AndroidHealthClinic

Lovehandles wegwerken - zijn mijn schema's goed?

Bezoekers in dit topic

Nogmaals bedankt voor de vele reacties!

Wat ik nu heb gedaan:

- Behoefte verhoogd naar 2750 kcal
- Trainingsschema in balans gebracht
- Macroverhoudingen: 35% KH (230gr) - 40% EW (265gr) - 25% VT (75gr)
- Huidplooimetingen bij komende scans

Nochtans heb ik het gevoel dat ik met mijn vorige schema's de laatste dagen bijkwam, zelfs na het eten van magere kwark met een appel lijkt het alsof ik vet voel bijkomen op mijn buik. Ik denk dat dit voornamelijk tussen mijn oren zit (hoop ik), omdat ik gewoon al heel lang en super graag mijn doel wil bereiken. Ik kan er op bepaalde momenten echt van wakker liggen, alsof niks helpt. Terwijl ik soms progressie zie, maar dat lijkt dan op andere dagen weer net zo min.
Buiten deze aanpassingen en misschien voor deze minst nog wat feedback of advies?
 
Aanpassingen zijn inderdaad goed!

Het is puur je mindset, geloof me. Je moet écht willen veranderen in je leefpatroon. Ook als je een slechte dag heb gehad , no bad.. volgende dag weer je voeding op orde en doorpakken. Schrap eventueel die appel om half 11 en eet alleen die bak kwark? Ik zie die appel als overbodige suikers voor het slapen, maargoed wie ben ik

Ik herken je verhaal ook wel. Vroeger jarenlang geworsteld met mijn gewicht en wilde altijd al afvallen. Uiteindelijk heb er een tijdje uitgezien zoals ik wilde. Helaas wel een dikke rebound gehad toen ik een relatie kreeg. Was verliefd en vond haar belangrijker. Dik 3.5 jaar en vele kilo's vet later verbrak ze de relatie en ben ik het sporten weer op gaan pakken om mijn gedachte te verzetten. Ik ben 110% gemotiveerd om weer terug te komen. Ben inmiddels dik 2 maanden bezig en kamp wel eens met hetzelfde schuitje dat het van dag tot dag kan schelen hoe je eruit ziet.

Zoek naar dingen die je motiveren om vol te houden.
 
Wat andere al zeggen , 30gram vet in cut is veel te weinig en koolhydraat mag ook wel flink omlaag.
 
perkepower Ja idd. Ben zelf wel altijd super gemotiveerd en ik doe er echt alles aan, het is gewoon dat ik vaak begin te denken dat wat ik doe verkeerd is. Nochtans denk ik dat het gewoon een kwestie van tijd is, op deze manier (met aanpassingen aan feedback) blijven doorgaan, heb nog 5 maanden tot de zomer, dus dat is normaal voldoende tijd lijkt me.

flexx123 ik heb mijn vetten omhoog gebracht naar 75gr. Tot hoeveel gram koolhydraat zou ik me beperken?
 
Het vet dat op je ‘lovehandles’ staat in direct verband met hoeveel insuline (het hormoon dat je bloedsuikerspiegel verlaagt, en tevens het belangrijkste vetopslag hormoon) aanmaakt.

Hoe meer insuline, hoe meer vet je opslaat (op je heupen en uiteindelijk op je buik).

Onderzoek heeft laten zien dat waar je op je lichaam vet opslaat in verband staat met bepaalde hormonen. Verschillende plaatsen waar je voornamelijk vet hebt staan in verband met verschillende hormonen. Wil je vet op een specifieke plaats kwijt (bijvoorbeeld op je lovehandles, maar dit geldt ook voor het vet op je buik, benen, of armen), dan zul je het hormoon waarmee het in verband staat in balans moeten brengen, alleen dan verlies je daar vet.


Beste tip voor jou: Neem dagelijks 2 gram kaneel! Bijvoorbeeld sochtends door je havermout, dit maakt je weer gevoeliger voor insuline :)
 
Borstkas thanks voor de tips. Ik ken het verhaal van de insuline, daarom dat ik alle suikera probeer te vermijden, behalve dan de lactose (ik beperk me al tot sojamelk) en de suikers in mijn whey-shake.
Ik zal je tip over kaneel toepassen ;). Maar is 2gr niet ontzettend weinig?
Bedankt!
 
Back
Naar boven