AndroidHealthClinic

Touwtje springen verzuring

Berry1989

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik ben nu een tijdje bezig met boksen en natuurlijk doe ik ook bodybuilding erbij. Maar mijn probleem is wanneer ik touwtje ga springen binnnen 15 sec al meteen verzuring heb en vooral in me armen zo erg dat me armen het niet volhouden en vanzelf ga stoppen ik zit hier al een paar maand mee en ik boks 2x in de week en 2\3 in de week kracht training.

Ik hoop dat iemand weet waar dit aan kan liggen en misschien een oplossing heeft.

Hoor het wel

Denk dat je armspieren (te) kort zijn. Daardoor heb je een snelle verzuring bij oefeningen waarbij je je armen lang moet gebruiken. Ik weet niet hoe je nu train maar ik zou proberen om af en toe 3x20 te doen, waardoor je je uithoudingvermogen van je armspieren zou kunnen vergroten

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat je armspieren (te) kort zijn. Daardoor heb je een snelle verzuring bij oefeningen waarbij je je armen lang moet gebruiken. Ik weet niet hoe je nu train maar ik zou proberen om af en toe 3x20 te doen, waardoor je je uithoudingvermogen van je armspieren zou kunnen vergroten

Oke dan dat kan een reden zijn ! Maar mijn doel is wel om gespierd te blijven als ik nu 20 reps doe gaat dan niet alle spieren weg?

Oke dan dat kan een reden zijn ! Maar mijn doel is wel om gespierd te blijven als ik nu 20 reps doe gaat dan niet alle spieren weg?

Nee dat lijkt me niet, maar als je zeker wilt zijn kan je het 1 maal per week doen op bijvoorbeeld een cardio dag

In je armen? Die beweeg je toch bijna niet, alleen je polsen, dus dat zou hoogstens verzuring in je onderarmen moeten veroorzaken.

Anders meedoen zonder touw, dan warm je natuurlijk net zo goed op en bewaar je je armen voor de rest vd les.

Ik krijg ook altijd gruwelijke verzuring in me schouders ervan waardoor een minuut al lastig vol te houden is, maar normaal gesproken gaat dat wel beter als je het vaker doet.

• Topic Starter Topic Starter
Je beweegt je armen wel dergelijk hoor of je moet heel raar touwtje springen maar ik ga wel is proberen om 20 reps te doen gewoon een paar weken lang

Maar stel ik doe 2x per week gewoon zwaar 8 reps en ergens in de week 1x lichtgewicht en 25 reps groei je dan nog wel van die 2x zwaar en 8reps?

ja denk je dat het een averechts effect heeft of wat?
gewoon op uithouding trainen van je armen en schouders, kan geen kwaad. En het zal ook al sowieso verbeteren als je meer touwtje springt.

Terug
Naar boven