MuscleMeat

Trainingsschema en voedingsschema Goedkeuring nodig !

1clemp1

Cool Novice
Waardering
0
Hallo
Ik heet david, ben nu beggonen met fitnessen, wil nu serieus begginen dus heb met wa hulp op deze gewoonweg FANTASTISHE forum een schema in 1geflatst.Ben 13 binnen een maandje 14. Ben 1.77meter, 64kilo.Vetpercentage :10%... Ben zeker geen lange zwabber of degelijke ben geod normaal gebouwd maar zou toch graag spieren kweken :,...
Ben ingeschreven in een sportschool te Healtcity en train 5x per week gemmideld 2uur daroom nu ene schema gemaakt...
Morgen begin ik met beide schema's, Ik ben er nog niet zo ervaren in , dus graag jullie mening of ik wel goed bezig ben.

Trainingsschema :

Maandag :Borst,Triceps,Buik
-Bench Press 4 x 8-12
-Decline Barbell bench Press 3 x 8-12
-Incline Dumbbell Bench Press 3 x 12
-Dumbbell Pullovers 3 x 12
-Dumbbell Flyes 3 x 12
-Triceps 4 x 12
__________________________________________________________________________________________
Dinsdag :Rug,Biceps,Buik

-Lat Pulldown 4 x 12
-Dumbbell rug 3 x 10
-Dumbbell voor vleugel 4 x 12
-Barbell Bent-Over Row 3 x 8
-Behind The Neck Pull-up 3 x 8
-Dumbbell Rows 4 x 12
-Dumbbell Incline Curl 4 x 8-12
-Machine Curl 4 x 8-12
__________________________________________________________________________________________
woensdag :RUST
Donderdag :Borst,Triceps,Buik
-Bench Press 4 x 8-12
-Decline Barbell bench Press 3 x 8-12
-Incline Dumbbell Bench Press 3 x 12
-Dumbbell Pullovers 3 x 12
-Dumbbell Flyes 3 x 12
-Triceps 4 x 12

Vrijdag :Rug,Biceps,Buik
-Lat Pulldown 4 x 12
-Dumbbell rug 3 x 10
-Dumbbell voor vleugel 4 x 12
-Barbell Bent-Over Row 3 x 8
-Behind The Neck Pull-up 3 x 8
-Dumbbell Rows 4 x 12
-Dumbbell Incline Curl 4 x 8-12
-Machine Curl 4 x 8-12
Zaterdag :Schouders,Trapezes
-Dumbbell Shoulder Press 4 x 12
-Dumbbell Lateral Raise 3 x 12
-Dumbbell raise 4 x 8-12
-Zwemmen

Zondag :RUST

Voedingsschema :

07.00 : 2Glazen melk(5Gram) + 3Snee bruin brood(10gr) + 100gr Gouda kaas (25gr) + 150gr Tonijn(40gr) = 80 Gram eiwitten

11.30 : Ommelet 3eitjes(21gram) + 2Glazen melk (5Gram) + 3 snee Bruin brood(10gr) +100gr Gauda(25gr) = 60 gram eiwitten

14.00 : 3Snee bruin brood (10gr) + 100gr Kalkoenfillet(20gr) + 2glazen melk (5gram) = 35gram eiwitten

17.00 : Whey protein shake (25gr) + Protein reep (10gr) =35gram eiwitten

19.00 : Avondeten (CA minimum 40gram eiwitten)

20.00 : Milsani yoghurt (5Gram eiwitten)

22.00 : Milsani yoghurt (5gram eiwitten)

Totaal eiwitten : 260gram eiwitten per dag minimum. ;):D

Graag jullie mening en beoordeling.

Danku !

Is een flink goed schema als ik het zo bekijk, misschien net ietsje te voor een beginnend 14 jarige, mja kijk maar hoe het gaat.

persoonlijk vind ik dat je overtraint met je leeftijd. 5 oefeningen voor borst? 5 voor biceps. ik doe er zelf maar 4 en 3. ik zou gewoon rippertoe beginnen. je vind er veel over opt forum. lees de stickies is!

ook je voedingsschema zou ik is nakijken. ik snap je ontbijt echt niety. kaas met tonijn en melk. kan geowoen niet goed zijn voor je maag.

als avondeten zou ik platte kaas/kwark/ of cottage cheese eten naargelang je doel.

