XXL Nutrition

Trainingsschema controle

Nielsj2k

Competitive Bodybuilder
Waardering
60
Lengte
1m71
Massa
75kg
Dag mede-bodybuilders,
Heb een nieuwe trainingsschema gemaakt. Is er iemand die er nog aanmerkingen op heeft?

Maandag : rust

Dinsdag: Legs

Squats (4 sets)
Leg press (3sets)
Leg extensions (2 sets)
Leg curls (3 sets)
Stiff leg deadlift (3 sets)
Calf Raises (3 sets)
Kickback glutes (3 sets)

Woensdag: Chest/biceps

Bench press (4 sets)
Incline dumbell press (3 sets)
Decline dumbell/barbell press (3 sets)
Flyes (3 sets)

One-Arm Preacher Curls (3 sets)
Barbell Curl (3 sets)
Seated dumbell curls (3 sets)

Donderdag: rust

Vrijdag: Back/triceps

Deadlift (4 sets)
Bent over rows (3 sets)
Pullups (3 sets)
back lat pulley (3 sets)
Seated rows (3 sets)

Dips (3 sets)
Rope pushdown (3 sets)
Close grip bench press (3 sets)

Zaterdag: Shoulders

Seated dumbell press (4 sets)
Seated behind the neck press (3 sets)
Shrugs (3 sets)
Barbell lever (3 sets) http://www.youtube.com/watch?v=YozatkDuPRU (vanaf 10:30)

Zondag: rust

Mvg
Niels

Je zou bij je schouders eigenlijk makkelijk nog lichtjes benen kunnen pakken, dan is het meer in evenwicht. Hoeven maar 2 oefeningen te zijn bv, dat je benen een beetje opdeelt. Nu heb je echt een shitload aan oefeningen voor je benen, dit zou ik dus verdelen. Je kuiten ook zowel zittend als staand trainen.

Je doet IMO teveel oefeningen voor je borst en biceps, 3 voor borst en 2 voor biceps moet zeker genoeg zijn. Je zou hier je schouders zelfs nog bij kunnen pakken, aangezien je die toch al indirect traint met borst. Dan heb je een hele dag over voor je benen.

of tijdens benen ook je pik trainen :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Je zou bij je schouders eigenlijk makkelijk nog lichtjes benen kunnen pakken, dan is het meer in evenwicht. Hoeven maar 2 oefeningen te zijn bv, dat je benen een beetje opdeelt. Nu heb je echt een shitload aan oefeningen voor je benen, dit zou ik dus verdelen. Je kuiten ook zowel zittend als staand trainen.

Je doet IMO teveel oefeningen voor je borst en biceps, 3 voor borst en 2 voor biceps moet zeker genoeg zijn. Je zou hier je schouders zelfs nog bij kunnen pakken, aangezien je die toch al indirect traint met borst. Dan heb je een hele dag over voor je benen.

Bedankt voor je reactie
Het moet natuurlijk wel een 4 split schema blijven hé, dus benen en borst/biceps/schouders (eventueel benen) en rug/triceps?

Waarom moet het een 4-split schema zijn? Zou dan kiezen voor D1 Benen, D2 Borst/Schouders/Biceps, D3 Benen, D4 Rug/Triceps

Waarom moet het een 4-split schema zijn? Zou dan kiezen voor D1 Benen, D2 Borst/Schouders/Biceps, D3 Benen, D4 Rug/Triceps

Wel ik heb gelezen dat 4 split ideaal is. Voor dit schema trainde ik 6 dagen per week dus wil het graag veranderen naar 4 dagen omdat ik overtrainde.

En zou het niet beter zijn om toch bij dag 3 toch schouders te doen?

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Wel ik heb gelezen dat 4 split ideaal is. Voor dit schema trainde ik 6 dagen per week dus wil het graag veranderen naar 4 dagen omdat ik overtrainde.

Want vind het nogal raar om 2x per week te gaan voor benen alleen.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Want vind het nogal raar om 2x per week te gaan voor benen alleen.

