XXL Nutrition

Tour de France topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Route Tour de France 2013

De route van de Tour de France 2013 is op 24 oktober 2012 bekend gemaakt. Er wordt vertrokken met een etappe over het Franse eiland Corsica. Bij de Tour 2013 is er geen proloog maar wordt er begonnen met een etappe. De reden dat gekozen is voor Corsica als vertrekpunt van de Tour de France is dat de Tour hier nog nooit is vertrokken. Voor de 100e editie van de Tour wilde de organisatie graag een mooie en originele startlocatie, daarom is voor Corsica gekozen. Hieronder zie je een overzicht van de etappes van de tour van 2013. Bekijk hier de voorbeschouwing van de 100e editie van de tour.

routekaart-tour-de-france-2013.jpg

De tour de France van 2013 heeft 7 vlakke etappes. Er zijn 5 heuvelachtige etappes waar de avontuurlijke wielrenners hun kansen kunnen pakken. Er zijn 6 bergetappes waarvan 4 stuks de finish bergop hebben. Tenslotte zijn er 2 individuele tijdritten en 1 teamtijdrit bij de tour van 2013. Gedurende de tour van 2013 zijn er 2 rustdagen ingepland.

Datum Etappe Soort Rit Vertrekplaats Finishplaats Afstand
29-6-2013 1 Porto Vecchio Bastia 212 km
30-6-2013 2 Bastia Ajaccio 154 km
1-7-2013 3 Ajaccio Calvi 145 km
2-7-2013 4 Tijdrit Nice Nice 25 km
3-7-2013 5 Cagnes-sur-Mer Marseille 219 km
4-7-2013 6 Aix-en-Provence Montpellier 176 km
5-7-2013 7 Montpellier Albi 205 km
6-7-2013 8 Castres Ax 3 Domaines 194 km
7-7-2013 9 Saint-Girons Bagn-de-Bigorre 165 km
8-7-2013 Rustdag xxx xxx
9-7-2013 10 Saint-Gildas des Bois Saint-Malo 193 km
10-7-2013 11 Tijdrit Avranches Le Mont St Michel 33 km
11-7-2013 12 Fougères Tours 218 km
12-7-2013 13 Tours Saint-Amand-Montrond 173 km
13-7-2013 14 St Pourçain-sur-Sioule Lyon 191 km
14-7-2013 15 Givors Mont-Ventoux 242 km
15-7-2013 Rustdag xxx xxx
16-7-2013 16 Vaison la Romaine Gap 168 km
17-7-2013 17 Embrun Chorges 32 km
18-7-2013 18 Gap Alpe D’Huez 168 km
19-7-2013 19 Le Bourg d’Oisans Le Grand Bornand 204 km
20-7-2013 20 Annecy Le Semnoz 125 km
21-7-2013 21 Château de Versailles Parijs 118 km
Video over de Route van de Tour 2013

http://www.youtube.com/watch?v=VTI6u_0kEso

Heb er zin an als tourfanaat zijnde. De ronde begint de 29ste

Leukste van die hele tour de france vind ik het programma de tour du sjoerd op rtl4.

Ik zeg; doping

Heb er weer zin in. Weinig dingen chiller dan rustig in de zon hangen met een biertje in je hand en de Tour op de tv.

Worden weer drie mooie weken.

Mag er ook altijd van genieten, staat altijd aan op de achtergrond. Bergetappes zijn master.

Kan er ook enorm van genieten. Maar ik mis toch een beetje een echte "held". Waar ik het meest kan van genieten is als er zo'n onbekende donder 50 km voor de finish zijn kans waagt en ontsnapt. EN dan zit je hem aan te moedigen, hopende dat hij het haalt. Zalig.
Ik vond Armstrong (ja ik weet het) altijd tof om naar te kijken. Hoe hij na zijn terugkeer van zijn strijd tegen kanker ontsnapte in een bergklim, met een verbeten blik in de ogen. Een blik van iemand die pisnijdig was op Pietje de Dood.
Hopelijk krijgen we een mooie tour, weing valpartijen, weinig schorsingen, veel epische gevechten in de klim.

