MuscleMeat

trainingsschema interval+kracht

PatrickV

Novice
Waardering
0
mijn hoofddoel is om vet te verliezen (buik en billen) en om conditie te verbeteren omdat ik binnen enkele maanden scheidsrechter in het voetbal wordt. Mijn 'voedingsschema' vind je hier : http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsschema-250209/#post5057086

Het trainingsschema ziet er als volgt uit :

maandag : krachttraining
dinsdag : intervaltraining (5min fietsen naar bos, 5min opwarmen, daarna sets intervaltraining, 5 min cooldown, 5 min terugfietsen)
woensdag : kracht
donderdag : interval
vrijdag : kracht
zaterdag : interval
zondag : rust

de intervaltraining bestaat uit 60sec sprint en 60sec rust. Dit doe ik 8 keer. Bedoeling is om het aantal te verhogen en de rustpauze geleidelijk aan te verkleinen. De progressie is elke training duidelijk.

De krachttraining is eerder bijzaak en ik word hierin bijgestaan door mijn broer die zijn powercage en gewichten ter beschikking stelt.

Zal ik met dit schema en voeding binnen afzienbare tijd mijn vetpercentage zien dalen? Of moet ik best enkele aanpassingen doen?

als je het wilt omdat je scheidsrechter wil worden bij voetbal zou ik langere intervallen gebruiken, het liefst intervallen die overeen komen met wat je moet lopen als scheidsrechter

als je het wilt omdat je scheidsrechter wil worden bij voetbal zou ik langere intervallen gebruiken, het liefst intervallen die overeen komen met wat je moet lopen als scheidsrechter

juist want deze trainingen zuigen hard, want kom op een paar minuutjes cardio ?

doel is toch om een goede conditie te kweken dat krijg je echt niet door een paar minuutjes per keer te intervallen ???

juist want deze trainingen zuigen hard, want kom op een paar minuutjes cardio ?

doel is toch om een goede conditie te kweken dat krijg je echt niet door een paar minuutjes per keer te intervallen ???

als het zo weinig conditie vergt om scheidsrechter te zijn waarom zou je er dan voor trainen?
ik ga er vanuit dat hij redelijk vaak per wedstrijd het veld rond moet rennen, dus waarom zou hij niet rennen op een laag tempo met tussendoor intervalletjes van sneller rennen wat vergelijkbaar is met wanneer hij snel achter het spel aan moet.

als hij gewoon zijn conditie wil verbeteren zijn er uiteraard betere manieren.

En om even terug te komen op dat je zegt dat je met een paar minuutjes per keer intervallen geen goede conditie kan krijgen:
Ik wil jou wel eens tabata sprintjes zien doen. (een training van 4 minuten)

Terug
Naar boven