Fitness Seller

Tips Roadtrip Spanje

Ik woon nu al 6 maanden in Barcelona. Dikke aanrader, vooral in de zomer.

klopt! L'Oceanografic bedoel je denk ik, ook heel mooi maar vond Bioparc toch het best (tot nu toe)

Oeps inderdaad,mijn vriendin noemt het altijd zo maar ze heeft het over de gebouwen zelf dan,heet the city of arts and science. L'oceanografic zeker top om mee te pakken dan tijdens een bezoek.

• Topic Starter Topic Starter
Valencia en Barcelona zijn zeker de moeite,je kunt ook verder naar beneden naar Murcia rijden,zijn nog veel ruines,torens en andere overblijfselen van de Arabieren. Ik zou Portugal ook wel aandoen,omdat alles er goedkoper is,ook veel cultuur is en goed en veel kunt eten. Maar langs de andere kant zou ik het binnenland en steden zoals Madrid vermijden,veel te lange saaie ritten en veel te warm rond die periode. Langs de kust heb je nog veel dorpen tussen de grote steden waar je je auto vlak aan het strand kunt zetten en kunt afkoelen in het water met een San Miguel van 1 euro.

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

O ja,vermijd de autovia,en neem de autopistas. Zijn de expreswegen en dus tolvrij,er is een van Barcelona naar Valencia als ik me niet vergis.

Bedankt! Ik ben het met je eens dat de tocht naar Madrid lang is, maar ik ben er al eens 3 dagen geweest en vond het een mooie stad. Ik denk dat ik op de heenweg de oostkust neem, dan het zuiden en daarna zou ik naar Portugal kunnen gaan, vervolgens naar Madrid en terug. Maar ik denk dat Portugal hem niet wordt vanwege de kosten en het lange rijden.

Ik moet het eigenlijk even uitrekenen allemaal, de kosten, de reistijden etc etc.
Tijdens het schrijven hiervan bedacht ik me ook dat we deze route zouden kunnen nemen:
Parijs > Toulouse > Zaragoza > Madrid > Midden Portugal > Zuid Portugal > Málaga > Granada > Murcia > Alicante > València > Barcelona > Lloret de Mar

Tis jammer dat ik zo weinig geld heb, als ik een planning maak zoals nu wil je eigenlijk niets missen haha :o

Je bedoelt btw dat de autovías gratis zijn? (lees ik net). Goede tip!!!!

Valencia is een hele mooie stad! Ik woon hier tijdelijk. Bezoek de oude rivierbedding eens (is nu een park) en drink horchata (is een valenciaans drankje erg lekker) zeker zou ik ook de gebouwen van de wereldtentoonstelling bezoeken deze liggen ook in het park. Zelf vind ik de dierentuin in Valencia erg bijzonder, maar kan begrijpen dat mensen in andere dingen geïnteresseerd zijn ik ben namelijk biologie student. Maar deze dierentuin zitten diersoorten gemengd en er zijn geen hekken enzo. Alleen natuurlijke scheidingen. Erg bijzonder.
Ze reiden hier wel als debielen dus pas op haha

Bedankt voor de expliciete voorbeelden! Dit is ook erg bruikbaar.

Ik heb twee jaar geleden een road trip gedaan, was geweldig!

Gestart in Rubi (vlakbij barcelona) Park Guell was fantastisch om te zien! Helaas hebben wij La Sagrada Familia gemist, het was ook zo heet en druk die dag.

Daarna naar Tarragona (voor de ampfitheaters, hier hebben we niet overnacht)
Door naar Valencia, ook een stuk binnendoor gereden.

