- Waardering
- 12.366
Ik vind het belang van het fysieke uiterlijk en het gebruik van krachttraining voor de olympische spelen en voor militaire doeleinden van die tijd erg interessant.
Sommige beelden uit die tijd hebben ook best een aardig streeffysiek.
[Link niet meer beschikbaar]
http://farm3.static.flickr.com/2010/2056885389_71de44702e.jpg (no homo)
En toen kwam ik dit tegen:

Ik heb bijvoorbeeld al wel gelezen dat ene Philostratus maar ook Pythagoras het een en ander geschreven hebben over trainen, zelfs handboeken voor olympische coaches. Maar ik kan nog weinig details vinden en al helemaal niks origineels uit die klassieke teksten.
Wel anecdotes zoals

Weet iemand hier meer van of heeft iemand een goede bron met details hierover? (over het trainen, niet over die nightly emissions)
Sommige beelden uit die tijd hebben ook best een aardig streeffysiek.

[Link niet meer beschikbaar]
http://farm3.static.flickr.com/2010/2056885389_71de44702e.jpg (no homo)
En toen kwam ik dit tegen:
Dat klinkt toch wel interessant.Over 2000 years ago, the ancient Greeks were the first to use periodization training, although their periodization plans were very simple (they simply increased their total training load over time, using heavier and heavier weights and resistances, for example, to train strength athletes who were preparing for the Olympic Games).

Ik heb bijvoorbeeld al wel gelezen dat ene Philostratus maar ook Pythagoras het een en ander geschreven hebben over trainen, zelfs handboeken voor olympische coaches. Maar ik kan nog weinig details vinden en al helemaal niks origineels uit die klassieke teksten.
Wel anecdotes zoals
Many Greek trainers railed against the debilitating effects of coïtus during the Olympics. In the sole surviving training manual--Handbook for a Sports Coach by Philostratus--the author indicates that athletes should sleep with flattened leather plates over their loins and suggests special workouts for those plagued by "habitual nightly emissions."

Weet iemand hier meer van of heeft iemand een goede bron met details hierover? (over het trainen, niet over die nightly emissions)