AndroidHealthClinic

Tonijn en kwik

Bezoekers in dit topic

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Het zijn ook gewoon vleeseters die begaan zijn met bedreigde diersoorten hoor, chill. Heb nog nooit iets gezegd op iemand die hier dingen over vlees post of gezegd dat ze dat niet mogen, het ging gewoon over dat tonijn op dit moment aan het uitsterven is. Het zijn 95% van de tijd vleeseters die commentaar hebben op mij, niet andersom. Als zij een discussie starten met "hun feiten" die nergens op slaan, krijgen ze hun discussie. Maar ik begin die niet.
Ik ben toch vrij zeker dat jij startte HOOR :thinking:
 
Het zijn ook gewoon vleeseters die begaan zijn met bedreigde diersoorten hoor, chill. Heb nog nooit iets gezegd op iemand die hier dingen over vlees post of gezegd dat ze dat niet mogen, het ging gewoon over dat tonijn op dit moment aan het uitsterven is. Het zijn 95% van de tijd vleeseters die commentaar hebben op mij, niet andersom. Als zij een discussie starten met "hun feiten" die nergens op slaan, krijgen ze hun discussie. Maar ik begin die niet.

Ik ben chill hoor :kiss: en ook niet boos.

Jij begint met "Zotjes hoeveel mensen een bedreigde diersoort eten". Daarmee begin jij toch echt de discussie, omdat het hier gaat over een topic waarin mensen het hebben over het eten van tonijn.

Als je bijv. iets had gezegd in de trant van: weten jullie wel dat de tonijn een bedreigde diersoort is?! Zelf zou ik om die reden echt niet zoveel / geen tonijn eten.

Dan zou ik dat interessant vinden en een bijdrage vinden. Daar heb je nog wat aan, want eerlijk gezegd wist ik niet dat de tonijn bedreigd is (oeps?), er staan altijd heul veel blikjes in de schappen, dus daar sta je zelf nooit zomaar bij stil.

Maar ik zie alleen maar een verwijt naar de leden in dit topic vanuit jouw overtuiging/mening. En dan krijg je inderdaad zulke reacties. Normaliter skip ik die, maar ik had mijn koffie nog niet gehad :roflol:
 
Is selectief gezeik,ook bijen en veel insecten zijn met uitsterven bedreigd,

deze zijn alleen niet interessant genoeg voor de eco warriors

het eventueel uitsterven van bijen heeft een

veel grotere impact op ons ecosysteem dan die John West visjes
 
Laatst bewerkt:
Wij kunnen Kathlinoo ook spiesen en daarna braden :ds:
 
Doe eens lief.




And stop eating meat, meat is murder.
 
Tonijn bedrijgde diersoort... antwoord is afhankelijk van de tonijnsoort...

Betreft de blauwvintonijn, grootoogtonijn heb je gelijk. Echter deze tonijnsoorten zijn extreem duur en betwijfel dat veel mensen zich dit kunnen veroorloven.

Betreft de geelvintonijn en de albacore tonijn (witte tonijn) enigszins gelijk. Deze zijn kwetsbaar en worden overbevist. Die kun je liever niet nemen.

Betreft de skipjack tonijn (thunnus albacares) heb je ongelijk deze is niet bedrijgd en rijkelijk aanwezig in de zee. Dat komt dat deze tonijnsoort zich veel sneller voort kan planten. Deze kan dus prima gegeten worden.
 
Tonijn bedrijgde diersoort... antwoord is afhankelijk van de tonijnsoort...

Betreft de blauwvintonijn, grootoogtonijn heb je gelijk. Echter deze tonijnsoorten zijn extreem duur en betwijfel dat veel mensen zich dit kunnen veroorloven.

Betreft de geelvintonijn en de albacore tonijn (witte tonijn) enigszins gelijk. Deze zijn kwetsbaar en worden overbevist. Die kun je liever niet nemen.

Betreft de skipjack tonijn (thunnus albacares) heb je ongelijk deze is niet bedrijgd en rijkelijk aanwezig in de zee. Dat komt dat deze tonijnsoort zich veel sneller voort kan planten. Deze kan dus prima gegeten worden.

Ik eet er van den aldi,zijn deze niet bedreigd?
 
Kijk straks even voor je. De tonijnsoort staat meestal gewoon op de verpakking
 
Het zijn ook gewoon vleeseters die begaan zijn met bedreigde diersoorten hoor, chill. Heb nog nooit iets gezegd op iemand die hier dingen over vlees post of gezegd dat ze dat niet mogen, het ging gewoon over dat tonijn op dit moment aan het uitsterven is. Het zijn 95% van de tijd vleeseters die commentaar hebben op mij, niet andersom. Als zij een discussie starten met "hun feiten" die nergens op slaan, krijgen ze hun discussie. Maar ik begin die niet.

Kathlinoo wees maar niet bang hoor jou eet ik ook wel naast al het vlees:eetmug:
 
Back
Naar boven