XXL Nutrition

tips voor deze beginner?

vtlsm

Novice
Waardering
0
Beste forumleden,

ik ben nogal nieuw in dit vak en ik zou graag wat tips willen verkrijgen. Ik heb wel al een tijdje dit forum gevolgd omtrendt voeding en beweging ( cardio en krachttraining tips en dergelijke), dus heb ik zelf al wat samengesteld en ik zou hiervoor wat tips willen.

Ik ben 19 jaar, weeg 92 kilo en ben 1m 84. Ik heb altijd al wat overgewicht gehad, ben zelfs te zwaar geweest op mijn 15 jaar, maar ik ben gelukkig op dat moment beginnen groeien en beginnen sporten. Nu heb ik wel nog wat last van vetopeenhoping op buik en borstkas ( ook de dijen een beetje) en ik wil er komaf mee maken.

Ik zal even over mijn voeding wat uitleg geven. Ik ben vegetariër, ik eet wel veel gezonder nu ik me dat 4 maand geleden opgelegd heb. Ik drink iedere dag 2l water, ik eet zoveel mogelijk bruin of volkoren brood, fruit en groenten en ook wel veel sojaproducten ( voor de nodige eiwitten binnen te hebben).
Nu en dan kan ik wel nog eens 'snoepen', maar dat is hoogstens een reep chocolade of een twix op 2 weken ( dat mag toch nog zeker? ). Soms drink ik wel nog eens een cola, meestal bij het avondeten, maar ik drink er niet meer dan een per dag ( ik drink ongeveer 2 of 3 blikjes op een week.)

Nu even over mijn beweging; ik zal mijn sportschema even tonen :

Sportschema​

Maandag, woensdag, vrijdag / zaterdag
Totaal :45 min. Cardio
30 min. Lopen
15 min. Fietsen
15 min. Steppen
15 min. Roeien
( ik kies naargelang de dag zelf uit welke cardio-oefening ik wil doen, zolang ik 45 minuten sport.)

Kracht
4*10/15 Borst ( maandag)
4*10/15 Biceps ( woensdag)
4*10/15 Buik ( vrijdag
4*10/15 Schouders ( maandag)
4*10/15 Triceps (woensdag)
4*10/15 Benen ( vrijdag)
4*10/15 Rug ( maandag)

Dus ik sport 3 keer per week ( soms gebeurt het dat ik ofwel zaterdag ofwel vrijdag sport), iedere 'cardiosessie' duurt in totaal 45 minuten.
Krachttraining bestaat uit de side raise (schouders), biceps curl (biceps), fly-over ( borstkas), triceps extenstion, 3 crunches voor de buik, leg extensions ( benen) en lat pulley ( rug).

Nu jah, als jullie nog tips of opmerkingen zouden hebben voor dit schema te verbeteren.
Het doel is om toch wel heel wat vet kwijt te geraken en wat spierkracht en spiermassa te bekomen.

groeten

Als je wil vermageren isset vooral doorzetten en weinig koolhydraten eten en veel cardio! en eiwitten hoog houden zodat je geen spiermassa verliest ga ervoor!

Succes jongen, ik ben zelf ook pas 2 weken bezig, heb ook een beetje het bierbuik effect ;). Maar ik mot zeggen na vele tips e.d. vanuit dit forum heb ik serieus na 2 weken al spiergroei op mijn bicep, de rest ook wel. maar bicep valt goed op :D.

Ik denk wel dat het voordeliger zou zijn om je krachttraining iets uit te breiden (meerdere oefeningen per spiergroep). Met 1 oefening per spiergroep ga je niet zo snel vooruitgaan denk ik. Een standaard is toch wel 3 oefeningen met 3 sets 8-12.

In ieder geval veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk wel dat het voordeliger zou zijn om je krachttraining iets uit te breiden (meerdere oefeningen per spiergroep). Met 1 oefening per spiergroep ga je niet zo snel vooruitgaan denk ik. Een standaard is toch wel 3 oefeningen met 3 sets 8-12.

In ieder geval veel succes!

Ah ok, bedankt! Ik hou me nu wel al bezig met 3 soorten crunches voor de buikspieren ( bovenste, onderste en zijdelingse), maar ik zal meteen wat meerdere oefeningen zoeken voor de andere spiergroepen.

Ah ok, bedankt! Ik hou me nu wel al bezig met 3 soorten crunches voor de buikspieren ( bovenste, onderste en zijdelingse), maar ik zal meteen wat meerdere oefeningen zoeken voor de andere spiergroepen.

Kijk even rond in de trainingsschemas en voer oefeningen die je niet begrijpt in in youtube. :)

Je zal snel vooruitgang boeken met 3 oefeningen uit te voeren ipv 1.

Je crunches zijn dan in ieder geval al goed. :) Maar bij de andere spiergroepen zijn er ook verschillende kanten van de spier die door andere oefeningen getraint worden. Dus momenteel train je maar 1 stukje van de spier. :)

• Topic Starter Topic Starter
ok, bedankt ! :)

Terug
Naar boven