Hee allemaal,
Sinds 3 maanden ben ik actief aan het fitnessen.
De eerste maand heb ik een trainingsschema laten opstellen door een medewerker van het fitness centrum.
Dit is een fullbody schema dat bestaat uit:
- Borst > 4x12 pectoral (1e maand 20 kg, 2e maand 35 kg, nu 45 kg)
- Rug > 4x12 lat pull down (1e maand 25 kg, 2e maand 40 kg, nu 45 kg)
- Schouders > 4x12 shoulder press (1e maand 10 kg, 2e maand 10 kg, nu 20 kg)
- Biceps > 4x12 biceps machine (1e maand 15 kg, 2e maand 20 kg, nu 30 kg)
- Triceps > 4x12 triceps pull down (1e maand 10 kg, 2e maand 15 kg, nu 20 kg)
- Bovenbenen > 3x12 horizontal leg press (1e maand 90 kg, 2e maand 120 kg, nu 140 kg)
Deze oefeningen doe ik 4 á 5 keer per week en na deze oefeningen ren ik meestal nog 5 minuten voor de cardio.
De oefeningen doe ik altijd zo, dat de laatste oefening nog net haalbaar is qua inspanning.
Over de vooruitgang in gewicht ben ik redelijk tevreden, maar mijn spiermassa lijkt de laatste tijd niet zoveel meer vooruit te gaan.
Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik kom zelf niet verder dan een verkeerd trainingsschema of te vaak / te zwaar trainen.
En hebben jullie misschien ook tips voor betere oefeningen als het aan mijn trainingsschema ligt?
Mijn voedingsschema is voor zover ik weet ook in orde (ongeveer 12 gezonde boterhammen per dag, daarnaast veel drankjes rijk aan vitamines en 3 proteine shakes).
Ik weeg momenteel 72 kilo en ben 1.85 lang.
Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds 3 maanden ben ik actief aan het fitnessen.
De eerste maand heb ik een trainingsschema laten opstellen door een medewerker van het fitness centrum.
Dit is een fullbody schema dat bestaat uit:
- Borst > 4x12 pectoral (1e maand 20 kg, 2e maand 35 kg, nu 45 kg)
- Rug > 4x12 lat pull down (1e maand 25 kg, 2e maand 40 kg, nu 45 kg)
- Schouders > 4x12 shoulder press (1e maand 10 kg, 2e maand 10 kg, nu 20 kg)
- Biceps > 4x12 biceps machine (1e maand 15 kg, 2e maand 20 kg, nu 30 kg)
- Triceps > 4x12 triceps pull down (1e maand 10 kg, 2e maand 15 kg, nu 20 kg)
- Bovenbenen > 3x12 horizontal leg press (1e maand 90 kg, 2e maand 120 kg, nu 140 kg)
Deze oefeningen doe ik 4 á 5 keer per week en na deze oefeningen ren ik meestal nog 5 minuten voor de cardio.
De oefeningen doe ik altijd zo, dat de laatste oefening nog net haalbaar is qua inspanning.
Over de vooruitgang in gewicht ben ik redelijk tevreden, maar mijn spiermassa lijkt de laatste tijd niet zoveel meer vooruit te gaan.
Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik kom zelf niet verder dan een verkeerd trainingsschema of te vaak / te zwaar trainen.
En hebben jullie misschien ook tips voor betere oefeningen als het aan mijn trainingsschema ligt?
Mijn voedingsschema is voor zover ik weet ook in orde (ongeveer 12 gezonde boterhammen per dag, daarnaast veel drankjes rijk aan vitamines en 3 proteine shakes).
Ik weeg momenteel 72 kilo en ben 1.85 lang.
Alvast bedankt voor de hulp!