XXL Nutrition

Tip: Magnetron kip, snelste manier om kip te bereiden

Gewoon elke dag een andere kruidenmix.. Ik vind het wel handig, 400gr kip in minder dan 10 minuten bereid (vanaf openen koelkast tot echt eten).

Masterlijk!

Echter hebben jullie ook wel eens dat je je niet super lekker voelt na de kip..

Ik bedoel niet ziek maar gewoon niet helemaal lekker.

Tip:
Marineer de kip in ketjap en dan vervolgens shoarma kruiden erop.
50 ml water erbij
7 / 8 minuutjes bij magnetron (700 watt)

Echt heerlijk. Het water i.c.m. ketjap trekt er echt super lekker in.

Niceeee !! :meal:

• Topic Starter Topic Starter
Masterlijk!

Echter hebben jullie ook wel eens dat je je niet super lekker voelt na de kip..

Ik bedoel niet ziek maar gewoon niet helemaal lekker.

Tip:
Marineer de kip in ketjap en dan vervolgens shoarma kruiden erop.
50 ml water erbij
7 / 8 minuutjes bij magnetron (700 watt)

Echt heerlijk. Het water i.c.m. ketjap trekt er echt super lekker in.

Niceeee !! :meal:

Nee voel mij altijd goed, doe het nu 2 maanden 4x per dag.

Just Checking..

Vanmiddag nog gedaan en voel mij inderdaad ook nu gewoon helemaal goed.. Misschien was er iets met de kip ofzo..

Thnx ;)

hoeveel water doen jullie? bij mij is tot nu toe het bovenste bord er af geknald en kan ik de hele magnetron schoonmaken omdat die dan onder de stukken kruiden/water/kip zit..
ik doe er iets van 100ml bij.
Tis niet echt makkelijker dan bakken als ik elke keer de magnetron moet schoonmaken.. en kerrie vlekken zijn hardnekkig :(

hoeveel water doen jullie? bij mij is tot nu toe het bovenste bord er af geknald en kan ik de hele magnetron schoonmaken omdat die dan onder de stukken kruiden/water/kip zit..
ik doe er iets van 100ml bij.
Tis niet echt makkelijker dan bakken als ik elke keer de magnetron moet schoonmaken.. en kerrie vlekken zijn hardnekkig :(

Een fatsoenlijk bord regelen. Je hebt speciale magnetron deksels die je bijvoorbeeld bij Blokker kan kopen, al werk het bord dat ik in filmpje gebruikt nog steeds na 150 keer. Dun laagje water op bord, komt niet op het precieze neer.

Ik wil het ook wel eens proberen. Hoeveel minuten voor recht vanuit de diepvriezer (900 watt), of gaat het dan onevenredig gestoomd zijn vanbinnen ten opzichte van vanbuiten?

Iemand al geprobeerd?

Als het bij mij uit vriezer komt doe ik 1 min in magnetron zonder schaal zodat het beetje ontdooit is, dan in 5 stukjes choppen en vervolgens voor 5 min erin.

Dit werkt zeer goed bij mij, heb het geprobeerd met panga filee en is gewoon toppie :D

6 min per 200 gr, heb je bereidingstijden voor andere hoeveelheden :)?

100 gr 150gr 250gr, weet ik veel... morgen eens proberen

Nice!!

Ga ik zeker proberen, btw nice filmpje !!

Zou je mij in een PM kunnen uitleggen hoe je dat filmpje hebt gemaakt?!

Alvast bedankt!

Heb het vanmiddag voor het eerst geprobeerd! Wat sambal en soja bij de kip gedaan, 6 minuutjes op 900w met zo'n magnetrondeksel op het bord, ging prima! Kip smaakte heel goed en was zo klaar, awesome!

Zoo thanks man, ik loop al een tijd met die gedachte dat t mogelijk moet zijn. Ik ga t morgen proberen. Merci!

magnetron is kanker verwekkend.

Scoobzor bedankt voor de tip. Doe t nu ook al een aantal weken en lekker relaxed zo, pleur nu naast mn kip ook een stukkie vis op een bord en werkt prima. :thumb:

Gemarineerd + wat extra kruiden er bovenop... lekker! Tnx for the tip!

Kip klaar maken op deze manier is al 1 ding. Maar of je sauzen ook zo erbij moet doen? weet ik niet zeker of het allemaal wel zo gezond is in de magnetron ???

Dat filmpje ook :roflol: net zo epic als die supp commercials

Terug
Naar boven