AndroidHealthClinic

Tip: Magnetron kip, snelste manier om kip te bereiden

Bereide vis al op die manier, maar merk net dat het met kalkoen ook prima gaat!

Heb beide altijd uit de diepvries en geen zin om eerst te ontdooien en dan snijden en dan nog eens bakken.
Goede tip zeg.

ja, ik had gewoon een beetje ketjap met zoete chili saus erbij gedaan de kip er even goed mee ingesmeerd en dan gewoon mee laten 'bakken'

Nee, dan is het goed. Zag laatst iemand het restant marinade over de bereidde kip gooien .. die marinade waar de rauwe kip dus in gelegen had ... niet echt slim om het restje zonder te koken te gebruiken.

Nee, dan is het goed. Zag laatst iemand het restant marinade over de bereidde kip gooien .. die marinade waar de rauwe kip dus in gelegen had ... niet echt slim om het restje zonder te koken te gebruiken.

Dat is best wel blond zeg maar.

lol wtf.... hoezo voedsel vergiftiging?

Bereide vis al op die manier, maar merk net dat het met kalkoen ook prima gaat!

Heb beide altijd uit de diepvries en geen zin om eerst te ontdooien en dan snijden en dan nog eens bakken.
Goede tip zeg.
Hoe lang doe je bevroren vis er dan in?

Haha nice idee en lekker Hollywood Undead muziekje erbij maakt het helemaal af. Ga het binnenkort eens proberen! Thanks!

feed the muscle burn the chicken :D zeker eens uittesten!

epic movie :)
(we want more)

Geprobeerd, En volgens mij goed gelukt!
Iemand nog goede marinade tips ?

Echter ben ik deze smaak niet helemaal gewend, hij hoort helemaal wit te zijn toch (niet dat ie bij sommigen een mooi bruin/geel laagje heeft ?

En gaan de bacterien die ziektes veroorzaken wel gewoon dood ?

Domme vragen maar wou het toch wel ff weten.. ;)

Ik typ dit overigens onder het genot van een magnetron kippetje! Thnx voor de tip ;)

Laatst bewerkt:
Zou het uitmaken of de kip nog bevroren is? scheelt ontdooien:P
Zo uit de vriezer erin en eten maar!

Geprobeerd, En volgens mij goed gelukt!
Iemand nog goede marinade tips ?

Echter ben ik deze smaak niet helemaal gewend, hij hoort helemaal wit te zijn toch (niet dat ie bij sommigen een mooi bruin/geel laagje heeft ?

En gaan de bacterien die ziektes veroorzaken wel gewoon dood ?

Domme vragen maar wou het toch wel ff weten.. ;)

Ik typ dit overigens onder het genot van een magnetron kippetje! Thnx voor de tip ;)

Helemaal wit: correct, een geel/bruin laagje krijg je door te bakken in een pan. Als je en kip kookt in water, krijg je dat geel/bruin laagje ook niet.

Bacteriën: Hitte is hitte, maakt niet uit wat de hittebron is zou ik denken ;).

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal wit: correct, een geel/bruin laagje krijg je door te bakken in een pan. Als je en kip kookt in water, krijg je dat geel/bruin laagje ook niet.

Bacteriën: Hitte is hitte, maakt niet uit wat de hittebron is zou ik denken ;).

Als je te weinig water erbij doet krijg je in magnetron ook geel/bruin laagje, dat is uitdroging.

Niet alle ziekte verwekkers gaan dood volgens mij. De stoom is niet veel hoger dan 100 graden en sommige ziekte verwerkers kunnen dat aan. Genoeg iig om salmonella te doden en als je kip niet over datum is, is er dus geen probleem.

Net even geprobeerd. Kip met 50 ml water ongeveer in een glazen kom gedaan en de deksel erop. 6 minuten op maximaal. Ben ik iets vergeten?

• Topic Starter Topic Starter
900 watt ;).

1000 watt bij mij dan, erna wat zout en peper erop. Makkelijk!

Wow handig idee voor op mijn klein studentenkot! maar wel 1 vraag over dat ploffen ik heb pas nieuwe magnetron, ik hoop dat die kip nie door men kan magnetron ploffen?

Afsluitbaar magnetronbakje gebruiken, dan kan die kip nergens heen ;)

Terug
Naar boven