HEB JE GEEN BENEN OFZO??
pas je schema eens aan en plaats hem dan nog eens, houd rekening met de volgende gegevens:

-3 borst oef, 2 triceps oef.
-4 rug oef, 2 biceps oef.
-4 voor benen, 2 voor kuiten.
-pak voor schouders ook 1 voor de achterkant
-pak je buik 1 of 2 keer goed aan.
-train je spieren 1 keer per week

• Topic Starter Topic Starter
HEB JE GEEN BENEN OFZO??
pas je schema eens aan en plaats hem dan nog eens, houd rekening met de volgende gegevens:

-3 borst oef, 2 triceps oef.
-4 rug oef, 2 biceps oef.
-4 voor benen, 2 voor kuiten.
-pak voor schouders ook 1 voor de achterkant
-pak je buik 1 of 2 keer goed aan.
-train je spieren 1 keer per week

Ik ben eigelijk een zwemmer, dermee dak ik zwemmen er me plaatste, als ik ga zwemmen doe ik 1km zeker aleen met de benen en voor handen een plankje, en los 2kilometer,

Dus mijn benen zijn zeker niet de zwakste die hou ik in conditie met 1x per week.
Waroom minder? dit kan ik aan, voor schouders zal ik zeker den, buik pak ik al echt hard aan,...

Bedankt voor de tips !

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

persoonlijk vind ik dat je overtraint met je leeftijd. 5 oefeningen voor borst? 5 voor biceps. ik doe er zelf maar 4 en 3. ik zou gewoon rippertoe beginnen. je vind er veel over opt forum. lees de stickies is!

ook je voedingsschema zou ik is nakijken. ik snap je ontbijt echt niety. kaas met tonijn en melk. kan geowoen niet goed zijn voor je maag.

als avondeten zou ik platte kaas/kwark/ of cottage cheese eten naargelang je doel.

Ik drink altijd melk, ik heb die kaas ertussen gesmeten, kan het vervangen door kalkoenillet ? lijkt dat beter dan ? :)

Ik drink altijd melk, ik heb die kaas ertussen gesmeten, kan het vervangen door kalkoenillet ? lijkt dat beter dan ? :)[/QUOTE] mel op zich is zeker geen probleem! ik heb het gewoon over die tonijn smorgens. de meeste mensen zouden melk kaas en eitjes of whey combineren.

in pakistan zeggen de oudere generaties en natuurgenezers en dat soort mensen dat vis en melk kombineren niet goed is. de rede weet ik niet maar ze zullen er wel een goede hebben veronderstel ik.

Ik drink altijd melk, ik heb die kaas ertussen gesmeten, kan het vervangen door kalkoenillet ? lijkt dat beter dan ? :)
mel op zich is zeker geen probleem! ik heb het gewoon over die tonijn smorgens. de meeste mensen zouden melk kaas en eitjes of whey combineren.

in pakistan zeggen de oudere generaties en natuurgenezers en dat soort mensen dat vis en melk kombineren niet goed is. de rede weet ik niet maar ze zullen er wel een goede hebben veronderstel ik.[/QUOTE]

De reden is dan ultieme windjes [[^^

Dat weet ik :D heeft iedereen maar ik niet :)

Raar e ? Dus dermee dat ik het zo heb gedaan,

en waar kan ik kwark kopen ? in de aldi hadden ze die niet :D

Maar ik denk toch wel dat 260gram proteine genoeg zijn??

Ik weeg neem maar afgerond 60kilo

60kilo x 4 = 240gram??

of moet ik5 per kilo nemn?

