Fitness Seller

tom's 5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
thnx :)
doe nu gewoon legpress ipv squat, dus op maandag woensdag en vrijdag.

Hey, ik volg je log al een tijdje. Ben zelf ook bezig met 5x5 schema.:)

Weet je zeker dat je je de squat goed uitvoert, want dat pijn is niet zo ondraaglijk hoor? Anders Front Squats proberen, zodat de druk minder is op de onderrug? Ik vind het zonde. Zo'n goede oefening vervangen door leg press...

Verder nog succes.

Mss een stom idee hoor, maar kan je niet beter eerst een tijdje met een normale split beginnen voordat je aan een "moeilijk" schema als het 5*5 begint?

Cyan zei:
Hey, ik volg je log al een tijdje. Ben zelf ook bezig met 5x5 schema.:)

Weet je zeker dat je je de squat goed uitvoert, want dat pijn is niet zo ondraaglijk hoor? Anders Front Squats proberen, zodat de druk minder is op de onderrug? Ik vind het zonde. Zo'n goede oefening vervangen door leg press...

Verder nog succes.
Misschien moet je zn log dan nog een keer lezen.;)

Hij heeft geen squatrek tot zn beschikking, alleen een Smith. En daar heb je dus geen neuk aan.

ik dacht dat het normaal gesproken bij 5x5 de bedoeling was dat je die 5 sets met een zelfde gewicht doet.......zo doe ik het in elk geval. elke week 2,5 kilo erbij en net niet tot faillure.

@alex: kan alleen smith squatten. werkt echt niet lekker met mn rug.. :( zodra ik los kan squatten gaat dat natuurlijk gebreuren:cool:
@cyan: en wat zijn jouw resultaten tot nu toe?? ben benieuwd! last komt dus doordat het smith squats zijn en geen losse.
@angerfist: volg nu het beginners 5x5 schema. is een singlefactor schema. in het uitgebreidde 5x5 topic in het pl gedeelte zeiden ze dat je dit schema gewoon kon gaan doen, dat je niet eerst veel ervaring op hebt moeteen doen. het is dus ook niets met volume fase/deload/intensity ed. maar wel een schema gebazeerd rond de 5 sets van 5 reps filosofie.

@wulee: je neemt me de woorden uit mn mond :D

@ papi: bij dit schema is dat niet de bedoeling. het is dan ook een single factor 5x5 schema en geen dual factor waar jij waarschijnlijk mee bezig bent :)
maar jij goede resultaten behaald al?

Dit schema is idd prima. was zelf van plan om deze te starten(wat ooit wel een zal gebeuren). Je maakt veel pr's, ben beniewd hoe dit schema voor je uitdraait.

Squatten in de smith gaat best zonder rugpijn, maar je moet meer onder de barbell gaan staan dan anders, omdat de smith niet corrigeert. En je poep uitsteken geldt natuurlijk ook :rolleyes: . Geef het nog een kans.

Supertom zei:
@alex: kan alleen smith squatten. werkt echt niet lekker met mn rug.. :( zodra ik los kan squatten gaat dat natuurlijk gebreuren:cool:
@cyan: en wat zijn jouw resultaten tot nu toe?? ben benieuwd! last komt dus doordat het smith squats zijn en geen losse.
@angerfist: volg nu het beginners 5x5 schema. is een singlefactor schema. in het uitgebreidde 5x5 topic in het pl gedeelte zeiden ze dat je dit schema gewoon kon gaan doen, dat je niet eerst veel ervaring op hebt moeteen doen. het is dus ook niets met volume fase/deload/intensity ed. maar wel een schema gebazeerd rond de 5 sets van 5 reps filosofie.

Ok mijn excuses dan, had geen tijd om alles door te lezen :P Karma voor het ongemak ;)

EDIT: Je hebt de afgelopen 24 uur te veel Karma gegeven, probeer het later nog eens.

Ps. Je krijgt em nog

@ angerfist: haha okee dan, wordt mn 1e karma :D
morgen weer bikkelen :cool:

WuLee zei:
Misschien moet je zn log dan nog een keer lezen.;)

Hij heeft geen squatrek tot zn beschikking, alleen een Smith. En daar heb je dus geen neuk aan.

Je kan toch ook squatten zonder een squatrek...??? :D

Ik ben nog altijd bezig en heb tot nu toe goed resultaten geboekt. Alleen moet ik erbij vermelden dat ik bill starr's 5x5 schema gebruikt(volume phase, deload,..je kent het wel).

Bench was 60 kilo max. Nu doe ik 5x60 kilo
full squat was 50 kilo max. Nu doe ik 5x45 kilo.
deadlift was 80 kilo max. nu doe ik 5x 70 kilo

Na het einde van m'n schema, ga ik dan m'n 1rms checken. Is zekers allemaal gestegen! Bench en deads gaat goed, in squatten ben ik blijkbaar niet zo sterk in...
No need to complain, ik stijg in gewichten, dus dat is goed.

