AndroidHealthClinic

tom's 5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
9-1-2006
maandag

vandaag voor het eerst de taak om de vrijdag te gaan over treffen. is goed gelukt :D

Bench
opwarmen
30x5
35x5
40x5
45x5
50x5 PR ( niet helemaal met de schouderbladen tegen elkaar getrokken.)

mooi man. 5x50 is record voor mij. hij ging echter niet helemaal strikt zoals ik hem zou willen. laat de barbbel echter wel bij elke rep even stil liggen een cm of 2 boven de borst om het omhoog drukken echt zwaar te maken.

Squat
opwarmen
55x5
50x5
65x5
70x5
75x6 PR!

Squats gingen lekker. al moet ik wel zeggen, dat wanneer ik meteen vanaf de lege stang naar de 55 kg klim, dit een aardige sprong is. volgende keer beginnen met 30kg? of 30kg gewoon gebruiken als warming up? stiekem zelfs een rep teveel gemaakt op de laatste set

One arm DB row
14x5
16x5
18x5
20x5
22x5 PR!

gingen goed strikt, kan ik denk ik hoger op gaan.

Weighted hyperextensions
15xBW+10
10xBW+15 PR

heerlijke oefening toch, wat een pomp.

Weighted sit ups op -10% bankje
10xBW+10
10xBW+10
10xBW+10
12xBW+10 ( 4x10xBW+10 = PR)

gingen eigenlijk redelijk easy, volgende week met 12,5 kilo extra

was een lekkere training. alles van vrijdag gehaald. de bench niet helemaal strikt. vrijdag dan met 55kg proberen voor 3 reps of vrijdag nog een keer de maandag herhalen?
PR's op alle oefeningen, dus dat gaat lekker. voel het nu alleen wel in de onderrug. miss komt dit door het frequente squatten, dus belasten van de onderrug, wat ik niet gewend ben.

Je gaat goed kerel, al is die squat niet helemaal representatief omdat ie in de Smith is natuurlijk. Eigenlijk zou je zo snel mogelijk een gym moeten zoeken met squatrek, is beter om gelijk los te leren squaten.

Ik heb nog ef voor je gezocht op fitnessnet naar de plaatjes van 3xl over smithsquaten en de positie van je voeten maar kon het niet meer vinden. Ik weet nog wel dat te ver naar voren te veel druk legt op je knieën en schadelijk is en dat de beste positie gewoon bijna onder de bar is (heel klein stukje naar voren).

En wat betreft de gewichten zou ik gewoon ef aankijken hoe je je dan voelt.

zal dan nog wel eens gaan verdiepen in de stand van je voeten bij de smith squat. hoorde namelijk dat wanneer je je voeten naar voren plaatst je de druk op je onderrug weghaalt..
en naar andere gym gaan is niet echt een optie... :( is een gym die werkt met jaar en halfjaar contracten, en die van mij is voor een jaar.. dus pas in augustus andere gym.
maar wat nou te doen met de bench? ging niet helemaal strikt deze 5 reps van 50. vrijdag dan extra gewicht pakken of niet?

goed bezig tom !!
Op elke oef een pr, gaat goed zo te zien. Ik zou de bench momenteel niet teveel verhogen, anders zal dit ten koste van je techniek gaan.

thanks bro:cool:
zal vrijdag dan voor de bench gewoon het zelfde doen als maandag. miss dat het dan wel goed gaat.
en is het voor de woensdag de bedoeling dat ik zwaar ga op de incline bench of rustig aan?

MMM dat kan ik je niet zeggen, ken het schema niet

hier een link naar het schema.
http://www.elitefitness.com/forum/showpost.php?p=4497774&postcount=15
woensdag is de light day. squatten doe je dan ook niet echt zwaar. dus denk dat ik de inclines dan eigenlijk nooit echt zwaar pak, of zie ik dit verkeerd?

miss een goed plan om op de woensdag, waar ik normaal licht pak kwa gewichten, licht te gaan full squatten los?

Supertom zei:
hier een link naar het schema.
http://www.elitefitness.com/forum/showpost.php?p=4497774&postcount=15
woensdag is de light day. squatten doe je dan ook niet echt zwaar. dus denk dat ik de inclines dan eigenlijk nooit echt zwaar pak, of zie ik dit verkeerd?

miss een goed plan om op de woensdag, waar ik normaal licht pak kwa gewichten, licht te gaan full squatten los?

incline gaat idd nooit zwaar, gewoon net als de squat licht houden op woensdag. Doe je ook nog powercleans of dat niet?

