AndroidHealthClinic

Tour de France Topic 2012

Haha nou dat waren nog eens tijden ja... Wat te denken van Indurain die 's nachts om de twee uur wakker moest worden gemaakt omdat ie anders gewoon nooit meer wakker zou worden. Zo dik was zijn bloed van de epo. Of Riis die al jaren meereed en altijd 50ste of 60ste oid eindigde en ik '96 iedereen, inclusief Indurain, helemaal naar de touwtyfus reed en met een minuut of tien voorsprong in Parijs aankwam. Om in hetzelfde jaar nog even wereldkampioen te worden. Daarna presteerde hij ook vrijwel nooit meer wat. Of Massi ("de apotheker") die altijd anoniem meereed achterin het peloton en in '98 ineens naast Pantani de bergen over reed, om een paar dagen later met een lading doping gepakt te worden waar je twintig kistkalveren mee kan platleggen. De keurig netjes geklede koeriers die in '98 Engeland - waar een paar etappes werden verreden - in- en uitvlogen met hun koffers vol doping. Of onze Nederlandse trots TVM met Cees Priem die gepakt werd met een auto vol ampullen. Of Festina. Telekom. Etc etc. Wat een tijden waren dat man.

Hahaha ik heb deze gast nooit vertrouwd: http://en.wikipedia.org/wiki/Christophe_Rinero

Die heeftvolgens mij in 1998 zoveel dope genomen datt'íe dacht: dit nooit meer en hij heeft toen tot 2008 niks meer gewonnen/genomen.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 20:45 ----------

Haha nou dat waren nog eens tijden ja... Wat te denken van Indurain die 's nachts om de twee uur wakker moest worden gemaakt omdat ie anders gewoon nooit meer wakker zou worden. Zo dik was zijn bloed van de epo.

Dat verhaal ging over Riis ook wel bekend als meneer 60% (alhoewel een verzoger zei dat je daar wel 64% van mocht maken.

Het verhaal ging dat Riis in zijn zegerijke Tour in de nacht een aantal maal wakker gemaakt moest worden omdat men niet het gevaar wilde lopen dat hij door 'dik bloed' om het leven zou komen. Riis heeft de aantijgingen altijd weggelachen, maar de verhalen zijn gebleven.
Riis was geen groot ronderenner, reed in zijn eerste jaren als knecht voor Fignon en was een vast berijder van 'de bus'. Na zijn overgang naar Ariostea (lees: ploegleider Ferretti) in Italië, vlotte het aardig met de klimcapaciteiten van de Deen. Ineens reed hij bij de beste klimmers mee, hetgeen Erik Breukink ooit de opmerking deed maken: 'Ik werd voorbijgereden door renners die ik een jaar eerder twintig minuten achter me had. Dat vond ik vreemd.'

Laatst bewerkt:
Froome had wiggins al op 3min ofzo kunnen zetten had hij in andere ploeg gezeten... (ik bedoel over alle ritten gerekend)

Mooie ritten wel vandaag en gisteren, alleen jammer dat er idd niet echt veel gebeurd in klassement, behalve dat er wel weer een aantal door het ijs zakken. Volgend jaar weer de Ventoux erin, dan wordt het pas weer mooi.

Nee dat verhaal over Indurain staat daar weer los van, maar komt op t zelfde neer. Was geloof ik in '94. Mart Smeets kwam hem toevallig midden in de nacht tegen in de lobby van een hotel, Indurain legde uit dat hij moeilijk kon slapen vanwege de hitte en de spanning enzo. Smeets probeerde er nog een interview van te maken, maar Indurain was nooit zo van de praatjes.
Jaren later fietste een collega van Smeets een rondje met een oud-begeleider van de Banesto-ploeg van die tijd, en die vertelde hem dat Indurain helemaal geen last van slapeloosheid had maar om de twee uur wakker gemaakt moest worden omdat anders de kans op overlijden vrij hoog was vanwege zijn dikke bloed. Smeets heeft zichzelf ook altijd voor de kop geslagen dat hij - en alle journalisten met hem - niet achterdochtiger en doortastender waren en niet door hadden dat het hele zootje de boel bij elkaar loog en verzon.

ja en van Garderen had zonder evans top 3 gereden... En Hesjedal had de tour gewonnen als die niet was gevallen

en Merckx had de tour gewonnen als die wilde meedoen.

