Fitness Seller

Trainingsschema ter beoordeling

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
9.093
Waardering
2
Zoals sommige van jullie weten ben ik aan het puzzelen voor een nieuw schema. Ik trainde nu altijd op maandag rug en woensdag benen, maar ik merkte dat ik tijdens de beentrainin nog niet helemaal hersteld was in mn onderrug. wat niet zo fijn was...
Ik train op maandag dinsdag woensdag en donderdag. Vrijdags kan ik bijna nooit, als dit wel kan hou ik op de wo rust, maar het zal nauwelijks voorkomen. Ik ga dus uit van ma-do.

Maandag: Benen
Dinsdag: Bortst en voorkant schouders
Woensdag: Rug en biceps
Donderdag: Triceps, zijkant en achterkant schouders.
------

Oefeningen:
Benen:
Leg press
Squat
Striffed leg deadlift
Calve machine

Borst en voorkant schouders:
Dumbbell bench press
Incline barbell press (schuin bankdrukken)
Flyes (flat)
Militairy press
front raise

Rug en biceps:
Deadlift
Chin-up
Cable row, wide grip
Shrug (barbell)
Dumbbell curl
Barbell curl (small grip, handen tegen elkaar)

Triceps, Zijkant schouders, achterkant schouders:
Dips
Close-grip Bench press
Upright row
Lever Seated Rear Lateral Raise (Gripless) (oftewel peckdeck achterstevoren)

alle oefs gebeuren met 3sets.

Wat vinden jullie ervan?

:nana: Doegie :nana:​
 
Ziet er goed uit! Maar toch, waarom niet:
- benen
- borst + voorkant schouders
- Rug + achterkant schouders
- biceps+triceps+zijkant schouders

Zie trainingschema's Kale!
 
omdat dan de biceps 2dagen achtereen worden belast, dit leek mij de beste oplossing, maar ik kan er in komen.
En inhoudelijk, is het goed?
zal ff zoeken naar de trainingsschema's van die kale.
 
Ik zou woensdag als rustdag inlassen, 4 dagen achterelkaar trainen vind ik maar nix! Maar als je niet anders kan of het voor jou wel werkt moet je het zo doen natuurlijk !Rest ziet er goed uit zoals Chief al zei!
 
Ik zou die front raise eruit gooien omdat je met borst al genoeg voorkant traint en je doet ook al de military press dus is dit zeker voldoende! Meer is niet altijd beter he D., maar dat zul je wel weten! Good luck bro
 
ja wellicht heb je gelijk aangezien ik nu ook incline ga banken. Ik vind het alleen fijn voelen om 2sets mil press en 2sets fr.raise te doen. zoek het wel ff uit 1st beetje proberen he.
maar ja zoals ik al zei, vrijdag trainen gaat niet ivm werk. en ik stap vaak donderdags en dan gaat het trainen op vrijdag niet zo goed he....
 
D. zei:
omdat dan de biceps 2dagen achtereen worden belast, dit leek mij de beste oplossing, maar ik kan er in komen.
En inhoudelijk, is het goed?
zal ff zoeken naar de trainingsschema's van die kale.

doe dan:
ma armen + zijkant schouders
di benen
wo rust
do borst + front delts
vr rug + rear delts & traps
za & zo rust

alles heeft tijd om te rusten dan. Ik heb da schema zelf nu voor de eerste week gedaan, valt goe moe moet ik zeggen.


Ik zou voor kuiten wel een paar oefeningen extra doen, weet ni hoe het met uw kuiten gesteld is natuurlijk

borst zou'k meer Incline oefeningen doen
voor front delts zou'k een van de 2 oefeningen laten vallen


al de rest ziet er goed uit :-)
 
Ok Bro, ik geef altijd voorkeur aan de compound oef maar als jij het lekker vind moet je jouw oefeningen natuurlijk doen, ik ben niet zo zot op iso oef daarmee! En op stap gaan donderdag, ja dan gaat vrijdag niet zo lekker trainen nee. Good luck bro !
 
??? roebbengert,
zijn veelal compound oefeningen als ik me niet vergis?
en m4 als je ff leest is het voor mij erg lastig om op vrijdag te trainen. Het komt wel eens voor dat het kan maar daar ga ik niet van uit, is misschien eens per 2maand :S
 
D. zei:
??? roebbengert,
zijn veelal compound oefeningen als ik me niet vergis?
en m4 als je ff leest is het voor mij erg lastig om op vrijdag te trainen. Het komt wel eens voor dat het kan maar daar ga ik niet van uit, is misschien eens per 2maand :S

mja heb het achteraf gelezen, was te lui om post te editen sorry.
 
