Fitness Seller

Trainen met reuma

Username21

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
77kg
Vetpercentage
13%
Jongens (en eventueel dames) even een (lange) vraag,

Bij mij is de ziekte van bechterew vastgesteld (wat het is, de link staat onderin ;) ). Ik ben zelf nu een jaar aan het fitnessen en had natuurlijk geen weet van wat ik had, behalve constant rugpijn en last van mijn gewrichten. Ik moet toegeven ik ben niet zo'n aansteller en ben natuurlijk gewoon verder gegaan met trainen, wel rustig aan moet ik zeggen. Maar nu het vastgesteld is ben ik mijzelf er dus bewust van en wil ik dus niet mijn lichaam nog erger naar de knoppen helpen. Wat ik dus probeer te zeggen is, ik wil graag fitnessen. Maar ik weet niet of het verstandig is om nog verder hiermee te gaan. Eventueel (nog) lichter trainen of een andere manier van trainen of eventueel nog een andere vorm van krachttraining.

Overige toevoeging is dat ik trouwens geen benen train in verband met slechte knieën. Dus daar hoef ik geen reacties op ;).

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties!

Tim

http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/ziekte-van-bechterew

Hoi Tim

Zoals ook in het stuk staat en vaak geadviseerd wordt bij reuma is bewegen.

Ik zou gewoon kijken wat voor jou goed werkt en goed aanvoelt. Jij weet zelf waar je lichaam het beste op reageert.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Tim

Zoals ook in het stuk staat en vaak geadviseerd wordt bij reuma is bewegen.

Ik zou gewoon kijken wat voor jou goed werkt en goed aanvoelt. Jij weet zelf waar je lichaam het beste op reageert.

Dank voor de reactie,

Ik beweeg denk ik voldoende en daar licht het ook niet aan het is gewoon puur dat ik het hartstikke zonde zou vinden om niet meer te kunnen gaan fitnessen en dus eventueel weer een dun sprietje ga worden;p.

Hoi Tim,

Ik loop er zelf ook reeds geruime tijd mee rond maar blijf steeds wel verder trainen. Wel moet je wat bewuster bezig zijn met je lichaam want Bechterew, zoals je wel weet, veroorzaakt vaak ontstekingen + wat ik zelf merk is dat ik moeilijker herstel van trainingen.
Tijdig naar je lichaam luisteren en voldoende rust/herstel inbouwen.

Voorts kan je ondanks de enkele moeilijkheden zeker nog progressie maken uiteraard wel afhankelijk van hoever het gevorderd is bij je.

alkalisch dieet misschien en veel voeding gebruiken die ontstekingsremmend werkt kan helpen, even googelen, omega 3,curcuma, bepaalde vitamines in hogere dosis en weinig graanproducten eten dat is wat ik erover weet, en voor de rest lichte gewichten veel herhaling en bij pijn stoppen en niet doorgaan want denk dat dit de ontstekingsreactie alleen maar erger zou maken

Hoi Tim,

Ik loop er zelf ook reeds geruime tijd mee rond maar blijf steeds wel verder trainen. Wel moet je wat bewuster bezig zijn met je lichaam want Bechterew, zoals je wel weet, veroorzaakt vaak ontstekingen + wat ik zelf merk is dat ik moeilijker herstel van trainingen.
Tijdig naar je lichaam luisteren en voldoende rust/herstel inbouwen.

Voorts kan je ondanks de enkele moeilijkheden zeker nog progressie maken uiteraard wel afhankelijk van hoever het gevorderd is bij je.

Dank voor je reactie!

Mag ik vragen wat geruime tijd is bij jou? En train je ook zwaar of pak je lichte oefeningen vaker? Ja dat heb ik de laatste tijd ook dat ik echt meer rust moet pakken maar dat vind ik moeilijk omdat je dan weer minder vaak kan gaan. Het acceptatie proces is zegmaar nog in volle gang:rolleyes:.

alkalisch dieet misschien en veel voeding gebruiken die ontstekingsremmend werkt kan helpen, even googelen, omega 3,curcuma, bepaalde vitamines in hogere dosis en weinig graanproducten eten dat is wat ik erover weet, en voor de rest lichte gewichten veel herhaling en bij pijn stoppen en niet doorgaan want denk dat dit de ontstekingsreactie alleen maar erger zou maken

Dank voor je reactie!

Heb je hier zelf ook ervaring mee dat je dit allemaal weet of ben je gewoon overal van op de hoogte:D. Ik ga hier zeker meer over googlen dank voor je input!

Dank voor je reactie!

Heb je hier zelf ook ervaring mee dat je dit allemaal weet of ben je gewoon overal van op de hoogte:D. Ik ga hier zeker meer over googlen dank voor je input!

Mijn moeder heeft reuma, bechterew, fibromyalgie zowat alle spierziektes die er maar bestaan, en dan nog eens anorexia ook. ik help haar geregeld met haar voeding om de pijn wat te verlichten in zover dat ik haar kan helpen want zelf met heel haar pillendoos komt ze geen enkele dag pijnloos door.

Mijn moeder heeft reuma, bechterew, fibromyalgie zowat alle spierziektes die er maar bestaan, en dan nog eens anorexia ook. ik help haar geregeld met haar voeding om de pijn wat te verlichten in zover dat ik haar kan helpen want zelf met heel haar pillendoos komt ze geen enkele dag pijnloos door.

Oke op die manier noem het toeval maar mijn moeder heeft precies hetzelfde (op het anorexia gedeelte na). Zeer nobel van je om te helpen en natuurlijk ook knap van je dat je er dan in verdiept. Fijn dat jij er zelf geen last van hebt, bij mij thuis hebben zowel mijn moeder als mijn broer en mijn zus ook last van vormen van reuma. In ieder geval dank voor je hulp hiermee!

Oke op die manier noem het toeval maar mijn moeder heeft precies hetzelfde (op het anorexia gedeelte na). Zeer nobel van je om te helpen en natuurlijk ook knap van je dat je er dan in verdiept. Fijn dat jij er zelf geen last van hebt, bij mij thuis hebben zowel mijn moeder als mijn broer en mijn zus ook last van vormen van reuma. In ieder geval dank voor je hulp hiermee!
Ik loop toch ook rond met vage klachten maar heb een bloedtest laten doen en ik zou de factor voor bechterew niet hebben

Overleg het eens met je reumatoloog.
Ik heb wss zelf de ziekte van Shogrun.. helaas erfelijk van mijn moeder en komt pas boven de 40 jaar aantoonbaar naar voren. Mijn handen laten het in ieder geval al zien. Er werd juist geadviseerd (in mijn geval) te blijven trainen om de spieren sterker te maken. Bij pijn wel stoppen.
Ik heb er tevens een nekhernia bij met uitval links.. ook daardoor het advies gekregen te blijven sporten door de neuroloog. Spieren sterker maken ondersteunt de gewrichten.

Dus misschien toch even de reumatoloog contacten hierover.

Terug
Naar boven