Dit is echt veel te veel.

mel op zich is zeker geen probleem! ik heb het gewoon over die tonijn smorgens. de meeste mensen zouden melk kaas en eitjes of whey combineren.

in pakistan zeggen de oudere generaties en natuurgenezers en dat soort mensen dat vis en melk kombineren niet goed is. de rede weet ik niet maar ze zullen er wel een goede hebben veronderstel ik.

60kilo x 4 = 240gram??

of moet ik5 per kilo nemn?[/QUOTE]

kwark kanje inde cora, delhaize, colryut enzo kopen.
inde cora heb je al 500 gram voor 65 cent. in belgie verkopen ze het wel onder de naam platte kaas. het zou me verbazen dat ze inde aldi geen platte kaas hebben!

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

platte kaas voor te slapen gaan is echt belangrijk!
en begin met rippertoe;)

60kilo x 4 = 240gram??

of moet ik5 per kilo nemn?

kwark kanje inde cora, delhaize, colryut enzo kopen.
inde cora heb je al 500 gram voor 65 cent. in belgie verkopen ze het wel onder de naam platte kaas. het zou me verbazen dat ze inde aldi geen platte kaas hebben!

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

platte kaas voor te slapen gaan is echt belangrijk!
en begin met rippertoe;)[/QUOTE]

Okej ik wist niet dat het onder de naam "platte kaas" was :D ...

En waroom begginen met weinig als je direct veel kan ? :D

Reden dat ik dit al doe is omdat ik toch al wel goede conditie, kracht, lichaam heb ,

1.77 lijkt zelfs niet op 13jarige e :) dus ik vond voor me zelf rippertoe te weinig,

Aangezien als ik elke dag ging zwemmen ik meer deed dan die rippertoe's schemas in 1week,

5km elke 1dag traint je spieren ook wel degelijk

because lees is more;) minder is meer;)

tis niet hoe meer je traint he beter maar hoe harder of intensiever;)

rippertoe heeft al veele newbies geholpen;)

because lees is more;) minder is meer;)

tis niet hoe meer je traint he beter maar hoe harder of intensiever;)

rippertoe heeft al veele newbies geholpen;)

Ik heb gisteren vor ik dit schema las rippertoe zeker 3keer gelezen >-<

En dat is het toch hoe meer je traint ? hoe harder en intensiever? (Alee ik train toch zo) ik train het liefst intensieff ...

Ik heb gisteren vor ik dit schema las rippertoe zeker 3keer gelezen >-<

En dat is het toch hoe meer je traint ? hoe harder en intensiever? (Alee ik train toch zo) ik train het liefst intensieff ...

dan doe je beter rippertoe. dat zijn een paar basisoefeningen die je later gaan helpen;)

Elke dag buik kan toch niet goed zijn?
dat is zwaar overbelasten hoor

Ik heb eergister mijn buikgetraind en voel nu nog steeds een lichte spierpijn.
spieren hebben tijd nodig om te genezen die geef jij bij je buik duidelijk niet
en waar zijn je benen?

en waar zijn je benen?

Buik idd beetje verlichten heb ik al gedaan !
Benen doe ik in zwemmen, elke zaterdag in totaal 3-5 km, traint je benen meer dan genoeg,

Buik idd beetje verlichten heb ik al gedaan !
Benen doe ik in zwemmen, elke zaterdag in totaal 3-5 km, traint je benen meer dan genoeg,
onzin

zwemmen trainen je benen vooral op uithoudings vermogen
niet op krachtmassa,

en als ik naar je schema kijk is dit toch wel de bedoeling.
je houd je eigen alleen maar voor de gek door te zeggen dat je je benen al traint met zwemmen.