Maandag: Benen
Dinsdag: Bortst en voorkant schouders
Woensdag: Rug en biceps
Donderdag: Triceps, zijkant en achterkant schouders.
------

Oefeningen:
Benen:
Squat - DE oef als eerst :)
Leg press
Striffed leg deadlift
Calve machine

Borst en voorkant schouders:
Incline barbell press (schuin bankdrukken) - Bovenborst he :) kan je beter al je kracht voor gebruiken.
Flyes (flat) - zo krijgt je Triceps wat rust voor de volgende press
Dumbbell bench press
Militairy press
front raise

Rug en biceps:
Deadlift - Je kan er een shrug beweging bij doen, hoeft niet per se.
Chin-up
Cable row, wide grip
Shrug (barbell)
Incline Dumbbell curl - De beste oef voor je biceps!
Barbell curl (small grip, handen tegen elkaar) waarom SG?

Triceps, Zijkant schouders, achterkant schouders:
Dips
Close-grip Bench press
Upright row - Deze oef vind ik slecht voor je R cuffs, maar als het goed werkt voor je, zo houden!
Lever Seated Rear Lateral Raise (Gripless) (oftewel peckdeck achterstevoren)

alle oefs gebeuren met 3sets.

Wat vinden jullie ervan?

Heel goed! wat kleine aanpassingen gemaakt.

:nana: Doegie :nana:​
[/QUOTE]
 
hey dankjewel,
Ik doe squat altijd als 1st en wilde legpress invoeren, is het niet erg om nog steeds de nadruk op het squatten te leggen dan? alles draait nu ff om variatie...
Ik doe barbell press liefst niet als eerste, aangezien het niet dé borst oef is, wat vind je daarvan? kan me op zich wel in vinden, ik doe nu incline dbpress flat bbpress flat flyes, maar dat moet dus anders...
Ik maak er een incline cbcurl van, goed idee.
Small grip is vanwege 1 variatie en 2het legt nadruk op een andere kop vd biceps (weet ff niet welke). Heb de oef nog nooit gedaan maar wil em dus invoeren.

en tja...de upright row. voor de variatie he! doe nu altijd lateral raise. Als je een betere oef weet graag...
 
aangezien je 4 dagen na elkaar moet gaan is dit het beste schema om te volgen vind ik,op je oefeningen ga ik ff niet in omdat oefeningen niet voor iedereen het zelfde werken vind ik
veel succes :thumbs:
 
D. zei:
hey dankjewel,
Ik doe squat altijd als 1st en wilde legpress invoeren, is het niet erg om nog steeds de nadruk op het squatten te leggen dan? alles draait nu ff om variatie...
Ik doe barbell press liefst niet als eerste, aangezien het niet dé borst oef is, wat vind je daarvan? kan me op zich wel in vinden, ik doe nu incline dbpress flat bbpress flat flyes, maar dat moet dus anders...
Ik maak er een incline cbcurl van, goed idee.
Small grip is vanwege 1 variatie en 2het legt nadruk op een andere kop vd biceps (weet ff niet welke). Heb de oef nog nooit gedaan maar wil em dus invoeren.

en tja...de upright row. voor de variatie he! doe nu altijd lateral raise. Als je een betere oef weet graag...

Je kan voor een tijdje als eerst legpress doen, maar meestal zou ik het toch houden op squat als eerste, Je kan ook voor je borst Incline DB P doen, Flyes en dan plat barbell drukken? ( of db? )

Wat ik welles doe voor me lateral delt, is bv 1 set cable, 1 set db, 1 set cable, 1 set db dus om en om voor 4-5 setjes vind ik op zich wel lekker voor de variatie, maar meestal hou ik het gewoon op seated laterals, je ook is incline proberen.

Overhead presses kan je ook incline doen, je gebruikt dan een beetje borst, maar voor mij werkt het beter dan gewoon seated. Kan je ook is een keertje uitproberen.

mmm een smalle grip bij curlen legt nadruk op de binnenkant.

Je kan ook is BB row met ellebogen naar buiten proberen voor je post. delts
 
Back
Naar boven