Username21
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 13%
Jongens (en eventueel dames) even een (lange) vraag,
Bij mij is de ziekte van bechterew vastgesteld (wat het is, de link staat onderin
). Ik ben zelf nu een jaar aan het fitnessen en had natuurlijk geen weet van wat ik had, behalve constant rugpijn en last van mijn gewrichten. Ik moet toegeven ik ben niet zo'n aansteller en ben natuurlijk gewoon verder gegaan met trainen, wel rustig aan moet ik zeggen. Maar nu het vastgesteld is ben ik mijzelf er dus bewust van en wil ik dus niet mijn lichaam nog erger naar de knoppen helpen. Wat ik dus probeer te zeggen is, ik wil graag fitnessen. Maar ik weet niet of het verstandig is om nog verder hiermee te gaan. Eventueel (nog) lichter trainen of een andere manier van trainen of eventueel nog een andere vorm van krachttraining.
Overige toevoeging is dat ik trouwens geen benen train in verband met slechte knieën. Dus daar hoef ik geen reacties op
.
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties!
Tim
http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/ziekte-van-bechterew
Bij mij is de ziekte van bechterew vastgesteld (wat het is, de link staat onderin
). Ik ben zelf nu een jaar aan het fitnessen en had natuurlijk geen weet van wat ik had, behalve constant rugpijn en last van mijn gewrichten. Ik moet toegeven ik ben niet zo'n aansteller en ben natuurlijk gewoon verder gegaan met trainen, wel rustig aan moet ik zeggen. Maar nu het vastgesteld is ben ik mijzelf er dus bewust van en wil ik dus niet mijn lichaam nog erger naar de knoppen helpen. Wat ik dus probeer te zeggen is, ik wil graag fitnessen. Maar ik weet niet of het verstandig is om nog verder hiermee te gaan. Eventueel (nog) lichter trainen of een andere manier van trainen of eventueel nog een andere vorm van krachttraining. Overige toevoeging is dat ik trouwens geen benen train in verband met slechte knieën. Dus daar hoef ik geen reacties op
.Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties!
Tim
http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/ziekte-van-bechterew

.
. Ik ga hier zeker meer over googlen dank voor je input!