AndroidHealthClinic

Trainen met spierpijn

mndc

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen,

Ik heb eergister na twee en een halve week vakantie weer getraind. Nu, 30 uur later, heb ik nog zeer lichte spierpijn (voornamelijk schouders) en wil ik ivm mijn schema weer trainen. Is het slecht als ik met lichte spierpijn weer ga trainen? Wat is jullie ervaring?
Ik heb het idee dat ik beter kan wachten tot het allemaal weg is, maar, zoals ik zei, ga ik veel liever alsnog trainen omdat dat veel beter in mijn schema past.

Bij voorbaat dank.

Ligt eraan wat je gaat trainen , niet schouders weer hoop ik :p
maar ik train bijna altijd wel met spierpijn.......

• Topic Starter Topic Starter
Zou ik mijn schouders moeten ontzien of hoeft dat ook niet? En als ik genoeg eiwit binnenkrijg, herstelt alles toch gewoon? Bedankt voor de reactie.

Natuurlijk hersteld het, de vraag is alleen hoe effectief je kunt trainen met spierpijn (zelfde spiergroepen). Jij kunt alleen bepalen in hoeverre je die spieren kunt belasten.

Je gaat echt niet zo snel overtrainen of 'niet herstellen' omdat je eens traint met wat spierpijn die vaak toch bijna helemaal weggaat als je wat langer traint. Overtraining is een proces van weken/maanden overreaching zonder voldoende rust.

Kan gewoon, beter is het wel een andere spiergroep te trainen!

Yup, heb ik ook vaak last van. Mij is aangeraden om pre-workout whey eiwitten te nemen. Maar ik kijk het nog maar even aan hoe het gaat met trainen. Zorg dat je elke dag van je schema andere spiergroepen traint. Maandag bijvoorbeeld borst en triceps. Woensdag Schouders, rug en biceps, etc. Omdat je weer net begint, moet je rustig opbouwen dus niet 5 dagen achter elkaar gaan sporten

JV

lijkt mij dat je spieren nog niet hersteld zijn van je vorige training. En dus heeft het ook geen nut om die spiergroep weer te trainen omdat je toch niet tot het maximale kunt gaan wat je anders wel deed.

train gewoon een andere spiergroep lijkt mij het beste.

Zolang het je schouders niet zijn kan het prima :thumb:

trainen met spierpijn zorgt ervoor dat je lichaam zich (sneller) aanpast aan het transporteren van de stoffen die spierpijn veroorzaken. ik trainde altijd met spierpijn, en heb het nu nauwelijks meer.

/

Laatst bewerkt:
Je kan dan zeker weer trainen, alleen je schouders weer trainen raad ik dan af. Je kan beter zelf even kijken of het gaat, ik heb wel eens als ik spierpijn heb in mijn triceps en ik ga dan borst of schouders trainen dat de spierpijn vanzelf verdwijnt.

Terug
Naar boven