AndroidHealthClinic

MrSenor log - 5x5 variatie

Bezoekers in dit topic

Goed bezig! hoe maak je zo'n grafiekje in myfitnesspall?

Thnx! Door op de site in te loggen krijg je een andere visualisatie dan in de app, vind ik erg handig!
 
Recap gisteren:
Gisteren een lange werkdag gehad, om 7u gestart bij de klant en ben daar om 22u weg gegaan. Daarna thuis even gechilled en een keer een nacht van 7u (goed) geslapen, ook wel even lekker. Qua voeding was het standaard, waarbij het avondeten (afhaal) beef teriyaki was met wat sushi. Macro's van gister komen neer op:
upload_2019-1-18_7-49-31.png


Zoals je ziet zijn mijn KCAL afgelopen dagen wat lager, enerzijds door meer werk en waardoor ik dus minder eet maar ook beweeg, en anderzijds omdat ik wat KCAL op wil sparen voor het weekend. Daar kom ik zometeen op terug :klink:
Eiwitten halen gaat elke dag wel prima, dat ritme zit er weer goed in. Clean eten voor het grootste deel ook, dus ik merk nu al wel an sich dat dat goed voelt in combinatie met veel werken, concentratie/focus is goed en so far geen moeite met de lange dagen en nog geen stress die er bij komt kijken.

Vandaag werk ik thuis (al 55u er op zitten deze week, dus 8u vanuit huis klinkt als een verademing vandaag haha). Daarom de volgende planning voor vandaag:

7u: 500ML halfvolle melk
9.30: Whey shake
13:00 2 bruine broodjes met filet americain en 2 eieren
15:30 333G Magere kwark
18:00??? Even snel iets eten voor verjaardag
20:00 Feestje (paar biertjes, niet heel veel)

Omdat ik thuis werk kan ik vandaag ook mooi trainen (werk tot 15:30, dan even snel trainen). Ik denk de volgende training:

BOR
Deadlift (5x5 + PR poging?)
Incline bench (hoger volume)
Pull downs (hoger volume)
Armen

Dan nog even de rest van het weekend plan:

Zaterdag: LAatste klusjes in huis doen voor de bezichtigingen, die volgende week maandag en dinsdag (misschien donderdag ook) gepland staan. Savonds chillen met vriendin thuis, even uitgebreid koken. Even kijken of ik nog een training tussendoor kan doen, maar denk het niet.
Zondag: Huis netjes maken/achterlaten en daarna naar amsterdam voor ajax-heerenveen, daarna uit eten met wat maatjes. Als ik zaterdag niet train even kijken of ik zondag ochtend kan sporten.
 
Training van vandaag om het weekend mee in te gaan:

Pull downs:

60kg x 8 x 5

BOR:
50kg x 8 x 5 (voor de spiegel, focus op uitvoering, gevoel dat ik hem zo beter uit voer, dus even niet verhogen maar focus op uitvoering)

OHP:
50kg x 6 x 5 (1 rep per setje er bij)

Deadlift:
87,5kg x 5
97,5kg x 5
107,5kg x 5
117,5kg x 5
127,5kg x 5 (VPR + 2,5kg)
142,5kg x 1
155kg x 1 PR

Lekkere training, ik zit lekker in mijn focus tijdens het trainen en de deadlift heb ik weer met 2,5kg verhoogd op de 5 x 5 en uit de 1RM test is de 155kg gelukt. Kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb gedaan, dus dat is wel lekker. Voor mijn gevoel nu wel aardig mijn max, maar als ik dat zo af en toe probeer en hij gaat omhoog, dan hoor je mij niet klagen. Nog 2x de 1RM verhogen met 5kg en dan zit ik op 2x BW, dus dat gaat wel de goede kant op.

Belangrijkste blijft natuurlijk dat het wekelijks verhogen van gewichten en intensiteit blijft lukken, en dat terwijl mijn 'busy season' op werk is begonnen. Dat is een erg lekker gevoel, en mijn bedoeling is dat zo lang mogelijk vol te houden komende periode. So far geen moeite mee, juist de focus op de compound is erg relaxed omdat je dan per keer kan kijken hoe lang je bezig bent / wilt zijn, en naargelang tijd en energie wat aan kan passen. Minder tijd is iets minder gewicht en meer reps, zoadt ik minder rust tussendoor nodig heb, en ik denk an sich dat dat niet verkeerd is voor de afwisseling. In ieder geval beter dan niet trainen haha.

Volgende x weer squatten op de planning en een bench VPR poging denk ik... maar nu eerst vanavond mijzelf op een feestje in toom houden:eating::bierbang::klink:
 
Volgende x weer squatten op de planning en een bench VPR poging
Heej mister Mister,

Geen tijd/zin om te loggen of geen tijd om te trainen?

Je ging net zo lekker.

Succes!
 
Back
Naar boven