Hier even een kort verhaaltje: We kwamen bij een tankstation met daarnaast een restaurantje, geen hond te bekennen en alles zag er verlaten en spooky uit.
Maar goed, we hadden honger dus we gingen aan de bar zitten. Blijkt de eigenaar, die alleen spaans spreekt, super enthousiast en verteld zo ongeveer met handen en voeten dat hij zijn eigen Chorizo maakt. Of wij die wilde proeven, bereid vanuit zijn eigen haard, die ook gewoon achter de bar staat.
We hebben echt nog nooit zo'n heerlijke Chorizo op! En Spanjaarden zijn geweldig!

Net buiten de stad overnacht, scheelt behoorlijk in prijs. Valencia is echt schitterend.
Kijk goed uit waar je paella gaat eten. Aan het strand is het veel commercieler en minder lekker als in de stad zelf.

Vanuit daar zijn we naar Marazon gereden, een klein, nog niet zo erg toeristisch plekje, maar echt een verborgen schat. Hotel La Cumbre zit op een heuvel aan de kust en geeft je een geweldig uitzicht.
Is vlakbij Cartagena

Vanuit daar naar Roquettes de Mar. dit was het minst leuk want in het laagseizoen zitten ze daar niet op toeristen te wachten. Almeria is een betere optie

Daarna naar het wat meer toeristische Malaga. Beete vergane glorie, maar als je geen party animal bent is het heerlijk. Wij zijn zelfs een tweede keer terug geweest. Als je hier heen ga, eet dan alsjeblieft bij Tito want die ervaring zul je nooit meer vergeten. Beste. Tapas. Ever.
En heel goedkoop, voor 10 euro eet en drink je je vol.
Het beste strand is Cala d'or, buiten de stad. Je moet even wat moeite doen om het te bereiken maar dan heb je ook een bijna prive strand.

Als laatste stop waren wij in Sevilla.
Vond ik niks aan, veel te toeristsch. De flamengo is dan ook niet de moeite waard.
En buiten het seizoen is het zwempark dicht, ook al is het snikheet. Er is ook geen strand.
Wij hadden hotel met zwembad, maar ook deze was dicht ivm laagseizoen.

Wij zijn begin oktober geweest, 12 dagen, temperaturen waren zeer aangenaam, altijd wel rond de 25 graden. Meer zuidelijker was het zelfs nog 35!

De ritten hiertussen waren vrij goed te doen, een paar keer hadden we de verkeerde weg gekozen en gingen we van de snelweg af.
Uieindelijk kwamen we op een soort truckersroad in de middle of nowhere, met langs de weg vrouwen op een stoeltje in een schaarse outfit met alleen een flesje moet vloeistof naast zich. En dat in de hete zon.
Geen leuk gezicht.

Mocht je een van deze plekken aandoen en je wilt tips, laat het me weten.

Bedankt voor het leuke verhaal en de goede tips! Zal ff kijken hoeveel dat hotel kost nu, waar je over spreekt. Barca en Valencia staan iig vast, we zijn eigenlijk Málaga ook wel van plan.

3 weken voor 1000 euro gaat wel krapjes worden, vrees ik :) Tenzij je regelmatig gaat camperen en veel zelf eten klaarmaakt.

Wij willen sowieso meerdere nachten op het strand slapen of op andere random plekken, we nemen ook een tentje mee! Wij willen graag avontuur. We zullen niet veel in een appartement gaan slapen, het meeste op camping of gratis random plek (tent oid)

Zou Malaga eruit gooien en Cordoba in de plaats zetten. Is altijd de eerste plaats die ik me herinner van 3 weken backpacken in Zuid-Spanje.

Malaga was voor ons pure tijdverspilling.

Als je dan toch in het Zuiden van Spanje gaat, ga dan ook is wat chillen in Tarifa het paradijs voor wind- en kitesurfers. Geen ouderen maar jeugd (maar niet het soort idioten dat in Lloret en Salou rondhangt).

