Fitness Seller

Trainingschema, Alle tips/hulp/eventuele kritiek welkom.

Chaser

Novice
Waardering
0
Even snel voorstellen,

Ben een 18 jarige jongeman die nu reeds een jaar traint.
Waarvan ongeveer 8 maanden noemenswaardig zijn, wat wel redelijk algemeen is, in het begin sukkelt iedereen wel wat met oefeningen en eten en dergelijke?

Nu, waar ik op het moment vooral mee zit, is de duur van mijn sessie.
ik heb het zitten zoeken en nergens krijg je een specifiek antwoord van wat te lang is & wat niet. Indien iemand het wel vind & denkt is er weer een die dat maar zegt om ons te laten zoeken, excuses maar heb het dus echt niet gevonden.

Nu, ik probeer een 3-4 tal keer naar de gym te gaan. Wat wekelijks ook wel doenbaar is daar ik onregelmatig moet werken ( Verhuis-firma ),
Nu, op de dagen dat ik werk, train ik 1 dag, 1 dag rust. Zoals wel aanbevolen word door de meesten veronderstel ik. Het kan echter wel voorkomen dat ik een dag heb waar ik 15 uur werk & dan niet meer naar de sportschool ga, verhuizen kan licht & zwaar zijn en blessures kan ik gerust missen.

Mijn doel: Sta nu relatief droog, ga nu Vooral voor massa, en die dan weer droog gaan trainen. Probeer nu dus ook meer Kcals binnen te krijgen dan ik verbruik.

Supplementatie: Amino 4500 & BCAA'S + x-treme gainer

Ik let op mijn voeding, Brinta/Kwark/Pasta/Vlees kip en dergelijke
Krijg volgende week een schema van de gym, want ik sukkel nog best met mijn voeding, krijg er moeilijk een beeld van, ook met me werk kan ik niet zomaar beginnen eten.

Ik train Borst & Triceps samen, & Rug met biceps. Benen blijf ik wel wat hangen & ik ben er van op de hoogte dat ik deze snel efficiënter moet gaan aanpakken om de verschillende redenen.

Nu, over de duur van de sessie, ik kom snel aan een anderhalf uur/2 uur.
Hoogst waarschijnlijk is dit te lang, dus hier de oefeningen die ik doe.

Borst:

Dumbbell Press/Bench Incline/Flat/decline ( voorkeur aan dumbbell presses )
Dumbbell Fly's
Peck deck & pectoral fly machines.
Chest press
& Cable Crossovers

4 sets op dumbbell press & fly's, 3 op machines, 8-10 reps.

Triceps:

Tricep pushdown
Tricep Pulldown
Tricep press ( machine )
& dan Extentions/ of overheads
Dippen & weighted dippen

Rug:

Lat pulldowns, 3x front, 3x back & 3x bicep pulldown
Mid rows, machine & 1h cable
Dog lifts
dan nog een pull down op een incline bankje, ook een toestel dus.
Cable crossovers, boven naar beneden toe & omgekeerd

Biceps:

Barbell curl; 21's
preacher curl, dumbbell & barbell
Alternate curls
& dan aan het pulley toestel met een koord & ijzeren staaf (kom dus niet op de namen ) 3x met de baar 3x met het koord

Benen:

Squat
Legg extention
Standing calf raises
Legg press

Schouders:

Military press
Side raises
& Oefening waar je met koord aan het pulley toestel op je knieën, lichaam evenwijdig met de grond, koord naar je toe trekken met gesloten armen ( verticaal) en dan armen uit elkaar laten gaan in horizontale positie. Moeilijk uitgelegd maar kom dus niet op de naam

Ik neem fitnessen / trainen ook serieus, Wil dus vooruitkomen en groeien.
Ik versta zeer zeker dat dit een levensstijl is ipv een hobby & dat dit veel van je eist, tijd, dicipline.
Verwacht nog steeds geen razendsnelle resultaten verwacht, die komen er uiteindelijk.

Deze post is dus meer een controle, wat doe ik goed/fout, waar kan ik beter op gaan letten etc.

Ik hoop dan ook dat ik volwassen reacties terugkrijg, bedoeld om te helpen, anders kan je beter niets zeggen. Laat de tips/kritiek suggesties maar komen.

Met vriendelijke groet.

• Topic Starter Topic Starter
Om even bij te voegen,

Ik ben Ecto/Lichtjes Meso.

