Fitness Seller

Tour de France topic

Omkoping haal je niet uit een bloedpaspoort ;)

Als er nou ooit eens iemand eenmalig doping heeft gebruikt had je een punt. Maar het is nooit anders geweest. Belangen nu zijn immers nog groter geworden. Zou niet weten waarom anno 2014 een eeuwen oud probleem opeens is opgelost. Alleen als je erg goed van vertrouwen bent.

Belangen waren vroeger veel groter. Zoals je in doc gister wellicht hebt gezien, was het 1 groot bolwerk van sponsoren, stichtingen en leugenaars.

Lance heeft renners zoals Frankie en Tyler ook bedreigt. Computers en telefoons gehackts, mensen op de wacht gezet voor hun huizen.

Was gisteren trouwens een goede doc, kwam overheen met de verhalen die ik heb gelezen in verschillende boeken.

Een paar geleden had ik enorm veel respect voor Lance. Dat hij doping gebruikte najah, dat deed iedereen in die tijd. Maar na het lezen van verschillende verhalen is dat respect weg. Hij heeft zoveel mensen naar de klote geholpen, gemanipuleerd en bedrogen. Hij was het hoofd van een doping bolwerk.

Belangen zijn nog steeds even groot, maar sponsoren haken af bij maar een verdenking van dopinggebruik. En het komt altijd uit. Dus dat is wel echt veranderd.

Belangen waren vroeger veel groter. Zoals je in doc gister wellicht hebt gezien, was het 1 groot bolwerk van sponsoren, stichtingen en leugenaars.

Lance heeft renners zoals Frankie en Tyler ook bedreigt. Computers en telefoons gehackts, mensen op de wacht gezet voor hun huizen.

Was gisteren trouwens een goede doc, kwam overheen met de verhalen die ik heb gelezen in verschillende boeken.

Een paar geleden had ik enorm veel respect voor Lance. Dat hij doping gebruikte najah, dat deed iedereen in die tijd. Maar na het lezen van verschillende verhalen is dat respect weg. Hij heeft zoveel mensen naar de klote geholpen, gemanipuleerd en bedrogen. Hij was het hoofd van een doping bolwerk.

Gewoon de alfamale in de sport, als beste die ook de beste wil blijven kom je zeker in het Amerikaanse systeem wel uit op dat soort gedrag. Je wordt op een voetstuk gezet door allerlei hooggeplaatste figuren. Om in die kringen te blijven moet je manipulatief zijn. Zijn gedrag valt verder natuurlijk niet goed te praten maar al die figuren die al jaren in de media huilen hebben er ook goed van gegeten en aan meegedaan. Doping gebruiken, vervoeren, jonge renners beïnvloeden etc was echt niet alleen het werk van Armstrong zelf.

Andreu had ook gewoon langer meegedaan als hij geen dominante vrouw had gehad. Emma O'Reilly is van de weinigen die echt geleden heeft onder het hele gebeuren. Aan de kant geschoven omdat ze zich niet meer in wilde laten met het dopinggebruik binnen de ploeg, belachelijk gemaakt maar inmiddels zich weer verzoend met Armstrong. Armstrong heeft zelfs een voorwoord geschreven in haar boek.

• Topic Starter Topic Starter
Was dat die alcoholistische h**r?

Betsy Andreu

Wat een stom zeikwijf is dat zeg, ongelofeloos

---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

Was dat die alcoholistische h**r?

Masseuse van Armstrong dacht ik. Werd idd afgeschilderd als alcoholistische prostituee.

Fietjes van Bau en Lau zijn niet zo best geloof ik.

Zagen jullie de houding van Bau? Dikke boggel in zijn rug:D

Mart zag Bau en Lau net fietsen

53627ef803b90-mart.gif

Morgen pakt de Lau gewoon een rondje voorsprong, geen stress.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Mollema gaat de 2e tijdmeting voor het donker niet halen

Morgen pakt de Lau gewoon een rondje voorsprong, geen stress.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Mollema gaat de 2e tijdmeting voor het donker niet halen

Hoor net dat Lau is uitgeschreven

Bauke komt niet binnen de tijdslimiet binnen.

Hoe verneuk je een hele tour in één tijdrit? nou zo dus

Fietsje maker Bianchi loopt wel een beetje schade op zo...

Jammer genoeg levert Bianchi wel geld op voor de ploeg maar op die Bianchi's lopen in ieder geval de tijdritten niet heel erg lekker. De Giant's waren dan toch echt wel beter.

Kittel, Kittel wordt het Kristoff, nee Kittel, Kittel op naar de Whu'elta.

1. 2005: 41,654 Km/uur
2. 2003: 40,940 Km/uur
3. 2006: 40,784 Km/uur
4. 2014: 40,679 Km/uur
5. 2004: 40,553 Km/uur
6. 2013: 40,545 Km/uur

Windje mee gewoon de hele Tour in een ronde die nou niet echt heel vlak was. 2010 t/m 2012 overigens wel onder de 40 Km/uur gemiddeld, jaren dat ook de klimtijden minder werden t.o.v. de jaren daarvoor waarbij in 2012 alweer een lichte kentering te zien was naar betere gemiddelden.

Een clean peloton dat net zo hard rijdt als in de jaren dat dopinggebruik eigenlijk nog steeds standaard was. In 5 a 10 jaar tijd dus een revolutie waarbij cleane renners door betere voeding en training net zo goed kunnen presteren als renners gedopeerd rondreden. Soms zelfs dezelfde renners zoals een Valverde die clean beter is dan gedopeerd.

Als ze nou s elk jaar hetzelfde parcours fietsten, dan kan je het vergelijken.

TOUR 2015 is gestart :-)

Vandaag de Mur van Huy. Gisteren een waaieretappe waarbij Contador, Froome goede zaken deden tegenover Nibali, Quintana (ze verloren 1.27 uit mijn hoofd).

---------- Toegevoegd om 10:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:00 ----------

Morgen een kasseien rit, gelukkig worden de rondes minder vooropgezet dan ik me vaak herinner. De eerste week was dan een sprintfestijn met vlakke etappes zonder obstakels en dat was toch saai.

Terug
Naar boven