Maurice Garin had de TGV genomen en was nu al in Parijs, beat that.

Ik zie Contador als de echte winnaar van deze Tour. Die had ze allemaal aan gort gereden.

Cavendish :o Wat een sprint..

seriously als zo'n verschil in een andere sport voorkwam waren er al 3 mensen aangehouden voor verdenking van omkopen en had de president al een speech klaar.

Ik lag letterlijk plat van het lachen toen ik hem zag komen.

crushed dreams in 2... 1...

Laatst bewerkt:
seriously als zo'n verschil in een andere sport voorkwam waren er al 3 mensen aangehouden voor verdenking van omkopen en had de president al een speech klaar.

Mwah :

http://www.youtube.com/watch?v=u18_-87Pb6U

De Jamaicaanse president heb ik nog een speech zien geven.

Cavendish heeft 'gewoon' een heel hoog vermogen waar niemand op dit moment kan tippen. Tegelijkertijd, hij is deze TDF verslagen. Een goede taktiek kan het dus winnen van puur sprintvermogen.

Je moet wel sporters op hetzelfde niveau van dezelfde discipline met elkaar vergelijken... Als een 100m sprinter een marathon-loper inhaalt lijkt het ongetwijfeld ook heel koddig.... Sprinten is gewoon een vak apart.

Mwah :

http://www.youtube.com/watch?v=u18_-87Pb6U

De Jamaicaanse president heb ik nog een speech zien geven.

Cavendish heeft 'gewoon' een heel hoog vermogen waar niemand op dit moment kan tippen. Tegelijkertijd, hij is deze TDF verslagen. Een goede taktiek kan het dus winnen van puur sprintvermogen.

Je moet wel sporters op hetzelfde niveau van dezelfde discipline met elkaar vergelijken... Als een 100m sprinter een marathon-loper inhaalt lijkt het ongetwijfeld ook heel koddig.... Sprinten is gewoon een vak apart.

was een grapje jeweet...

En zelfs dan, Bolt komt niet even van 5 meter achter stand ff rijden of andere professionele 100meter-lopers er geen zin meer in hebben.

Dit verschil was gewoon waanzinnig. Dat wattageverschil zelden gezien.

Laatst bewerkt:
Bolt loopt (of beter gezegd liep sinds Yohan Blake) gemeten naar output net zover weg bij zijn tegenstanders als Cavendish kan wegspringen bij zijn medesprinters. Toen Renshaw zijn leadout werd Cavendish regelmatig zo gelanceerd, tegenwoordig is hij goed geworden in het zoeken van het goede wiel om zich te laten lanceren.

http://www.youtube.com/watch?v=iCUD...aynext=1&list=PLA879F3B759672572&noredirect=1

Dat soort machtsvertoon laat Cavendish al jaren zien.

was een grapje jeweet...

En zelfs dan, Bolt komt niet even van 5 meter achter stand ff rijden of andere professionele 100meter-lopers er geen zin meer in hebben.

Dit verschil was gewoon waanzinnig. Dat wattageverschil zelden gezien.

Dat gebaar van Sanchez zei echt alles... "ja hallo he...."

Wattage... heb je de cijfertjes ?

Even door op het Wattage (W) of ook wel rpm (ronddraaiingen per minuut) gezien, volg ik sinds kort heel wat wielrenners op Twitter en die posten wel vaker hun wattage of rpm. Zie ik zo (weet niet meer bij wie, Cancellara was het dacht ik);'''even lekker opwarmen, 260 rpm'', als ik flink ga sprinten op de fiets in de sportschool (zij doen het opwarmen op een Tacz, grote producent in heet wielrennen die soort standaards voor wielrenfietsen verkopen, die gebruiken ze ook bij Tour du Jour) en ik haalde 160 rpm, en dit was volgens de sportschoolhouder al flink hoog (ik fiets niet vaak, maar ik ga binnekort beginnen, ook dat redelijk goed, goeie fiets, goeie motivatie, mooi materiaal etc).

Cavendish lag natuurlijk al 600 meter lang op volle snelheid. Ik snap niet wat Sanchez deed eigenlijk. Hij keek achterom, zag Cavendish en de andere sprinters met een noodgang dichterbij komen, en ging dan toch nog zitten wachten, om vervolgens pas aan te gaan wanneer Cavendish nog maar een paar meter achter m zit. Hij had gewoon eerder aan moeten gaan.

Terug
Naar boven