Fitness Seller

Trainings principes gedurende je kuur

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Onlangs hoorde ik Dennis James in een documantaire vertellen dat hij traint zolang er pomp aanwezig is.
Staat die op het punt om omlaag te gaan dan stopt Dennis en is de training gedaan en afgelopen.
Op die manier is er volgens hem geen sprake van een 'wasted 'workout', want wie bijvoorbeeld na maar 3 oefeningen en 3 setjes per oefening tóch doorgaat en 'beyond the pump' gaat breekt af.

Dennis traint dus soms écht kórt!

Dit is zéér tegen mijn gevoel in wanneer ik in een kuur zit.
Immers, dan wil je álles uit de kast haloen en wel 5 oefeningen/4 sets doen, want zolang de ernergie er is, moet je uitputten.
Met andere woorden: Ik geloof hem zeker maar in een kuur is het moeilijk te stoppen.

Hoe zijn jouw visies hierop?

als je naturel aan het trainen bent zie ik er op zich wel wat in... vooral omdat je naturel ook al vrij snel "te" veel doet..en je lichaam dan al moeite genoeg heeft te herstellen voor een volgende aanval.

maar ik denk inderdaad dat je tijdens de kuur weinig nut heeft...je lichaam kan veel meer hebben als normaal en je moet dan ook proberen er iedere training uit te halen wat erin zit..

ikzelf train ook volgens het principe dat zolang er energie in zit... ik nog niet klaar met die spiergroep bent...

Nou, als ik fotos van Dennis James zie.......dan zal het wel werken ;)

Ik train volgens mijn schema, zo voorkom ik dat ik overtrain. Dat schema neemt nooit meer als 45 min. in beslag en dan ben ik ook gesloopt. Zelfs in een kuur kan je overtrainen, ik ken genoeg mensen die in een kuur een rustweek nemen en daar kilo's zwaarder uitkomen.

soulreaver zei:
Zelfs in een kuur kan je overtrainen, ik ken genoeg mensen die in een kuur een rustweek nemen en daar kilo's zwaarder uitkomen.

:wave: thats me :D

Verder verander ik in mn kuur ook regelmatig van systeem. Totaal andere oefeningen, of zoals nu supersetten en benen 2 keer per week.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben vrijwel elke week anders bezig. Verras m'n lichaam elke week met andere volgordes en/of oefeningen. Neem af en toe 2 dagen rust achter elkaar, of drie, en beperk de training altijd tot max een uur, liefst 50 minuten.

Waar ik zo nieuwsgierig naar ben is of je nou die pomp moet vasthouden door te stoppen of 'beyond' moet gaan...:rolleyes:

Gevoelsmatig zou t voor mij niet kloppen als ik bv na 2 oefeningen er al mee op zou houden omdat ik de pomp kwijt raak....ik ga gewoon door tot mn schema erop zit...in geval van echte vermoeidheid van de spieren wil ik nog wel s n setje minder doen of n paar herhalingen minder.

Spiergroei komt door overload en niet door vermoeidheid, anders zouden we allemaal 5u per dag in de fitness zitten en binnen een paar maandjes zéér moe maar huge zijn.

Continu gewichten verhogen en frequentie zijn véél belangrijker als een leuke 20 sets zonder rust pompsT 'kijk hoe hard ik zweet'-training

Mee eens!!! Al denken sommige mensen in de gym bij ons wel anders. Dan zijn ze groot en denken ze van ik moet NOG MEER doen om groter te worden!! stommelingen!!

... persoonlijk denk ik dat de pomp wel een rol speelt bij hypertrofie maar het is zeker niet een hoofdrol. Als je je training alleen beoordeeld op de pomp dan hoef je in principe maar 2 setjes van 50 hh te doen... ik zou gewoon het schema afwerken wat je in je hoofd hebt.

En in tegenstelling tot SR ken ik geen mensen die overtrainden tijdens een kuur. Ken mensen die op een winstrol only kuur 8 kilo zijn bijgekomen, ze trainden elke dag en de voeding en rust was zwaar k*t.

Het is een kwestie van uitproberen...optimale training zit net tegen overtraining aan.

4cc

• Topic Starter Topic Starter
Kortom het is persoonlijk. Zelfde antwoord voor 50 verschillende vragen ??? :D

Terug
Naar boven