MuscleMeat

Tour de France 2008

Buiten Evans iedereen :roflol: Triester moet het toch niet worden met die Evans adoratie. Die peperlul was zo opgefokt dat het wel leek op extreme roidrage.

Haha, idd, hij kon de druk niet aan en dacht dat hij de tour al gewonnen had de eerste keer dat hij het geel aantrok, niet!

Sastre heeft mijn dag meer dan goed gemaakt. Ik zou het 'n belediging voor het wielrennen hebben gevonden als zuigers als de LOTTO-ploeg hier met Evans hadden gewonnen, terwijl andere ploegen zich compleet uit de naad hebben gereden.

Toch nog Belgische zege... mooi

Mijn helden/favorieten (Rico, Piepoli, Menchov) faalden, door diverse omstandigheden. Sastre zijn aanval op Alpe d'Huez bood spektakel en was zeer moedig, daardoor verdient de man deze Tourzege. Nou, op naar de Vuelta dan maar, dat daar een nieuwe held (Gesink) mag opstaan.

Ik me er bij neergelegd en Sastre heeft verdient gewonnen, hop naar volgend jaar, al acht ik dan de kans klein dat Evans kan winnen vermits Contador dan terug op het toneel komt.

Volgend jaar wordt het Menchov, let maar op!

Ik vond Andy Schleck persoonlijk de beste, hij heeft al zo veel gepresteerd en zit nog in zijn jonge jaren. Binnen een paar jaar zal hij een grote kans maken om te winnen.

Andy schleck zal op termijn ooit wel eens winnen, maar vergeet niet dat Contador ook nog jong is en misschien nog een betere ploeg achter zich heeft. Tevens heeft hij Bruyneel als ploegleider en dat is de meest succesvolle ploegleider in de tour tot nu toe hé ;), dus die weet hoe hij een tour moet winnen. Het zou me niets verbazen mocht Contador de tour ook 3 of 4 keer winnen.

De beste Nederlander (Laurens ten Dam) zag er echt verkankert uit, t*ring ,die was echt uitgehold!

Buiten Evans iedereen :roflol: Triester moet het toch niet worden met die Evans adoratie. Die peperlul was zo opgefokt dat het wel leek op extreme roidrage.

Daarentegen vond ik Sastre en Menchov maar dode lullen. Stralen gewoon niks uit die twee.

Menchov straalt meer uit dan Evans

Monster discussie...

Waarom had contador die jaar eigenlijk de tour gemist? Iedereen zegt dat hij de man gaat zijn volgend jaar, ben ik wel benieuwd naar of dat effectief zo gaat zijn.

Ergens kijk ik wel met heimwee terug naar de dagen van Armstrong. De renners die er toen al bij waren, werden gewoon gedegradeerd door hem. Toont toch wel sterk aan hoe het niveau naar beneden is gevallen na hem. Mensen vonden het saai, wouden de underdog zien winnen... Ik vond het prachtig om dat team als een machine te zien werken met een renner die er zowel in bergen als tijdrit boven uitstak.

Monster discussie...

Waarom had contador die jaar eigenlijk de tour gemist? Iedereen zegt dat hij de man gaat zijn volgend jaar, ben ik wel benieuwd naar of dat effectief zo gaat zijn.

Ergens kijk ik wel met heimwee terug naar de dagen van Armstrong. De renners die er toen al bij waren, werden gewoon gedegradeerd door hem. Toont toch wel sterk aan hoe het niveau naar beneden is gevallen na hem. Mensen vonden het saai, wouden de underdog zien winnen... Ik vond het prachtig om dat team als een machine te zien werken met een renner die er zowel in bergen als tijdrit boven uitstak.

Zo'n sterke ploeg gaat terugkomen hoor onder leiding van Bruyneel.

Contador kon wel eens de nieuwe Armstrong worden. Op het gebied van prestaties dan. Begin dit jaar, zonder echt getraind te hebben of degelijke parcourkennis de Giro op zijn naam geschreven. Nu gaat ie de Vuelta winnen, en vanaf volgend jaar weer de Tour. Dan zijn alle 3 de grote rondes dit jaar door een spanjaard gewonnen. Enfin. Zag gisteravond nog eens een herhaling van alle etappes op Ned 1. Maar die Ricco, wat was die man sterk en explosief, hij had flair en sT. Je vraagt je toch af wat gebeurd zou zijn als die man niet uit de Tour was genomen, mijn inziens had hij in de Alpen iedereen eraf gereden, vanaf de flanken gedekt door Cobo en Piepoli. Hij had de Tour zelfs kunnen winnen.

