XXL Nutrition

Trainingsschema! Graag jullie advies

NFLmadman

Cool Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Het onderstaand schema heb ik gemaakt voor een maat en mezelf.
Dit na onderhand het hele forum hier te hebben doorgelezen.:eek:

Schema is om massa te winnen en droog te trainen.:cool:
Wij beide hebben een goed voedingschema.

Graag jullie commentaar, opmerkingen en verbeterpunten met een redelijke onderbouwing.

Bij voorbaat dank,;)

Dag 1: Borst + voorkant schouders

Bench press 3 x 10
Incline Flyes 3 x 10
Incline DB Press 3 x 10
Machine Flyes 3 x 10
Shoulder DB press 4 x 8
Front raises 2 x 10

Dag 2: Rug + achterkant schouders + traps

Deadlift 3 x 8
Close grip pull down 3 x 10
BOR 3 x 10
Seated row 3 x 10
DB rear lat raise 3 x 10
Shrugs 3 x 10

Dag 3: Benen + buik

Squat 4 x 8
Leg press 3 x 10
Leg curl 3 x 10
Calve raises 3 x 10
Machine crunches 3 x 15
45° DB side bend 3 x 15

Dag 4 : armen + zijkant schouders

Machine dips 3 x 10
Cable pushdown 3 x 10
DB triceps extension 3 x 10
Dumbbell curls 3 x 10
Hammercurls 3 x 10
Concentration curls 3 x 10
Upright row 3 X 10
DB Lat raise 2 x 10

Speel je American Football?

(over je trainingsschema kan ik weinig zeggen want ik ben zelf beetje een noob)

Wel, je hebt goed gelezen :p , het is een goed schema, het enige wat je misschien kan doen, wat ik in het begin ook niet deed, zijn de herhalingen een beetje variëren bijvoorbeeld 12-10-8-6. Maar je doet maar wat je het liefst doet ;)

Ik speel ook AF maar dan natuurlijk junioren :) ik speel bij Lightning Leiden. Waar speel jij dan?

Jouw schema is erg bodybuilding-minded, zowel in oefeningenkeuze als in sets/reps.

Als dit je doel is, kan het geen kwaad natuurlijk, maar als je krachttraining wil doen in functie van je football bestaan er veel betere schema's.

Een paar voorbeelden die erg veel succes hebben bij football-spelers:

DeFranco's Training - Westside for Skinny Bastards A modified lifting program for "Hardgainers"

Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ - Bodybuilding.com Forums

Free Workout - Husker Power

Het komt er op neer dat jij erg veel isolatie-oefeningen doet die helemaal niet funtioneel zijn voor football. Footballspelers moeten zich concentreren op de grote compounds, (semi)olympische lifts zoals power cleans, lage reps en explosiviteit.

Ik heb nog veel meer schema's, laat maar weten wat je wil bereiken, bodybuilding-doelen of sterker en sneller worden voor football, of een mix van beide.

Ik zit ook op american football en ik ben bezig met een schema om sterker en sneller te worden voor football. Heb je zon soort schema en kun je dat even voor mij posten :) alvast bedankt!

groet,
Jasper

Ik zit ook op american football en ik ben bezig met een schema om sterker en sneller te worden voor football. Heb je zon soort schema en kun je dat even voor mij posten :) alvast bedankt!

groet,
Jasper

Hoelang doe je aan krachttraining? Als het antwoord 'een paar maanden' is, zou ik voor Rippetoe gaan, de link staat hierboven, en hier op dbb vind je ook een erg grote topic erover.

Hier vind je in elk geval al een hele waslijst:

lets use the forum to find the best sports program - Bodybuilding.com Forums

Dit is bv. hoe de Miami Hurricanes (een van de beste universiteitsteams) trainen.
Football hurricanesports.com - University of Miami Official Athletic Site

Zoals je ziet, ze doen geen curls, geen flyes, etc. Dit zijn gigantische atleten met serieuze massa, maar ze willen geen tijd verspillen met oefeningen die ze niet nodig hebben voor hun sport als die spieren toch al getraind worden met compounds.

Dat schema van de hurricanes raad ik je niet aan, het is enorm zwaar, je mag niet vergeten dat dit zowat semi-profs zijn. Het is gewoon een voorbeeld.

Ik doe nu zon 1,5 jaar aan krachttraining. Alleen zat er wel een pauze van een jaar tussen het eerste jaar, en de 5 maanden die ik nu al achter elkaar train.

Ik boek niet genoeg progressie op de manier zoals ik nu train, en daarom ben ik op zoek naar een goed (zwaar) schema waarmee ik veel progressie kan boeken.

Ik ben 15 en wil op mijn 17e al bij de senioren gaan spelen.

Ik ben Wide Receiver, heb je misschien ook een schema om mijn snelheid te verbeteren? :rolleyes:

Alvast bedankt, ook voor het schema van de Hurricanes :cool:

groet,
Jasper

Ik ben Wide Receiver, heb je misschien ook een schema om mijn snelheid te verbeteren? :rolleyes:

Voor snelheid: veel squats en cleans, en veel plyometrics.

Hier vind je een goeie site met veel uitleg over football-specifieke training. Klik ook eens links op Speed Training, dat is niet football specifiek, maar wel erg nuttig. Je vindt er ook uitleg over plyometrics voor als het nog niet kende.

Football Training & Conditioning

• Topic Starter Topic Starter
Ik speel ook AF maar dan natuurlijk junioren :) ik speel bij Lightning Leiden. Waar speel jij dan?

Ik speel 1ste divisie bij de Hilversum Hurricanes.

Jouw schema is erg bodybuilding-minded, zowel in oefeningenkeuze als in sets/reps.

Als dit je doel is, kan het geen kwaad natuurlijk, maar als je krachttraining wil doen in functie van je football bestaan er veel betere schema's.

Dit is idd mijn doel wil eerst een groot deel vet om te zetten naar spier.
En met de 3 keer American Football trainingen per week hou ik het een beetje evenredig.

Zoiezo stop ik over 2,5 jaar met American Football en verhuis ik terug naar Australie :D:D:D

Aussie Football here i come :evil2:

Laatst bewerkt:
Ok, vette positie :cool: heb ik ook altijd al ambitie voor gehad maar ben zowiezo nu nog niet groot en sterk genoeg. Ik speel nu Receiver of Corner.

Heb je nog goede tips ofzo :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Wat denk je zelf, dat ik ga me toekomstige tegenstander een beetje op weg helpen.

Denk dat jullie coaches genoeg weten om jou te helpen, goed luisteren en altijd tot je max gaan.

Laatst bewerkt:
hehe, ik heb ook niet echt tips nodig maar ik dacht misschien kom je opeens met een monstertip ofzo.. :rolleyes: hehe

Terug
Naar boven