Even snel voorstellen,
Ben een 18 jarige jongeman die nu reeds een jaar traint.
Waarvan ongeveer 8 maanden noemenswaardig zijn, wat wel redelijk algemeen is, in het begin sukkelt iedereen wel wat met oefeningen en eten en dergelijke?
Nu, waar ik op het moment vooral mee zit, is de duur van mijn sessie.
ik heb het zitten zoeken en nergens krijg je een specifiek antwoord van wat te lang is & wat niet. Indien iemand het wel vind & denkt is er weer een die dat maar zegt om ons te laten zoeken, excuses maar heb het dus echt niet gevonden.
Nu, ik probeer een 3-4 tal keer naar de gym te gaan. Wat wekelijks ook wel doenbaar is daar ik onregelmatig moet werken ( Verhuis-firma ),
Nu, op de dagen dat ik werk, train ik 1 dag, 1 dag rust. Zoals wel aanbevolen word door de meesten veronderstel ik. Het kan echter wel voorkomen dat ik een dag heb waar ik 15 uur werk & dan niet meer naar de sportschool ga, verhuizen kan licht & zwaar zijn en blessures kan ik gerust missen.
Mijn doel: Sta nu relatief droog, ga nu Vooral voor massa, en die dan weer droog gaan trainen. Probeer nu dus ook meer Kcals binnen te krijgen dan ik verbruik.
Supplementatie: Amino 4500 & BCAA'S + x-treme gainer
Ik let op mijn voeding, Brinta/Kwark/Pasta/Vlees kip en dergelijke
Krijg volgende week een schema van de gym, want ik sukkel nog best met mijn voeding, krijg er moeilijk een beeld van, ook met me werk kan ik niet zomaar beginnen eten.
Ik train Borst & Triceps samen, & Rug met biceps. Benen blijf ik wel wat hangen & ik ben er van op de hoogte dat ik deze snel efficiënter moet gaan aanpakken om de verschillende redenen.
Nu, over de duur van de sessie, ik kom snel aan een anderhalf uur/2 uur.
Hoogst waarschijnlijk is dit te lang, dus hier de oefeningen die ik doe.
Borst:
Dumbbell Press/Bench Incline/Flat/decline ( voorkeur aan dumbbell presses )
Dumbbell Fly's
Peck deck & pectoral fly machines.
Chest press
& Cable Crossovers
4 sets op dumbbell press & fly's, 3 op machines, 8-10 reps.
Triceps:
Tricep pushdown
Tricep Pulldown
Tricep press ( machine )
& dan Extentions/ of overheads
Dippen & weighted dippen
Rug:
Lat pulldowns, 3x front, 3x back & 3x bicep pulldown
Mid rows, machine & 1h cable
Dog lifts
dan nog een pull down op een incline bankje, ook een toestel dus.
Cable crossovers, boven naar beneden toe & omgekeerd
Biceps:
Barbell curl; 21's
preacher curl, dumbbell & barbell
Alternate curls
& dan aan het pulley toestel met een koord & ijzeren staaf (kom dus niet op de namen ) 3x met de baar 3x met het koord
Benen:
Squat
Legg extention
Standing calf raises
Legg press
Schouders:
Military press
Side raises
& Oefening waar je met koord aan het pulley toestel op je knieën, lichaam evenwijdig met de grond, koord naar je toe trekken met gesloten armen ( verticaal) en dan armen uit elkaar laten gaan in horizontale positie. Moeilijk uitgelegd maar kom dus niet op de naam
Ik neem fitnessen / trainen ook serieus, Wil dus vooruitkomen en groeien.
Ik versta zeer zeker dat dit een levensstijl is ipv een hobby & dat dit veel van je eist, tijd, dicipline.
Verwacht nog steeds geen razendsnelle resultaten verwacht, die komen er uiteindelijk.
Deze post is dus meer een controle, wat doe ik goed/fout, waar kan ik beter op gaan letten etc.
Ik hoop dan ook dat ik volwassen reacties terugkrijg, bedoeld om te helpen, anders kan je beter niets zeggen. Laat de tips/kritiek suggesties maar komen.
