XXL Nutrition

Tips om injecties minder pijnlijk te maken

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 110
  • Weergaven 64K
  • Volgers 17

Bezoekers in dit topic

Tips om injecties minder pijnlijk te maken

Deze tips komen van ervaringen van gebruikers in het verleden om pijn te verminderen na injectie. Meningen, andere ervaringen zijn welkom.

1) Verwarm de olie vóór het injecteren.
2) Neem een Ibprofen/Aspirine 1 uur vóór de injectie.
3) Leg iets warms op de injectieplaats na de injectie.
4) Masseer de injectieplaats na de injectie.
5) Gebruik ALTIJD een nieuwe, ongebruikte naald voor injectie.
6) Duw de naald er langzaam in. (niet TE langzaam want dat verhoogt de pijn tijdens injectie)
7) Injecteer langzaam (spuit).
8) Leg ijs op de injectieplaats na de injectie. (Deze is discutieerbaar, er zijn verschillende meningen. Ik denk wel dat het klopt want het verhoogt de doorbloeding naar de plaats wat helpt om de olie beter te doen opnemen).
9) Neem een heet bad en douche vóór én na de injectie.
10. Ga altijd voor de gluten ipv de quads wanneer mogelijk.

Meer suggesties/ervaringen zijn welkom,
 
Jonah Lomu zei:
Nummer 8. is misschien discussiërbaar ofdat het tegen pijn helpt maar,

door koude vernauwen bloedvaten en gaat het bloed dus niet sneller stromen dit is bij warmte wel het geval.

De koude werkt wel pijndempend omdat dit uitwerking heeft op de zenuwen, warmte werkt (buiten bloedvatwerwijderend) ontspannend waardoor het pijnsignaal minder sterk is.
Ijs vernauwt idd, maar daarna krijg je een sterker effect wanneer je het wegneemt door de warmer lijkende kamertemperatuur waardoor ze terug uitzetten...

Voor de pijn heb je idd gelijk, dat is hetzelfde effect als koud water na een brandwonde.
 
martijni zei:
ik zal het proberen, dit is dus nog steeds de enige manier

Ik heb ze gewoon online besteld....ik meen iets van 15 euro voor 100 stuks m. naald.

gewoon ff n zoekmachine gebruiken
 
Big T zei:
Ijs vernauwt idd, maar daarna krijg je een sterker effect wanneer je het wegneemt door de warmer lijkende kamertemperatuur waardoor ze terug uitzetten...

Wat bedoel je met een sterker effect?
 
Jonah Lomu zei:
Big T zei:
Ijs vernauwt idd, maar daarna krijg je een sterker effect wanneer je het wegneemt door de warmer lijkende kamertemperatuur waardoor ze terug uitzetten...

Wat bedoel je met een sterker effect?
Betere doorbloeding dus
 
TylW zei:
Betere doorbloeding dus

Ja, relatief gezien.

je hebt een betere doorbloeding als met ijs erop, maar niet als het moment voor dat je ijs erop doet want op dat moment was het gewend aan kamertemperatuur en daarnaast kan kamertemp niet warmer lijken dan kamertemp.
 
Doet het injecteren "opzich", sowieso best wel pijn dan!?
 
toen ik in het ziekenhuis lag, vond ik de prik minder pijnlijk dan het eigenlijke injecteren ...
 
SideShow zei:
toen ik in het ziekenhuis lag, vond ik de prik minder pijnlijk dan het eigenlijke injecteren ...


dat zal vooral dan aan de vloeistof gelegen hebben.

2 weekjes terug hebben ze bijmij een teennagel eraf gehaald en die spuit in mijn teen deed echt PIJN!!! en die vloeistof te verdoving prikte en was ook pijnlijk.
 
Jonah Lomu zei:
Ja, relatief gezien.

je hebt een betere doorbloeding als met ijs erop, maar niet als het moment voor dat je ijs erop doet want op dat moment was het gewend aan kamertemperatuur en daarnaast kan kamertemp niet warmer lijken dan kamertemp.
Doordat er plots een enorm verschil is in temperatuur is er overdreven uitzetting van de vaten wat de doorbloeding heviger maakt als ervoor.

Je kan dit zien als de huid meer roze gaat kleuren (om het lichaamsdeel in leven/37° te houden), tintelende handen en voeten krijgt etc) Dus ja, de doorbloeding verbeterd ook tenopzichte van de kamertemp. ervoor / erna tijdelijk.
 
Xtreme_BODY zei:
licht er net aan wie er staat. ga morgen weer en er staat een ander en je krijgt het wel. neem anders zelf een naald of spuit mee en zeg die moet je hebben. dan doen ze soms minder moelijk.

en vraag misschien dat ze het 'ligt' uitdoen.... in het donker doen ze misschien minder moeilijk.... :eek:
 
Kan het zetten echt schreeuwende pijn veroorzaken of slechts wat lichte pijn?

Als het laatste het geval is zou ik zeggen: wie groot wil worden moet pijn leiden :)
 
kheb een vraagje ik heb deze week men eerste winstrol(waterbasis) injectie in bovenarm gezet.na de injectie werden twee vingers beetje gevoelloos is dit normaal of niet echt
grtz
stats
 
zit je imo een beetje te dicht bij een zenuwbaan.
 
beste mensen,
Een vraag: Vanochtend ging ik naar de apotheek om mijn injectiespuiten en naalden te halen, deze kreeg ik niet mee omdat ik geen recept er voor had. Verleden jaar kreeg ik gewoon alees mee zonder recept.
Nu mijn vraag is dit het nieuwe beleid van de apothekers (dat zei de gene aan de balie tegen mij) en waar kan ik ergens anders mijn spulletjes halen.
gr m


heb me een hele doos aangeschaft 5CC 40mm/0,8
500 stuks ineens, gehaald bij een verkoper van medisch materiaal.
 
Ik had ergens gelezen dat als je zelf in de glute injecteerd je moet staan, en als een ander het bij je doet dat je dan beter ligt. Hoe zit het daar juist mee?
 
Nog even over het injecteren zelf, Verwarmen, en daarna direct gaan trainen (schouders) werkt soms.
Wat ik inmiddels wel heb gemerkt is dat het bij ieder merk/soort olie weer anders is.
De ene keer heb je de 2e en de 3e dag last, zelfs als je alles doet met verwarmen, direct trainen enzo. Ander spul kan je er gewoon inzetten, en geen centje pijn. Mijn advies is in de schouder zetten en kijken of je last krijgt. Als je toch last krijgt, valt het meestal mee. In je bil is niet aan te raden als het pijn doet. (Kan niet auto in en uitstappen of normaal opstaan/ slapen.)
 
Ik sla mijzelf keihard op mijn reet voordat ik die naald erin steek.
Voelt lekker verdoofd aan......
 
Back
Naar boven