MuscleMeat

tom's 5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
interessant artikel heb je daar.
Hoe ga ik dat alleen invoegen in mijn schema?
volg een 5x5 schema en bank 3x per week.
1x per week bvb de woensdag vervangen door een oh press?
of de ene week 3x banken en de andere week 3x oh pressen?

mss kan je gewoon ergens op een dag(waar de je de rest lichter traint), een oh press plaatsen.

Maar in dit schema is dit eigenlijk niet nodig, anders had het er wel bij gestaan

Tja ik vind het een groot gebrek aan dat schema. Welk ander schema is het waarin de military press wel zit? Dan Alexander? Miss daar eens in kijjken en een lichte aanpassing maken. 2 x per week banken en 1 x Oh pressen zou ook mogelijk zijn idd.

24-02-2006
vrijdag

leg press
opwarmen
100x8
140x8
170x0 (1f) wtf?
150x8
160x8

what?

leg ext
50x8
75x8
85x8
ging ook niet echt lekker ofzo

leg curl
40x8
50x8
62,5x8
ging wel redelijk

uphill walk
5 min
6km/h
+15 graden
burn baby burn

Meest klote training van het hele jaar. weet niet waar t door komt. Misschien omdat ik, net als gister, op mn ontbijt zat te trainen ipv op macaroni. gaat er iig niet beter van.

@Youri & calibre: Zal op de woensdag incl bench vervangen door een oh press. Heb ook het idee dat mijn schouderkracht mijn bank in de weg staat.

hoeveel keer doe je normaal 170? , beter later gaan trainen dan ipv het ontbijt.

voor mn rustweek en daarna verplichte rusttijd voor mijn pols 5x5x170.
bij leg press is natuurlijk wel de 1e rep het zwaarste, maar toch. hopelijk volgende week weer normaal.

27-02-2006
maandag

db bench press
5x5x20 PR

bb row
5x5x55 PR

leg press
10x70
8x110
5x140
3x5x160
toen ik opstond ging ik bijna plat.. 2 weken terug deed ik nog 5x5x170.. komt wel weer verbetering in.

uphill walk
6,5 km/h
+15 graden
3 minuten

Wel aardige training.

Heeft trouwens iemand voor mij een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek naar wei/whey? Mijn ouders willen namelijk maar niet geloven dat wei/whey niet schadelijk is. ik moet met een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek ernaar aankomen zetten, dan geloven ze mij.
Als ik zoek dan kom ik namelijk altijd teksten tegen van bodybuilders enzo, maar dat is natuurlijk niet echt onafhankelijk ofzo..

alvast bedankt!

Geen idee of het schadelijk is, maar gezond zal het wel niet zijn gezien het een afvalproduct van melk is met een zeer korte moleculaire keten, waardoor het nogal een hoge GI (glycemische index) waarde heeft. En zoals je waarschijnlijk wel weet, zijn pieken in je insuline-spiegel niet zo relaxt ;).

Wat betreft het krachtverschil tussen flat en incline DB Press, bij incline (45graden) worden de schouders benadrukt en bij flat de borst. Oftewel, je schouders zijn hoogstwaarschijnlijk sterker dan je borst. Als je je bovenkant borst toch wil accentueren mbv DB presses, dan kan je het beste varieren tussen de 15 en de 30 graden.

bedankt voor je reactie!
Je zegt dat wei een afvalproduct is van melk. Nog niet eerder gehoord. Melk eiwit bestaat toch uit zichzelf voor 20% uit whey eiwit. Whey poeder is dan toch gewoon de geconcentreerde vorm hiervan? Pieken in je bloedsuikerspiegel zijn idd niet echt relaxed, voel me daarna altijd helemaal duf. Heb dit bvb bij lomonade ofzo.

Incl bench voer ik uit op 30 graden. Eerst steeds op 15 graden, maar vond dit nog te plat. 30 graden ligt voor mij veel relaxter. Maar toch, vandaag flat db bench ook 5x5x20 kg, een pr, dus zo slecht gaat het ook weer niet.

Alles over Whey

[Link niet meer beschikbaar]

nette training hoor.

en die 170 komt wel weer, mss volgende keer geen 160 meer doen maar direct met 170 beginnen. Kan je maar 3-4 reps, so be it, de voglende keer haal je de 5 wel weer

Bedankt allemaal voor de reacties!
@18: Woensdag een rustig dagje voor de leg press, zoals elke woensdag, en dan vrijdag maar proberen om die 170 te pakken. Het is alleen bij de leg press niet zo dat het probleem hem zit in het aantal herhalingen, maar in de 1e herhaling, waar je het gewicht van de stapel drukt. Wanneer ik het gewicht omhoog heb gaan de herhalingen "redelijk makkelijk", ivm de 1e rep. Kreeg alleen die 170 de 1e keer niet meer omhoog.
Misschien handig om te gaan trainen op de 1e rep, dus veel singles maken met 160 kg bvb, zodat het uitdrukken beter gaat.

Weet trouwens niet of dit uitdrukken het meeste bijdraagt aan de kracht/massa toename of dat de repetities die je erna maakt het meeste invloed hebben op de kracht/massa toename.

Denk dat de reps er wel meer toe dragen, in beweging komen is idd het moeilijkste

Aardige training!
Maar....
Vandaag.. FEEST :D :birthday:, geniet ervan! Volwassenheid!

Terug
Naar boven