• Topic Starter Topic Starter
Wel mooi dat N-Frankrijk gemeden wordt. Dat is zo saai.

Dat feel als jong jochie die elke zomerdag aan de tv gekluisterd zat om naar zn held Lance te kijken die iedereen op een hoop reed

Dat gevoel komt nooit meer terug, tegenwoordig vind ik de TDF maar saai :(

off topic
Ik raad btw iedere wielerfan aan om het boek van Tyler Hamilton te lezen.

Yess zin in. Alleen de berg etapes worden elk jaar minder.

Het gaat dit jaar echt een goede tour worden, dat hoop ik toch, want vorig jaar was veruit de slechtste die ik al ooit gezien heb. Maar nu met Contador en Froome. Ik ga toch voor Contador supporteren, ben geen fan van Sky.
Er zijn echter veel kandidaten, Evans, Van Garderen, Valverde, Rodriguez en ik hoop echt dat Schleck goed gaat zijn.

De tijdrit gaat wel belangrijk worden, maar 6 juli begint het echt!

Dat feel als jong jochie die elke zomerdag aan de tv gekluisterd zat om naar zn held Lance te kijken die iedereen op een hoop reed

Dat gevoel komt nooit meer terug, tegenwoordig vind ik de TDF maar saai :(

Dus toen er 1 gegarandeerde winnaar was en de rest niet mee deed vond je het saai ? En nu het veld veel meer genivelleerd is en er veel meer mogelijk is en ook gebeurt niet ? Misschien hou je niet van fietsen, maar alleen van winnaars ?

Wat ik wel vrij saai vind zijn al die vlakke etappes waarbij een groepje vooruit is en die uiteindelijk door een sprinter gewonnen wordt. Op zich is zo'n massasprint wel leuk, maar de rest van de dag is tamelijk oninteressant.

Allemaal gebruikers, geef mij maar een eerlijke sport waar geen doping gebruikt word..bb ofzo

Vind de ronde van Spanje daarom ook leuker. Minder vlakke etapes. En meer beuk werk, berg op.

Wel mooi dat N-Frankrijk gemeden wordt. Dat is zo saai.

Stukje Roubaix niet meepakken ? Ik ben van mening dat alle terrein gewoon thuishoort in de Tour ook gevaarlijke.

---------- Post toegevoegd 26 June 2013 om 10:55 ----------

Vind de ronde van Spanje daarom ook leuker. Minder vlakke etapes. En meer beuk werk, berg op.

Klopt vaak wel. Tour bouwen ze vaak langzaam op naar de derde week terwijl die anderen gewoon heel vaak op het eind een meer of minder lastig klimmetje planten waardoor het elke dag 'feest' is.

Maar dit jaar zie ik in de eerste week al wat bergen opdoemen dus wel een goede verandering.
Spurters etappes/ zeg maar helemaal vlak zijn vaak errrrg saai.

Laatst bewerkt:
Froome zal aanvallend koersen in Tour de France

Dat kondigt de renner van Team Sky, een van de topfavorieten voor de eindzege in de Tour, aan in L'Equipe.

"Ik zal zonder twijfel proberen aan te vallen in de bergen. Wiggins kan beter tijdrijden dan ik, maar ik ben sterker in de bergen, kan makkelijker versnellen en sneller reageren op echte klimmers."

Gaat leuk worden, heb hem al vaker zien rijden en dit seizoen 4/5 koersen gewonnen. Hij is redelijk nuchter, wil een goede band met de pers en begrijpt dat mensen zeer kritisch zijn over wielrennen. Kan serieus aanvallen en valt dan niet binnen 500 m stil. Vet tegen Contador hopelijk beide in topvorm.

Ben ook nooit eens met mensen die zeggen "zonder dope is het saai" wanneer was het dan VET met dope die zogenaamd niet zonder zouden kunnen ? Alleen iedereen gaat 5 km langzamer.

• Topic Starter Topic Starter
Hopelijk gaat Voeckler vlammen

Meld zich zoals alle voorgaande jaren! Cant wait!

Terug
Naar boven