AndroidHealthClinic

Tonijnburgers

Bezoekers in dit topic

Oh sorry dat stond idd in de OP. Maar in een pan moet ook te doen zijn lijkt me.

Ik ben nu die burgers aan het maken maar om de vorm erin te houden is wel erg moeilijk.

Tijdens het bakken plakt het ook een beetje.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Smaak was wel redelijk, volgende keer misschien wat olijfolie om de boel aan elkaar te plakken.

Dit is ook een anti-aanbak maar werkt nog niet echt goed :D
Volgende keer iets meer moeite doen om er echt mooie schijven van te maken.

Heb ze net gemaakt... tosti apperaat kan ik weggooien... heb het "beslag" in een kommetje goed gemengd en toen dat mengesel in het tostiapperaat gedrukt... ik dacht dat het kneden overbodig was.. maar blijk baar niet dus...
Wrs was de anti aanbak laag van dat ding ook al naar de klote... hele ding zit gewoon onder, en het is er niet meer af te krijgen... :D

in de pan gooien met klein scheutje olie en op laag vuur bakken. Smaak is prima en ze blijven niet aan je tosti ijzer plakken. Het uitknijpen is erg belangrijk, doe je dit niet goed vallen ze gegarandeerd uit elkaar. Uien ook heel fijn snijden. Toprecept!

Dit is ook een anti-aanbak maar werkt nog niet echt goed :D
Volgende keer iets meer moeite doen om er echt mooie schijven van te maken.

Je moet ook geen schijven maken hé, maar bolletjes draaien. Door de druk van het bovenste stuk worden 't vanzelf schijven.

Net even twee tonijnburgers gemaakt!

Goed te eten, goede tip!

Mijn poging.

Moet zeggen dat ik niet kapot ben van de smaak, maar ik heb nog nooit helemaal losse tonijn zitten eten dus waarschijnlijk is dat nog een stuk minder aangenaam :)

tonijnburger.jpg

hoezo pleuren jullie het niet gewoon in een pan?

Cruciaal bij dit recept zijn overigens de kruiden, ik doe er echt behoorlijk wat currypoeder+peper+peterselie kruiden bij, dan smaakt het al heel wat beter.

hoezo pleuren jullie het niet gewoon in een pan?

tosti-ijzer is eenvoudiger, handiger, minder afwas en ze worden sneller gaar en bruinen netjes aan 2 kanten zonder dat ik verder iets hoef te doen (zoals opletten en omdraaien)....

Maar hee, als jij een pan handiger vindt.. ga je gang.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 15:29 ----------

Cruciaal bij dit recept zijn overigens de kruiden, ik doe er echt behoorlijk wat currypoeder+peper+peterselie kruiden bij, dan smaakt het al heel wat beter.

Wat sambal erbij is ook heel erg goed !

Haha, ik was de honden aan het uitlaten en dacht echt dat ik de lucht van deze tonijnburgers rook

Al veel troep recepten geprobeerd, maar deze is echt goed! Klein beetje eigen variatie aangehouden. Knoflook, ei en kaas gewoon volgens recept, maar de Havermout was vandaag net op, dan maar brinta. ipv geraspte ui heb ik uipoeder gebruikt, heb je ook geen last van met de textuur. Beetje paprika poeder, ook wel lekker erbij :-). Gewoon in de pan gebakken. Burgers waren lekker stevig, met een knapperig laagje.

't is nog lang geen goeie tonijnsteak, maar t is wel de lekkerste manier om tonijn uit blik te eten i say!

Terug
Naar boven