Zo zie je maar. Simpel en effectief schema!

Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd bezig en heb tot nu toe goed resultaten geboekt. Alleen moet ik erbij vermelden dat ik bill starr's 5x5 schema gebruikt(volume phase, deload,..je kent het wel).

Bench was 60 kilo max. Nu doe ik 5x60 kilo
full squat was 50 kilo max. Nu doe ik 5x45 kilo.
deadlift was 80 kilo max. nu doe ik 5x 70 kilo

Na het einde van m'n schema, ga ik dan m'n 1rms checken. Is zekers allemaal gestegen! Bench en deads gaat goed, in squatten ben ik blijkbaar niet zo sterk in...
No need to complain, ik stijg in gewichten, dus dat is goed.

Zo zie je maar. Simpel en effectief schema!

Hoe lang ben je al bezig dan?
schematje met volume/deload/intensity vond ik nog een beetje te ingewikkeld voor iemand die pas 4 maanden traint ;)
morgen mijn laatste training van week 3.
werkt wel lekker dit schema :)
miss wil je je stats (gewicht lengte leeftijd trainingstijd) eens geven, kan ik btje kijken waar ik sta ;)

Met dit schema? ik doe momenteel de deload fase.

Ik ben 17 jaar, 70 kg, 1m73 en train al zo'n 10,5 maanden. Klein jaartje dus.

==> leeftijd onder me ava klopt niet:D

haha cool, zijn we even oud en even zwaar. alleen ben ik 20 cm langer:cool: schrale ecto :P
maar hou je geen log bij ofzo? zou leuk zijn:)

Supertom zei:
haha cool, zijn we even oud en even zwaar. alleen ben ik 20 cm langer:cool: schrale ecto :P
maar hou je geen log bij ofzo? zou leuk zijn:)

Ik hou een log bij, maar voor mezelf, niet online. Zout wel doen, ooit:D

20-1-2006
vrijdag

Legpress
110x5
120x5
130x5
140x5
160x5 PR
130x8

Bench
35x5
40x5
45x5
50x5
55x3 met hulp
55x6 met nog meer hulp ;)

Db row
16x5
18x5
20x5
22x5
26x5 PR
rows gaan lekker. helaas is de 26 de zwaarste bij ons in de sportschool. kan nu of gaan chinnen of gaan bb rowen. wat zeggen jullie?

Bench dips
10xBW+10 PR
10xBW+10
8xBW+10
7xBW+10

Bb curl ( 1e keer, dus pr's)
20x8 PR
25x8 PR
25x5

redelijke training. vind alleen niet dat de bench goed genoeg gaat. zit nu al 3 weken tegen die 50 aan te hikken. gaat nu wel redelijk, maar gezien de krachtvooruitgang in bvb de lats loopt dit toch echt wel achter.

Gaat goed. Die bench kan je mss op 50 houden en als je voelt meer te kunnen ga je naar 52.5(als je 1.25 kg schijven hebt ten minste). Ik zou de bb row doen omdat de dumbbell row in het schema staat zou ik het bij rows houden.

23-1-2006
maandag

Bench
warming up
35x5
40x5
45x5
50x5
50x5 dropset PR( 2x5x50=PR)
45x3 dropset
40x3 dropset

bench ging wel lekker. gevoel dat ik iets te veel met mn schouders drukte maar dat komt vrijdag wel goed Smile een dropset ingevoerd, maar vond dat niet echt een verrijking. liever dan gewoon 3 sets met 50 kg.

Leg press
warming up
120x5
130x5
140x5
150x5
160x8 PR

160 was de max voor vandaag, maar ging gek genoeg gewoon 8 keer de lucht in. press altijd door uit te drukken, terug zakken, laagste punt vast te houden zodat er geen veerkracht is die me helpt en dan weer uitdrukken.

dumbbell row
warming up
18x5
20x5
22x5
24x5
26x5
26x5 PR ( 2x5x26=PR)

Bench dips
5xBW+15
5xBW+15
5xBW+17,5
5xBW+17,5
5xBW+17,5

ging lekker. zal gaan dippen volgens het 5x5 systeem. zie niet in waarom ik 8 herhalingen moet dippen om mijn triceps sterker te maken voor de bench. dus dit gewoon 5 zware sets van 5 reps. volgende keer met 20kg extra.

Sit ups -10%
10xBW+15 PR
10xBW+15 PR
10xBW+15 PR
10xBW+15 breathing style.

ga hier ook wel lekker op vooruit Smile

was wel een lekkere training. leg press ging goed. bijna aan de max nu, max is 190 kg.. bench ging wel lekker. rows gingen zwaar, maar wel pr. dips gingen heerlijk. sit ups gingen ook wel goed. goede traiing dus :D

Terug
Naar boven