MuscleMeat

Tip: Magnetron kip, snelste manier om kip te bereiden

Het testen waard!

Karma !!!

Thanks. De volgende keer dat ik kip eet gaat het dus in de magnetron.

+ karma

Meer van deze tips zijn altijd welkom.

dit ga ik maar eens proberen!

werkt goed had um alleen iets te lang erin heel de kip door me magnetron gevlogen haha maar kip was goed

O klink super Chil ik ben ook van de partij

Van de week eens testen!

goede tip karma onderweg, moest je in plaats van water een beetje bouillon gebruiken zou het nog lekkerder zijn?

Ik snij de kipfilet horizontaal door en doe daar een kruidenmix/marinade in en doe ze weer op elkaar met saté prikkers.
Ik gebruik een deksel met een gat in het midden, dan ploft de kip niet.

als afwisseling gebruik ik ook gewoon me grill, waar de kipfilet tussen ligt.

Karma voor de tip en de moeite voor het leuke filmpje. Wel vraag ik me 2 dingen af:
- het klein snijden van kipfilet in blokjes en erna garen zal de gemiddelde BB'er binnen 6 min toch wel lukken? Mij lukt het in ieder geval wel (of mensen het lekker vinden is een tweede :o)
- Kloppen je stats?

Nogmaals bedankt!

Karma voor de tip en de moeite voor het leuke filmpje. Wel vraag ik me 2 dingen af:
- het klein snijden van kipfilet in blokjes en erna garen zal de gemiddelde BB'er binnen 6 min toch wel lukken? Mij lukt het in ieder geval wel (of mensen het lekker vinden is een tweede :o)
- Kloppen je stats?

Nogmaals bedankt!

Als ik tijd heb en er roerbakgroente bij doe wel, anders gewoon grillen of in de MW.

Ik had ook iets gelezen over dat voedsel bereiden in een magnetron minder goed zou zijn?

goeie tip man ga het zodirect gelijk proberen!

OK, het lijkt me niks, maar het filmpje is van een dusdanig hoge kwaliteit dat ik het ook eens zal proberen :)

zo kan je dus ook wel vis bereiden neem ik aan?

normaal gaat bij mij pangafilet 20 minuten in de oven maar 6 minuten magnetron is veel sneller..

Laatst bewerkt:
zo kan je dus ook wel vis bereiden neem ik aan?

normaal gaat bij mij pangafilet 20 minuten in de oven maar 6 minuten magnetron is veel sneller..

Ja hoor, ik bereid mijn panga (en vooral die van mijn vriendin) ook doorgaans in de magnetron. Kunst is alleen om het ner niet al te lang in te hebben, want dan wordt het minder lekker (taai/droog). Maar als hij net aan gaar is is hij heerlijk. Wat (vis) kruiden erop en smullen maar.

net geprobeerd en het werkt uitstekend, kip blijft lekker sappig en met wat marinade erover heen is hij nu heerlijk!

• Topic Starter Topic Starter
Ik had ook iets gelezen over dat voedsel bereiden in een magnetron minder goed zou zijn?

Ik heb daar geen idee van eerlijk gezegd. Ik googelde net even en kwam op een aantal sites terecht waar stond dat de structuur van het eiwit wel verandert, maar nooit wetenschappelijk bewezen is dat dit slecht is of schade kan veroorzaken.

- Kloppen je stats?

Nogmaals bedankt!

-Ja, maar je hebt er nu geen omkijken naar.
-Ja, check 'post je foto sectie'

werkt goed had um alleen iets te lang erin heel de kip door me magnetron gevlogen haha maar kip was goed

:D

Terug
Naar boven