Onderweg misschien ook even Andorra meepikken.... Altijd leuk zo'n tax free walhalla :p

Wij willen sowieso meerdere nachten op het strand slapen of op andere random plekken, we nemen ook een tentje mee! Wij willen graag avontuur. We zullen niet veel in een appartement gaan slapen, het meeste op camping of gratis random plek (tent oid)

Dan is het inderdaad realistischer :) Moet je enkel nog opletten met (vooral) uitgaan en entreekosten van dingen die je wil bezoeken. Als je veel met de tent gaat doen, ga ik er van uit dat je ook regelmatig zelf wat te eten klaarmaakt/bbq, dus die kosten zullen dan wel meevallen.

Dan is het inderdaad realistischer :) Moet je enkel nog opletten met (vooral) uitgaan en entreekosten van dingen die je wil bezoeken. Als je veel met de tent gaat doen, ga ik er van uit dat je ook regelmatig zelf wat te eten klaarmaakt/bbq, dus die kosten zullen dan wel meevallen.

Ja uitgaan en entree etc zal wel gaan kosten idd. Misschien gewoon eerst voortanken met een fles sterke drank:roflol:

Ja we gaan ook zelf dingen klaarmaken, iemand nog ideeën daarvoor trouwens?

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

Zou Malaga eruit gooien en Cordoba in de plaats zetten. Is altijd de eerste plaats die ik me herinner van 3 weken backpacken in Zuid-Spanje.

Malaga was voor ons pure tijdverspilling.

Jij bent al de zoveelste die dat zegt, dus zal ik idd Málaga achterwege laten. Córdoba lijkt me idd ook mooi, zal het even onderzoeken. Wat is er zoals te zien/doen? Gewoon een mooie moorse stad?

Als je dan toch in het Zuiden van Spanje gaat, ga dan ook is wat chillen in Tarifa het paradijs voor wind- en kitesurfers. Geen ouderen maar jeugd (maar niet het soort idioten dat in Lloret en Salou rondhangt).

Klinkt ook goed, zal het even bekijken!

Onderweg misschien ook even Andorra meepikken.... Altijd leuk zo'n tax free walhalla :p

Kun je voorbeelden geven van hoe goed het daar is? Hoeveel kost een 250ml biertje daar op terras? Etc etc

Hoeveel kost de benzine daar?

Weet iemand btw of het überhaupt de moeite is om in Luxemburg te gaan tanken? Volgens mensen is dat te lang wachten en scheelt het weinig benzine door de omweg?

Ja uitgaan en entree etc zal wel gaan kosten idd. Misschien gewoon eerst voortanken met een fles sterke drank:roflol:

Ja we gaan ook zelf dingen klaarmaken, iemand nog ideeën daarvoor trouwens?

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

Jij bent al de zoveelste die dat zegt, dus zal ik idd Málaga achterwege laten. Córdoba lijkt me idd ook mooi, zal het even onderzoeken. Wat is er zoals te zien/doen? Gewoon een mooie moorse stad?

Klinkt ook goed, zal het even bekijken!

Kun je voorbeelden geven van hoe goed het daar is? Hoeveel kost een 250ml biertje daar op terras? Etc etc

Hoeveel kost de benzine daar?

Weet iemand btw of het überhaupt de moeite is om in Luxemburg te gaan tanken? Volgens mensen is dat te lang wachten en scheelt het weinig benzine door de omweg?
Nu €1,282 bier is bijna alleen st miguel daar, Maar sterke drank is daar goed in te slaan zonder accijnzen. Let wel op dat je niet te veel meeneemt. Maar is best geinig om eens doorheen te gaan daar. Goud, drank, electra en sigaretten daar draait daar een heel minidorp om!

Bump

Nee, een echte mengelmoes op cultureel vlak. Is al een aantal jaar geleden dat ik er was, maar herinner me vooral de Mezquita, de joodse wijk, het museum voor schone kunsten (als je daarvan houdt) en de lekkere tapas. Daarnaast een hoop leuke bars gedaan en niet veel geslapen :p

Was voor mij vooral de sfeer die er hangt... Moeilijk te beschrijven.

Terug
Naar boven