MuscleMeat

Trainingsschema naast Krav Maga

Krav

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
110kg
Hallo,

Mijn naam is peter, en ik ben nieuw hier op het forum.

Ik ben in oktober begonnen met trainen bij de sportschool. Dit deed ik toen mee met een vriend van me, die 4 keer per week ging. Erg leuk! Ik volgde een beetje wat hij deed, en dat ging me aardig af.
Nu heb ik na de feestdagen een beetje lopen verzaken (FOEI!) en ben ik niet meer zo vaak langs de sportschool geweest. Wel heb ik me ingeschreven voor Krav Maga. Dit valt me vrij zwaar, en er zijn maar beperkt lessen door de week waar ik aan kan deelnemen.

Is er een programma dat ik kan doen in de sportschool, dat zich goed aansluit bij krav maga?
De tijd dat ik veel in de sportschool zat heb ik tenminste geleerd dat er 100000 manieren zijn om verschillende dingen te oefenen. Wat zijn richtlijnen die ik kan aanhouden om mijn Krav Maga lessen maximaal te ondersteunen?

Ander vraagje nog: Waar kan ik zien, of waarmee kan ik meten hoeveel % lichaamsvet ik heb?

Wellicht handig om te vermelden hoe vaak je krav maga doet en hoe lang elke training duurt. En doe je dit bij een echte diehard professional of is het meer zo'n workout idee gebaseerd op wat zelfverdediging? Dat is namelijk echt een wereld van verschil.
Ik kan ook niet uit je verhaal opmaken wat je doel is. Wil je spiermassa kweken? Conditie opbouwen? Vet verliezen? Sterker worden? Is krav maga de hoofdzaak en krachttraining de bijzaak of andersom?
Als je hier wat meer duidelijkheid over geeft kunnen we je helpen.

Wat betreft je lichaamsvet, doe eens google images en zoek op "body fat" en je krijgt tal van afbeeldingen waar je een indicatie ziet van de percentages. Dit zou je al een heel goed idee moeten geven. Als je het echt precies wil weten van jezelf, zoek dan iemand die een huidplooi meting kan doen (vaak kan dat in de sportschool wel). Oh en voor het geval je er aan dacht, weegschalen die dit claimen te kunnen zijn bullshit en de informatie die ze geven is totaal waardeloos.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe vaak
Ik wil krav maga 2 keer per week doen:
Dinsdag en donderdag. Beide trainingen duren dan een uur.

Krav Maga training
De Krav Maga trainingen richten zich min of meer evenveel op techniek als "buffelen" (zo noem ik het maar even), met de neiging iets meer naar buffelen als naar techniek.

Met buffelen bedoel ik veel rennen, en spierinspanningen (pushups, situps, dat soort dingen)

Doel
Mijn doel is de traingen beter door te komen. Ik wil dus sterker worden, in combinatie met vetverlies (waar ik zat van heb ;)) Als ik dat heb bereikt wil ik vooral goed worden in harde, snelle stoten en trappen, gepaard met corekracht om eventuele worstelingen de baas te kunnen zijn.

Positie van Krav Maga
Hoewel ik het een deel doe om te leren vechten, is krav maga gewoon iets dat ik heel erg leuk vind om te doen. Hierom zou ik willen zeggen dat de sportschool ter ondersteuning is van Krav Maga. Echter geredeneerd uit dat ik in eerste instantie gewoon wilde sporten om er beter uit te zien, en gezonder te worden, is krav maga voor dat doel weer ondergeschikt aan de sportschool.

Ik zal voor dat bodyfat eens gaan googlen. dank je voor de tip! :)

Oke kijk dat is duidelijk.

Ik zou persoonlijk voor een schema gaan waar je meerdere spiergroepen tegelijk pakt, en een die gebaseerd is op de "grote 3" oefeningen (benchpress, squat, deadlift). Je kan eens kijken naar een upper/lower schema (UBLB), een push/pull/legs (PPL) of fullbody (FB) schema. De dagen kan je zelf een beetje plannen rondom je krav maga maar let wel erg goed op de rust tussendoor.

Dat sterker worden doe je door vooral zwaar te trainen (veel gewicht, weinig reps) en meer in vorm komen komt vanzelf wel als je zegt dat je genoeg vet hebt.

Let daarnaast ook op goede voeding want die gaat naast je training bepalen of je gaat afvallen of aankomen.

• Topic Starter Topic Starter
OKay! Bedankt voor je tips.

Ik ben ook een boek gaan lezen: Burn the fat, Feed the muscle.
Na wat zoeken op het forum, kwam deze wel aardig naar voren. Ik hoop hier het e.e.a te kunnen leren om van het lichaamsvet af te komen :)

Terug
Naar boven