Verder moet je mischien idd van gym wisselen, geen squat rack, geen dip station is wel erg gebrekkig uiteindelijk.

Succes met je log verder:)!

@alex: bedankt, hou de inclines morgen licht. van gym wisselen zal echter niet makkelijk gaan, heb abbo tot augustus. werd automatisch met een jaar verlegd. had 1e jaar alleen nix gedaan op de sportschool, alleen elke maand 50€ gedokt:p

Gelijk een rechtszaak aanspannen ouwe. Sue those bastards! :shoot: Dit is natuurlijk k*t met peren zo.

idd en als dat niet werkt, kan je ze nog altijd anaal vernederen

volgens mij is het de bedoeling dat je gebruik maakt van progressive overload. Dus niet elke set 5 kg verhogen maar hetzelfde gewicht gebruiken en dan elke week 2.5kg verhogen. Omdat je nog maar net traint zal je hier ook wel mee vooruitgaan maar in theorie is het verhogen van 2.5 kg elke week beter dan wat je nu doet. IMO

@Eznir: is wel de bedoeling vn het schema..
the weight for each lift is increased on each set of 5, from a light warm-up to an all out set of 5. For squats, something like 135x5, 185x5, 225x5, 275x5, 315x5. The weight should be increased evenly from your first to last set. If you are working up to bigger weights, say above 500, you can add a sixth set of 5 just to avoid making large jumps between sets. I’ll explain how to choose the top weight in a second…
werkt behoorlijk lekker kan ik je vertellen.
Gelijk een rechtszaak aanspannen ouwe. Sue those bastards!:shoot: Dit is natuurlijk k*t met peren zo.
heb je gelijk in.. maar wat doe je ertegen he..

trouwens zo weer trainen. light day met zware deads. voeg trouwns wel 4 sets upright rows toe. heb die een paar weken gedaan voor dit schema en mn lateral deltoid begon meteen te groeien, wil ik graag door laten gaan.

Ook lekker bezig als je elke keer met 5 kan verhogen :)

11-1-2006
Woensdag

Full Squat los( vanaf bench barbell in de nek gelegd)
20x15 PR
30x15 PR
35x15 PR
35x15

1e keer los full squatten. was wel leuk. kost alleen erg veel energie als je 15 reps maakt. hoog volume, maar ging wel lekker.

Deadlift
opwarmen
50x5
55x5
60x5
65x5
70x5 PR
75x1 PR
80x1 PR

enof!! dacht ga gewoon mijn trainings plan halen vandaag, dus de 70 kilo tillen, wat ik al een keer eerder in de handen had gehad, maar kwam er toen achter dat het te zwaar was. dacht toen dat het 60 kg was:p Nu voor set gepakt. ging lekker. voelde goed. zelfs zo goed dat ik dacht, pak gewoon de 75 ook een keer. gewoon proberen toch. alleen dit lukte en had zelfs nog wat over. Wilde eigenlijk stoppen want vond het wel goed zo. Maar dacht toen ineens, waarom ook niet. 2x 2.5 kilo erbij en ja hoor, hij ging de lucht in. wel moeilijk maar hij ging.
erg blij mee, want had toen ik begon doelen gesteld en dat was dat ik 80 kg deadlifte na 8 maanden. ben nu 4.5 maand bezig en tis me gelukt. nieuw doel voor na 8 maand: 100KG:cool:

Incline dumbbell press
erg moe na mn behoorlijke deadlift sessie
opwarmen
12x5
14x5
16x5
16x5(moeilijk)

Leg raises ( voer ze uit op bankje zodat ik mijn benen helemaal horizontaal kan houden zonder dat ze ondersteund worden. hou mn benen 2 sec vast als ik op het laagse punt zit)
10x
10x
10x

Upright rows
17x8
27x5
27x5
27x5

Wil er toch upright rows in gaan gooien. zijkant schouders moet ook aangepakt worden! ging wel lekker. was hierna wel helemaal kapot.

duidelijk een heerlijke training!!! deadlift ging als een gek:cool: heerlijk.

Lekkere training, gefeli met je pr op de dead. Maak van die 100 kg minimum 120 binnen 3,5 maand.

Goed PR kerel. Well done! 100 kg kan je denk ik veel eerder pakken. Je maakt nu al genoeg setjes, dus zo oefen je lekker op je techniek. Nu weer een tijdje geen nieuw 1RM neerzetten, doorgaan met veel setjes maken en goed die techniek onder de knie krijgen, dan heb je die 100 eerder dan je denkt. Maar techniek boven gewicht.

Terug
Naar boven