Contador is niet de nieuwe Armstrong, daarvoor zullen zijn vlakke tijdritten te zwak blijven. Ook al is Contador geen slechte tijdrijder hij zal toch het verschil moeten maken in lastige aankomsten.

Armstrong maakte het verschil al in de tijdritten om daarna in 1 van de eerste bergritten vreselijk huis te houden. Contador is toch meer van de geleidelijke aanval en lijkt misschien wel iets op Sastre maar dan met een betere tijdrit in de benen.

Ik verwacht overigens nog wel een terugval bij Astana, dit soort ploegen worden volledig door de mangel gehaald en kunnen zich geen missers meer veroorloven. Overigens blijft het raadselachtig dat de ploeg nog bestaat na Kessler, Mazzoleni, Vino en Kaske. Vier keer doping binnen een jaar, dan zou een ploeg gewoon moeten ophouden met te bestaan. Zeker als zo'n ploeg het vervolg is van een eerdere dopingploeg.

Klopt als een bus wat je zegt. Maar bedoel met prestaties, dan ook meer de cijfers. Ik zie die Contador de tour wel een keer of 5 winnen. Hij is pas 26.

Moet hij wel Bruyneel achter zich houden.

• Topic Starter Topic Starter
PARIJS - De toekomst van wielrenner Thomas Dekker bij de Rabobankploeg is uiterst onzeker. De renner en de ploegleiding gaan binnenkort in overleg besluiten of het nog doorlopende contract tot en met 2009 wordt ontbonden. De teamleiding zit in de maag met een afwijking in de bloedwaarden van de renner.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Directeur Harold Knebel van de ploeg bevestigde maandag een bericht uit De Volkskrant waarin wordt geschreven dat de internationale wielerunie UCI aan het team heeft gemeld dat er iets aan de hand was met het bloed van Dekker.

"We hebben een signaal gekregen voor de Ronde van Zwitserland, maar daaruit kunnen we geen conclusies trekken. We houden de vinger aan de pols en Thomas is intussen startgerechtigd voor alle wedstrijden, zo heeft de UCI ons bevestigd."

Snel duidelijkheid

Dekker zal volgens zijn manager Jacques Hanegraaf maandagmiddag via zijn persoonlijke website reageren op de kwestie. "Er komt snel duidelijkheid over de toekomst", belooft Hanegraaf. "Willen we nog samen verder?", zegt Knebel. "Die vraag gaan we in onderling overleg beantwoorden. En zo ja, hoe gaan we dat dan doen?"

Het signaal van de UCI valt niet goed te interpreteren, aldus Knebel. "Het kan van alles zijn, een meet- of prikfout, een afwijking in het bloed. We kunnen het niet zeggen omdat we akelig weinig gegevens hebben. We hebben ook nog eens te maken met medische geheimen. De ploegarts kreeg het signaal van de UCI toen hij de informatie over de bloedcontroles van onze renners opvroeg. Dat doen we zelf omdat we over alle gegevens willen beschikken. We houden echter ook eigen bloedcontroles en die gaven geen enkele reden tot zorg."

Meer transparantie

De ploegleiding, die voor dit seizoen meer transparantie beloofde, bracht het bericht over de bloedwaarden niet naar buiten, waardoor de verdenkingen misschien zullen toenemen. "Zorgvuldigheid en transparantie gaan hand in hand", zegt Knebel daarover.

"Als wij melden dat er iets aan de hand is met het bloed van een renner zonder dat we over bewijs of duidelijke informatie beschikken, krijgt hij een streep achter zijn naam. Elk spoor van mogelijke doping wordt in de media meteen uitvergroot. Maar laat er geen misverstand over bestaan; als er iets fout is, grijp ik ogenblikkelijk in. Of ik rekening houd met bedrog van Thomas? In deze wereld moet je achterdochtig zijn. Ik ben bij elke renner op mijn qui-vive."

Knebel bevestigt dat inmiddels advocaten betrokken zijn bij de aankomende gesprekken over het contract tussen Dekker en Rabobank. "Maar zo vreemd is dat niet. Er komen bij contracten nu eenmaal een hoop juridische zaken kijken. Er moet nu een oplossing komen. Door deze zaak zal het allemaal wel in een stroomversnelling komen."

http://www.nu.nl/news/1676011/45/Toekomst_Thomas_Dekker_bij_Rabobank_onzeker.html

Dit is dus de werkelijke reden waarom hij niet mee fietste in de tour :roflol:

Zijn persoonlijke ''begeleider'' (lees: arts) Cecchini pas precies in het rijtje Michele Ferrari, Eufemiano Fuentes, Rijckaert en Bernard Sainz. Dan heb je de schijn al tegen, ongeacht de reden van de afwijking in zijn bloedwaarden.

Terug
Naar boven