- Evalueer 1 keer in de week, en schrijf op wat beter kon in word (bijv. last van vreetbuien, oplossing: je maaltijden veel beter verdelen over de dag.)
- Zorg ervoor dat je goed blijft slapen. Ik neem bijv. veel groentes, koolvis en tomatenblokjes plus: vitamine b6, magnesium, en zink voor het stretchen en slapen gaan. Je kunt er evt. nog Hoodia en Chroom bij nemen om hongergevoelens tijdens het slapen te voorkomen.
- Drink in de ochtend heel veel (1l) en drink de rest van de dag af en toe een glas water om zo aan je 2l vocht inname per dag te komen.
- Eet geen middelen waar (veel) zoetstoffen inzitten, om de trek naar wat lekkers te voorkomen.
- Zorg ervoor dat je zoveel afvalt als dat mogelijk is, zonder dat je achteruit gaat in je functioneren op het werk/school/stage of wat dan ook. Bij mij is dit 20gr gewichtsverlies per dag. Voelde me hier voorheen vaak ongeconcentreerd, ongemotiveerd, slap, vermoeid en was ook snel introvert. De reden waarom ik dan ook met low-carb ben gestopt.
- Eet overdag fruit (complete handsinaasappels, niet alleen het sap drinken, maar geheel opeten (zonder schil natuurlijk!) )
- Voor mij helpt het om me zo min mogelijk bezig te houden met mijn vooruitgang, omdat ik anders me teveel bezig kan houden met mijn dieet, waardoor ik mijn geduld heel snel kwijt kan raken. Daarom weeg ik mezelf maar 1x in de week.
- Zorg ervoor dat je cardio doet op een manier waarop jij dat leuk vind. Zo vind ik speedskating erg leuk, en ik mag graag fietsen. Tel de minuten bij elkaar op waarop je intensief aan het cardioeën bent, en reken via een calorie rekenmachine uit (google daarop) hoeveel kcal je ong. hebt verbrand die dag.
- Maak voor elke dag een nieuwe eetschema.
- Zorg dat jij je energiebehoefte uitrekent met het excel bestand van Big Steve:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/
- Lees alle sticky's goed door
- Maak voedingsschema's op websites waarop je een eetdagboek bij kunt houden (zoek op google). Een website die ik momenteel hanteer is: valtaf.nl
- Maak van te voren allerlei soorten maaltijden wat je overdag gemakkelijk kunt nuttigen in sociale situaties. Mensen zijn vaak nieuwsgierig, en kunnen het soms afkeuren wanneer je een bakje met 200gr volkoren macaroni leeg gaat eten. Daarom zorg ik ervoor dat ik daar komkommer bij doe, 40ml olijfolie en tomatenblokjes, zodat ik kan zeggen dat dit een salade is. En verder moet je er natuurlijk niet zo heel veel van aantrekken.
- Gebruik geen meergranen producten, maar echt volkoren producten, omdat in meergranen producten veel meer suikers zit dan in volkoren producten, waardoor je niet alleen meer onnodige vocht gaat opslaan, maar ook sneller komt te zitten met een lekkere trek.
- Eet veel groentes en fruit (haal je koolhydraten hieruit)
- Gebruik Echinaforce van A.vogel tegen verkoudheid.
- Gebruik Spirulina (kruidvat) voor extra vitamines, veel visolie van Sunwell bijvoorbeeld om de doorbloeding te bevorderen, en evt. Vinpocetine en DMAE voor een betere concentratie.
Even snel een paar tips opgeschreven. Misschien komen er meer vanuit mijn kant.