Waarom is het raar om 2xpw te gaan voor je benen? 2xpw, of zelfs meer, voor je bovenlichaam is dan weer niet raar? Je benen zijn de helft van je lichaam, train die dan ook zo.

Aan je kennis van zaken te merken train je nog niet zo lang, dan is een 4-day split voor jou sowieso niet ideaal. Richt je lekker op de compounds en maak het eens niet zo ingewikkeld, daar bereik je meer mee.

Waarom is het raar om 2xpw te gaan voor je benen? 2xpw, of zelfs meer, voor je bovenlichaam is dan weer niet raar? Je benen zijn de helft van je lichaam, train die dan ook zo.

Aan je kennis van zaken te merken train je nog niet zo lang, dan is een 4-day split voor jou sowieso niet ideaal. Richt je lekker op de compounds en maak het eens niet zo ingewikkeld, daar bereik je meer mee.

Ik zei 2x per week voor ALLEEN benen vind ik raar, toen ik alles 2x trainde zat benen hier ook bij. Ik zal je advies zeker en vast opvolgen.
En ik train ondertussen al 1,5 en kom nu al 3 maanden geen massa meer bij dus heb ik besloten om over te gaan op 4-day split omdat ik veel positieve reacties over gehoord heb.

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

En met compounds bedoel je dan meer chin-ups voor biceps etc?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens nagedacht en kwam op het volgende:

Di : chest / legs
Woe : back

Vrij : Biceps / triceps
Zat : Shoulders / legs

Misschien dat dit beter is?

Het is imo wel beter, maar nog altijd een rare indeling. Waarom niet gewoon UB/LB?

Het is imo wel beter, maar nog altijd een rare indeling. Waarom niet gewoon UB/LB?

Wel persoonlijk ben ik niet zozeer voor UB/LB zou het misschien wel eens kunnen proberen om te zien wat het geeft.

Zal eens rondkijken voor een deftig schema.

Ik denk persoonlijk dat dat meer oplevert. Doe het zelf ook, vind het een heerlijk schema (zie log)

Ik denk persoonlijk dat dat meer oplevert. Doe het zelf ook, vind het een heerlijk schema (zie log)

Heb even rondgekeken in jouw log. Dus zoiets ongeveer?

(UB)
Chin-ups (dead hang)

Bench Press

Seated Cable Row

Wide-grip Lat Pulldown

Machine Preacher Curl (Slow Reps)

Cable Tricep Pushdown

(LB)
Squat

Seated Calf Raises in Leg Extensions machine

Small stance Zercher Squat

Stiff-legged DL

Calf Press in Leg Pres machine

maar dan 2x pw ub en lb?

Ik wissel zelf heel veel af, maar hou eigenlijk altijd dit aan:

UB
Bench Press / CGBP
Chin-ups / Barbell bent-over row
Seated DB Shoulder Press
Row / Shrugs
Isolatie biceps ss isolatie triceps

LB
Squat / Squat variant
SLDL
Leg Extensions / Leg Curl / Leg Press
Kuiten zittend / Kuiten staand

Veel afwisselingen dus, maar zoveel mogelijk compound gericht.

Ik wissel zelf heel veel af, maar hou eigenlijk altijd dit aan:

UB
Bench Press / CGBP
Chin-ups / Barbell bent-over row
Seated DB Shoulder Press
Row / Shrugs
Isolatie biceps ss isolatie triceps

LB
Squat / Squat variant
SLDL
Leg Extensions / Leg Curl / Leg Press
Kuiten zittend / Kuiten staand

Veel afwisselingen dus, maar zoveel mogelijk compound gericht.

Oke ziet er goed uit dankjewel. Mijn plan is om mijn schema nog te volgen tot eind december en dan begin januari te beginnen met UB/LB.

Wel heb ik nog 2 vraagjes, als je dit schema toepast heb je maar 2 oefeningen borst/biceps/triceps etc.. Hoe werkt dat dan?
En ook, is UB/LB goed voor kracht?

Terug
Naar boven