Als ik mijn post nalees, lijkt het mij mss beter ( uitgaande van 4x te gaan trainen in de week) ,
workout A ( Borst & triceps ) te splitten in A1: Inc/decl/flat Dumbbell press elke positie 4 sets 8-10 reps. & Flys ook 4 sets.
A2: Peck deck, pectoral fly, chest press & cable crossovers.

& Dit dan ook te doen voor Rug oefeningen?

Met vriendelijke groet.

Ik heb er zelf lang over lopen tobben, en ben uitgekomen op een echt basis schema dat ik probeer binnen 3 kwartier te doen.
Ik moet er nog aan beginnen, maar was wel al een beetje op die weg bezig.
Je schema zoals je het geplaatst hebt, bevat veel te veel oefeningen en waarschijnlijk sets om massa mee te verkrijgen IMHO.
Kijk anders even naar het laatste stuk van mijn log om een idee te krijgen hoe ik er over denk.

Suc6! :thumb:

Ik heb er zelf lang over lopen tobben, en ben uitgekomen op een echt basis schema dat ik probeer binnen 3 kwartier te doen.
Ik moet er nog aan beginnen, maar was wel al een beetje op die weg bezig.
Je schema zoals je het geplaatst hebt, bevat veel te veel oefeningen en waarschijnlijk sets om massa mee te verkrijgen IMHO.
Kijk anders even naar het laatste stuk van mijn log om een idee te krijgen hoe ik er over denk.

Suc6! :thumb:

Zijn idd veel sets om massa mee te winnen & ben ook van mening dat het er te veel zijn als ik het allemaal eens bekijk.

Hoe klinkt, Peck deck+ pectoral fly + chest press + flys & Cable crossover? Op bepaalde dagen dan 1 van deze weg te laten en Bench/Dumbbell press te doen?
Zal zeker je log eens nader bekijken, doe ik morgen, even in tijdsgebrek atm.

Al bedankt voor je antwoord & hoop dat er nog meer mogen komen.
Met vriendelijke groet

Hey,

Ja, je maakt idd teveel oefeningen van één bepaalde spiergroep.
Wat ik zou willen zeggen, is dat je naar mijn mening dus minder oefeningen moet doen van een spiergroep en gaan trainen in een piramide.
Misschien had je dit al gelezen, maar wilde het toch even melden.

Borst:

Peck deck
Pectoral Fly
Chest press
Dumbbell Flys
Dumbbell Press

Rug:

Lat pull front & back
mid row
Shrugs
deadlift
bent over row
dog lifts
& Chin ups

Biceps:

Alternate bicep curl
21's EZ bar
Preacher machine

Triceps:

Tricep press
Tricep pull down/ push down
Tricep extention

Leggs:

Legg extention
Calf raises standing/seated
Legg press
Squats

Schouders:

Military Press
Side Raises
& Oef in eerste post uitgelegd, opgepikt van Arnold movie. dus evenwijdig met de grond, touw toe trekken armen verticaal & horizontaal teruggaan, ( iemand de naam voor deze oef? )

is dit iets beter?

& Waarom piramide ipv 3x 10 reps voor massa?

Met vriendelijke groet.

Borst je pakt veel te veel machines :s daarnaast ook niks incline. Doe het iets in deze richting

DB Press
BB incline press
DB Flys/cable crossover(1 van 2)
chest dips/db pullover(1 van 2)

Bij rug zou ik kiezen voor of chinnen of de lat pulldown, voorkeur gaat uit naar chinnen.

Bij benen nog een leg curl toevoegen voor je hams.

bedoel je met die oefening facepulls?
http://www.youtube.com/watch?v=kexr7CqnVng

In een piramde, bijv. 12-10-8 of 10-8-6, zijn nog veel meer varianten, kun je steeds zwaarder gaan in gewicht. het is niet zo dat 10 reps alleen voor massa zorgt.

De dumbbell flys & presses doe ik meestal wel op een incline niveau,
2 standen boven flat, & 2 onder helemaal recht, dus iets van een 30 ° ongeveer.

Nee is niet de oefening die ik zoek, maar zal hem eens opzoeken.
Ga nu naar de gym, dus later weer aanwezig.

Dus, ipv 3x 10 vast gewicht,
3 x 12-10-8 & verzwaren, toch? Heb in het begin zo getrained, en ja wou wat afwisseling. Maar ik kan nu wel weer met piramide beginnen veronderstel ik.

Met vriendelijke groet

Teveel borst, biceps en triceps. VEEL te weinig benen.

Terug
Naar boven