Met vriendelijke groet.
Ben een 18 jarige jongeman die nu reeds een jaar traint.
Waarvan ongeveer 8 maanden noemenswaardig zijn, wat wel redelijk algemeen is, in het begin sukkelt iedereen wel wat met oefeningen en eten en dergelijke?
Nu, waar ik op het moment vooral mee zit, is de duur van mijn sessie.
ik heb het zitten zoeken en nergens krijg je een specifiek antwoord van wat te lang is & wat niet. Indien iemand het wel vind & denkt is er weer een die dat maar zegt om ons te laten zoeken, excuses maar heb het dus echt niet gevonden.
Nu, ik probeer een 3-4 tal keer naar de gym te gaan. Wat wekelijks ook wel doenbaar is daar ik onregelmatig moet werken ( Verhuis-firma ),
Nu, op de dagen dat ik werk, train ik 1 dag, 1 dag rust. Zoals wel aanbevolen word door de meesten veronderstel ik. Het kan echter wel voorkomen dat ik een dag heb waar ik 15 uur werk & dan niet meer naar de sportschool ga, verhuizen kan licht & zwaar zijn en blessures kan ik gerust missen.
Mijn doel: Sta nu relatief droog, ga nu Vooral voor massa, en die dan weer droog gaan trainen. Probeer nu dus ook meer Kcals binnen te krijgen dan ik verbruik.
Supplementatie: Amino 4500 & BCAA'S + x-treme gainer
Ik let op mijn voeding, Brinta/Kwark/Pasta/Vlees kip en dergelijke
Krijg volgende week een schema van de gym, want ik sukkel nog best met mijn voeding, krijg er moeilijk een beeld van, ook met me werk kan ik niet zomaar beginnen eten.
Ik train Borst & Triceps samen, & Rug met biceps. Benen blijf ik wel wat hangen & ik ben er van op de hoogte dat ik deze snel efficiënter moet gaan aanpakken om de verschillende redenen.
Nu, over de duur van de sessie, ik kom snel aan een anderhalf uur/2 uur.
Hoogst waarschijnlijk is dit te lang, dus hier de oefeningen die ik doe.
Borst:
Dumbbell Press/Bench Incline/Flat/decline ( voorkeur aan dumbbell presses )
Dumbbell Fly's
Peck deck & pectoral fly machines.
Chest press
& Cable Crossovers
4 sets op dumbbell press & fly's, 3 op machines, 8-10 reps.
Triceps:
Tricep pushdown
Tricep Pulldown
Tricep press ( machine )
& dan Extentions/ of overheads
Dippen & weighted dippen
Rug:
Lat pulldowns, 3x front, 3x back & 3x bicep pulldown
Mid rows, machine & 1h cable
Dog lifts
dan nog een pull down op een incline bankje, ook een toestel dus.
Cable crossovers, boven naar beneden toe & omgekeerd
Biceps:
Barbell curl; 21's
preacher curl, dumbbell & barbell
Alternate curls
& dan aan het pulley toestel met een koord & ijzeren staaf (kom dus niet op de namen ) 3x met de baar 3x met het koord
Benen:
Squat
Legg extention
Standing calf raises
Legg press
Schouders:
Military press
Side raises
& Oefening waar je met koord aan het pulley toestel op je knieën, lichaam evenwijdig met de grond, koord naar je toe trekken met gesloten armen ( verticaal) en dan armen uit elkaar laten gaan in horizontale positie. Moeilijk uitgelegd maar kom dus niet op de naam
Ik neem fitnessen / trainen ook serieus, Wil dus vooruitkomen en groeien.
Ik versta zeer zeker dat dit een levensstijl is ipv een hobby & dat dit veel van je eist, tijd, dicipline.
Verwacht nog steeds geen razendsnelle resultaten verwacht, die komen er uiteindelijk.
Deze post is dus meer een controle, wat doe ik goed/fout, waar kan ik beter op gaan letten etc.
Ik hoop dan ook dat ik volwassen reacties terugkrijg, bedoeld om te helpen, anders kan je beter niets zeggen. Laat de tips/kritiek suggesties maar komen.
Met vriendelijke groet.