hoi,

ik heb zelf 10 jaar gewaterpoloot en ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. Zwemmen is een mix van uithoudingsvermogen en kracht. massatrainen heeft weinig zin. ik heb zelf altijd 2 keer per week full body getraind, je pakt dan elke training je hele lichaam aan. dag 1 op conditie giant sets, bijvoorbeeld lunge squaten daarna meteen door naar squat, optrekken combineren met bankdrukken e.d. dag 2 was puur op kracht met 5 herhalingen squat, db presses, rows e.d. als je interrese hebt kan ik evt. mijn schema hier neer zetten die is gemaakt door een ervaren trainer op dit gebied. Wat je zegt ik kan dit aan dus is dit voor mij effectiever is NIET waar. stel je bankdrukt 70 kg denk je dat je de week erna eerder 72.5 kunt bankdrukken als je meer oefeningen voor borst pakt? Nee dus. gewoon normaal doen en niet zoveel oefeningen doen. Volume hoeft niet zo hoog, als je maar intensief traint! als je interesse hebt dan hoor ik het wel. ;)

---------- Toegevoegd om 18:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Waroom minder? dit kan ik aan, voor schouders zal ik zeker den, buik pak ik al echt hard aan,...
ja, maar pak je buik 1 of 2 keer en niet vaker! als je squat en/of deadlift en zwemt heeft buiktrainen ook WEINIG zin..

hoi,

ik heb zelf 10 jaar gewaterpoloot en ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. Zwemmen is een mix van uithoudingsvermogen en kracht. massatrainen heeft weinig zin. ik heb zelf altijd 2 keer per week full body getraind, je pakt dan elke training je hele lichaam aan. dag 1 op conditie giant sets, bijvoorbeeld lunge squaten daarna meteen door naar squat, optrekken combineren met bankdrukken e.d. dag 2 was puur op kracht met 5 herhalingen squat, db presses, rows e.d. als je interrese hebt kan ik evt. mijn schema hier neer zetten die is gemaakt door een ervaren trainer op dit gebied. Wat je zegt ik kan dit aan dus is dit voor mij effectiever is NIET waar. stel je bankdrukt 70 kg denk je dat je de week erna eerder 72.5 kunt bankdrukken als je meer oefeningen voor borst pakt? Nee dus. gewoon normaal doen en niet zoveel oefeningen doen. Volume hoeft niet zo hoog, als je maar intensief traint! als je interesse hebt dan hoor ik het wel. ;)

---------- Toegevoegd om 18:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

ja, maar pak je buik 1 of 2 keer en niet vaker! als je squat en/of deadlift en zwemt heeft buiktrainen ook WEINIG zin..

Dus je schema is oo kvoor massa en kracht als ik het goed begrijp?

Ja post maar , is altijd leuk !

en waar zijn je benen?

waarom zou dat niet goed zijn?.. pro boxers trainen ook hun core dagelijks, heb je hun buikspieren wel eens goed bekeken.

---------- Toegevoegd om 23:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

En even ontopic:

David, ik denk dat je het beste wat minder oefeningen kan doen (IMO moet een training binnen een uurtje kunnen). Verder gewoon dingen uit proberen en zelf dingen ontdekken.

Mag ik vragen waarom je geen fullbody schema gebruikt?

waarom zou dat niet goed zijn?.. pro boxers trainen ook hun core dagelijks, heb je hun buikspieren wel eens goed bekeken.

---------- Toegevoegd om 23:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

En even ontopic:

David, ik denk dat je het beste wat minder oefeningen kan doen (IMO moet een training binnen een uurtje kunnen). Verder gewoon dingen uit proberen en zelf dingen ontdekken.

Mag ik vragen waarom je geen fullbody schema gebruikt?

Omdat de trainers, en zelf de mensen hier in de fitness zeggen dat een fullbody schema slecht is ?

Dat je biceps,triceps niet samen mogen geen rug en borst, en etc .... ?

@ Voedingsschema lukt in ieder geval geod elke dag 300 eiwitten heb ik het wat hier en daar aangepast, normaal at ik maar 1 - 2 keer per dag , en ik voel mij nu veel energieker en beter! Danku !

Ik denk dat ik naar schatting van max 80 eiwitte per dag overgelopen ben neer 315 eiwitten per dag!

@Fitness shema is eerlijk gezegt ook perfect, over dat fulbody wil ik ook wel wat weten, maar ik voel nu teminstens wat ik heb getraint, maar over dat fullbody zou ik het wel willen weten !

Danku !

Terug
Naar boven