MuscleMeat

tips over vetverlies

bloodx

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
16%
hoi,

ik ben een jonge van 21jaar en nu ongv. 99kg op 1.80M, dus ongeveer 30% vet toch wel nuja heb ik het afgelopen jaar van alles geprobeert, maar toch val ik praktisch niets af wat super demotiverend is
ik eet als ik op sta bevoorbeeld een appel met groene thee en platte kaas, in de middag meestal 250gr kip met groenten en in de avondt gewoon wat de pot schaft maar meestal ook niet veel, tussen door eet ik dan wel eens een banaan of youghurt, ik ga 5dagen de week sporten het gewone trainingschema voor spieropbouw zeg maar, maandag borst&triceps, dinsdag schouders & buik, woensdag rug&biceps etc.. na men training probeer ik toch altijd zeker 20min te lopen enja toch blijf ik zowat op het zelfde gewicht plakken, ik heb ook al stacker4 genomen maar ook niet echt resultaat drink ook voldoende water en geen frisdrank nu zou ik toch eens graag tips ofzo hebben want dit is echt best k*t :/

grtz

bereken je dagelijkse kcal behoefte, ga hier 500kcal onder zitten. Zorg voor een juiste verhouding E/KH/V met 2 stukken fruit. blijf door trainen zoals je nu doet, bereken je optimale hartslag voor vetverbranding en houd je aan deze hartslag tijdens je cardio. alles wat ik hier benoemd heb valt terug te vinden in de sticky's in dit forum, mochten er nog onduidelijkheden zijn stel ze gerust.

ik ging hier trouwens vanuit dat je alleen vet wilt verbranden en niet al teveel geeft om je huidige spiermassa

Wanneer je van plan bent om Aërobe training (langdurig sporten op bepaald niveau icm juiste hartslag voor je doel) na je training te doen is het goed om te weten wat jouw hartslag moet zijn wil je in de vet-verbrandings-fase terecht komen. Als vet verliezen je doel is dan.

Goed om te weten is dat je MINIMAAL 20 minuten moet training (cardio) wil je een beetje vet gaan verbranden. Als je dus stopt na 20 min, tja......je snapt het wel :) Dan is het meer een uitgebreide cooldown ;)

Hartslag meters (horloge + band om middel) zijn tegenwoordig niet zo heel duur. Je kunt ze instellen op je minimale hartslag die je moet hebben om in de juiste fase terecht te komen. Je kunt.....MOET ook je max hartslag instellen. Vervolgens is het verstandig om het hartslag alarm aan te zetten. Kom je (in mijn geval onder de 145 hs dan gaat hij piepen en kom ik boven de 192 gaat hij ook af) onder of boven de juist ingestelde hartslag dan krijg je dat te horen via pieptonen. Tijd om tandje bij te zetten of juist stapje terug te doen.

Probeer elke week de intensiteit te verhogen, op deze manier zul je zien dat je conditie stapje voor stapje vooruit gaat en dat je dus steeds langer je cardio kan doen. De conditie heb je natuurlijk ook nodig om je cardio uberhoud 30/40/60 min vol te houden, het is een wisselwerking. Klinkt allemaal wat futuristische en ingewikkeld maar het valt erg mee :)

Natuurlijk heeft dit alles geen enkele zin als je voeding niet op orde is, maar dat is een retorische opmerking :D

Groetjes,

Petter

Terug
Naar boven