AndroidHealthClinic

Tour de France Topic 2012

Dat gebaar van Sanchez zei echt alles... "ja hallo he...."

Wattage... heb je de cijfertjes ?

Cavendish haalt rond de 1800 watt, wat redelijk uitzonderlijk is. Een Greipel haalt de op zijn top 1.700 watt en gemeten naar pure output is Greipel momenteel de sprinter die de hoogste output kan leveren na Cavendish. Robbie McEwen haalde in zijn toptijd 1.600 a 1.650 watt om aan te geven hoeveel vermogen Cavendish kan leveren. Cipollini en een Petacchi op hun top zouden misschien in de buurt van Cavendish komen qua output maar in die tijd was het ontbijt twee injecties EPO en wat ander spul. Cavendish heeft een ongekende hoge output in een tijd waar het peloton duidelijk minder doping is gaan gebruiken.

Om het nog verder in perspectief te zetten, Sagan won rit 6 met een maximale output van 1.400 watt. Het verschil tussen een echte sprinter en een afmaker als Sagan ligt dus al snel tussen de 200 en 300 watt.

Laatst bewerkt:
Wtf en dan dacht ik dat 800watt op een cardiofiets hoog was

Onmenselijk. Als ik op mijn maximum sprint op de cardiofiets haal ik amper de helft van die mannen.

Onmenselijk. Als ik op mijn maximum sprint op de cardiofiets haal ik amper de helft van die mannen.

De niet sprinters halen ook maar 800 a 900 watt met uitschieters boven de 1000 watt voor degenen die in een groepje een sprint kunnen winnen. Baansprinters hebben overigens een nog wat hogere piek dan een Cavendish, om een gemiddelde van boven de 70 km/uur te halen over 200mm (baansprint) moet je boven de 2000 watt kunnen trappen. Wereldrecord ligt op 75,2 km/uur gemiddeld, de top moet dus boven tegen de 80 km/uur liggen.

Cavendish haalt rond de 1800 watt, wat redelijk uitzonderlijk is. Een Greipel haalt de op zijn top 1.700 watt en gemeten naar pure output is Greipel momenteel de sprinter die de hoogste output kan leveren na Cavendish. Robbie McEwen haalde in zijn toptijd 1.600 a 1.650 watt om aan te geven hoeveel vermogen Cavendish kan leveren. Cipollini en een Petacchi op hun top zouden misschien in de buurt van Cavendish komen qua output maar in die tijd was het ontbijt twee injecties EPO en wat ander spul. Cavendish heeft een ongekende hoge output in een tijd waar het peloton duidelijk minder doping is gaan gebruiken.

Om het nog verder in perspectief te zetten, Sagan won rit 6 met een maximale output van 1.400 watt. Het verschil tussen een echte sprinter en een afmaker als Sagan ligt dus al snel tussen de 200 en 300 watt.

En wat zou Sanchez dan nog over hebben na zijn tochtje van die dag ? Oh 800 watt dus.. vandaar dat het leek dat Cavendish 2 keer zo hard ging :)

Jurgen van den Broeck :roflol: Charisma van een aardappel, wel een goede renner natuurlijk maar kleurloosheid krijgt een nieuwe naam dankzij Jurgen.

Cavendish weer oppermachtig en de Tour is vorbei. Op naar de 'W'uelta met Gesink, Contador, Rodriquez, Schleck en wie nog meer...

Geen Schlecks in de Vuelta, Mandy wil de Vuelta wel rijden maar gelet op zijn motivatie dit jaar zal het er echt niet van komen.

Mollema en Gesink moet in de Vuelta maar bewijzen dat ze nog steeds kandidaat zijn voor een podiumplek in een grote ronde. Als ze daar falen is het een verloren jaar voor beiden, zelfs als je in aanschouw neemt dat ze in het voorjaar toch aardige resultaten hebben geboekt.

• Topic Starter Topic Starter
Geen Schlecks in de Vuelta, Mandy wil de Vuelta wel rijden maar gelet op zijn motivatie dit jaar zal het er echt niet van komen.

Mollema en Gesink moet in de Vuelta maar bewijzen dat ze nog steeds kandidaat zijn voor een podiumplek in een grote ronde. Als ze daar falen is het een verloren jaar voor beiden, zelfs als je in aanschouw neemt dat ze in het voorjaar toch aardige resultaten hebben geboekt.

Mandy?

Mandy is een natte wind, aldus Danny Nelissen

gemiddelde snelheid deze tour

39,788 km/u

Tien snelste edities Ronde van Frankrijk:
41,654 km/u: Lance Armstrong (2005)
40,940 km/u: Lance Armstrong (2003)
40,784 km/u: Oscar Pereiro (2006)
40,553 km/u: Lance Armstrong (2004)
40,492 km/u: Carlos Sastre (2008)
40,315 km/u: Alberto Contador (2009)
40,276 km/u: Lance Armstrong (1999)
40,070 km/u: Lance Armstrong (2001)
39,983 km/u: Marco Pantani (1998)
39,920 km/u: Lance Armstrong (2002)

die Armstrong toch

• Topic Starter Topic Starter
Kan ook aan het parcour liggen, toch?

JvDB gaat ook nog meedoen in de Vuelta hoor ik net op tv van hemzelf .En Samuel Sanchez (uitgevallen in Tour) is niet zeker wat te doen geloof ik.

---------- Post toegevoegd Sun 22 Jul 2012 om 21:58 ----------

Kan ook aan het parcour liggen, toch?

Ja klopt maar het zegt wel iets. Puur dit jaar, weinig bergen en lange tijdritten dus is dit jaar echt aan de trage kant.

Laatst bewerkt:
Nu even snel wat geld verdienen en dan op naar de Olympische spelen...

s120723_07beer-pg-horizontal.jpg

Ach die na-tour criteriums zijn idd al mooi verkocht op voorhand

Terug
Naar boven