MuscleMeat

Training Buikspieren

dices

Novice
Waardering
0
Hoi, ik train elke dag een andere spiergroep, alles apart dus verspreid over 5 dagen. Maar mag ik buikspieren niet elke dag trainen? Of heeft dit weinig zin, misschien zelfs nadelig...
Kan iemand me ff wat advies of ervaring meedelen?

groeten,

Ik train ze 2 maal per week. meer is niet nodig!
Buikspieren zijn immers ook spieren die rust nodig hebben.

Als je het goed doet, pak je ze onbewust aan met andere oefeningen .... Deadlifts? ;)

Als je het goed doet, pak je ze onbewust aan met andere oefeningen .... Deadlifts? ;)

Wat dacht je van pullups en pulldowns (en pushdowns),... dat zijn de oefeningen die ik de dag erna nog in mijn buik voel.

Ze iedere dag trainen is net zo (weinig) zinvol als je biceps iedere dag trainen.

Oei :s Ik doe elke avond 5 maal 15 crunches en dan 30 keer met gewichten van 6 kilo gewichtheffen en dan nog een eindsetje van 25 crunches. (ik doe dit op een matje in m'n kamer om dat ik nog niet naar de fitnes ga.) Dus dit is zinloos?

3 is wel het maximale per week, 2/3 keer is het beste.

NixX heeft het verkeerde forum aangeklikt... ;)

Het is geheel afhankelijk van de training voor je buik. Ik vind het persoonlijk fijn om 1 maal per week zwaar te trainen maximaal 12 herhalingen en 1 training met sets tot maximaal 20 hh. Maximaal 2 keer per week.

Ik train ze zelf 3x per week. 1x daarvan zijkant buikspieren. Je traint je buikspieren met heel veel andere oefeningen. Train maar een keer met onwijs zere buikspieren en dan merk je dat meteen.

Buikspieren herstellen wel iets sneller dan andere spieren.
Minstens tussen elke buikspiertraining 1rustdag tussen houden.

Buikspieren zijn houdingsspieren,...dus je kunt ze iedere dag wel licht trainen, (met eigen lichaam's gewicht) Maar ga je ze met (zware)weerstand trainen hou er dan rekening mee dat ze wel 48 tot 72 uur herstel tijd nodig hebben,..net als al je andere spieren.

Ik train ze twee keer per week en en wissel per keer van oefeningen..

Ja zeker met flinke weerstand. Ik train ze net als andere spiergroepen: 3 oefeningen van 4 setjes 12 ,10 ,08, 06 en elke set het gewicht verhogen... je kent het wel;)

Buikspieren

Ja zeker met flinke weerstand. Ik train ze net als andere spiergroepen: 3 oefeningen van 4 setjes 12 ,10 ,08, 06 en elke set het gewicht verhogen... je kent het wel;)

Haha,..ja,.ken het! ;-) Maar doe je ook wel eens direct met een maximaal gewicht beginnen? Wel na een goeie warming up natuurlijk. Veel mensen beginnen "licht" en gaan dan steeds iets zwaarder. Probeer eens maximaal te beginnen en naarmate je setjes vorderen het gewicht iets verlagen (omdat je steeds iets vermoeider word) zodat je over alle setjes het onderste uit de kan haalt. Je bent in't begin v/d training energieker, en dat kun je mooi benutten door direct maximaal te beginnen. Misschien heb je het al wel eens gedaan.

Dat zijn dropsets jah:d het principe ken ik... Heel goed om daar eens mee af te wisselen!!

Het is toch bullshit dat je lichaam spieren gaat vreten om energie op te doen.
Elke dag is gewoon teveel,..je kan wel telkens een andere oefening nemen dat de spieren telkens op een andere manier worden getraind.
Zelfde verhaal voor biceps, telkens op andere manier aanpakken, erg effectie.

Elke dag is teveel,..zorg voor voldoende rust en let op je voedsel.

Terug
Naar boven