XXL Nutrition

Transfernieuws: Buitenland

voetbal international zei:
Gaspart lokte Ronaldo weg bij PSV als ober

31/1/2007 17:30

Bijna elf jaar na dato deed Joan Gaspart uit de doeken op welke slinkse manier hij er voor heeft gezorgd dat Ronaldo in de zomer van 1996 PSV verruilde voor Barcelona. De toenmalige vice-voorzitter van de Catalanen moest zich vermommen om de Eindhovense deadline niet te overschrijden.
Op de laatste dag voordat het akkoord over de transfer zou verlopen, zat Ronaldo met de Braziliaanse nationale ploeg opgesloten in een hotel. 'Ik heb me toen voorgedaan als ober om in de kamer van Ronaldo te komen', legde Gaspart uit op Radio Barcelona. 'Met een cola op een dienblad - speciale bestelling van een Braziliaanse speler - heb ik de boel in de maling genomen. Op zijn bed heeft Ronaldo uiteindelijk getekend.'

Gaspart vertelde verder dat Ronaldo na een succesvol jaar bij Barça zelf niet wilde vertrekken naar Internazionale, dat de hoofdprijs voor hem uittrok. Bovendien stond Louis van Gaal in 2002 een terugkeer van Ronaldo bij de Blaugranas in de weg. De toenmalige coach van Barcelona wilde hem niet hebben. Gaspart blies vervolgens de op handen zijnde komst van Fernando Morientes van Real Madrid naar Barcelona af omdat Real anders met het geld van Barcelona Ronaldo naar Madrid kon halen.

lol

Oliveira niet naar Real Madrid

Real Madrid en AC Milan hebben vanmiddag niet de transfer van Ricardo Oliveira kunnen afronden. Het akkoord tussen de dirigenten van beide clubs werd door een reglement van de wereldvoetbalbond FIFA in de war geschopt.

Volgens de FIFA is het namelijk verboden om tussen 1 juli en 30 juni van het volgende jaar voor meer dan twee clubs officiële wedstrijden te spelen. De 26-jarige Braziliaan speelde in juli en augustus van vorig jaar voor Sao Paulo, waaraan het uitgeleend was door Real Betis. Op 31 augustus werd de aanvaller door de Andalusiërs overgedaan aan AC Milan, maar wel zonder ook maar één wedstrijd voor de Spanjaarden te hebben gespeeld.

Beide clubs waren van mening dat de afgewerkte wedstrijden met Sao Paulo tot het vorige seizoen behoorden en daardoor niet van toepassing waren op het reglement. De FIFA liet echter weten niet af te wijken van haar standpunt, waardoor de goalgetter uit Rio de Janeiro minimaal tot de zomer in het San Siro zal verblijven.

Zou een beetje triest zijn van hem om nu al te vertrekken.

Fabio Cannavaro vindt Ronaldo nog de beste

31/1/2007 21:43

'De beste aanvaller? Ronaldo.' Fabio Cannavaro is nog altijd onder de indruk van de Braziliaanse spits, met wie hij het laatste half jaar doorbracht bij Real Madrid.
'Hij is nog steeds een fenomeen. Ik heb met hem en tegen hem gespeeld en ben nog steeds onder de indruk van hem', vertelde Cannavaro op de Italiaanse televisiezender Sky.

'Hij is de enige speler die mij de indruk heeft gegeven dat hij meer kan dan anderen, net als Maradona', herinnerde de winnaar van de Gouden Bal aan zijn eerste jaren bij Napoli, toen hij als junior meetrainde met het Napoli van Diego Maradona.

Cannavaro over Ronaldo: 'Hij heeft fysieke problemen gehad en wat onenigheid met de coach, maar volgens mij is hij nog steeds een van de sterkste spitsen ter wereld.
'

Citaat:
'Verkoop Ronaldo een grote fout'
Geschreven door Pieter Hanson op donderdag, 1 februari om 11:55

Real Madrid heeft een grote fout gemaakt door Ronaldo te verkopen aan AC Milan. Dit heeft Vicente Del Bosque, een ex-trainer van de Madrileense club, vandaag gezegd tegenover Marca.

Ronaldo stapte deze week voor een transfersom van 7,5 miljoen euro over naar AC Milan. De Brazliaanse spits was bij Real Madrid op een zijspoor geraakt en kon onder trainer Fabio Capello niet meer rekenen op een basisplaats. De Italiaanse trainer opteert voor Gonzalo Higuain en Ruud van Nistelrooy en

Toch vindt Del Bosque de verkoop van Ronaldo onverstandig. "Real heeft hem nu nodig. Het was beter om Ronaldo bij de selectie te houden, want zoveel goede spitsen heeft Real momenteel niet. Bovendien heeft Ronaldo altijd een goede invloed op de sfeer in de kleedkamer en beschikt hij over alle noodzakelijke eigenschappen van een goede aanvaller."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Go Ronaldo :cool:

• Topic Starter Topic Starter
E.Mpenza heeft een contract versiert bij manscheter city, hopelijk pakt hij die kans met beiden handen vast, want het zou mij niet verbazen moest het zijn laatste zijn in het buitenland. ALs hij het deze keer verknalt, mag hij zijn carriere afsluiten in belgie. Hopelijk haalt hij zijn oude niveau van 3,4 jaar geleden.

E.Mpenza heeft een contract versiert bij manscheter city, hopelijk pakt hij die kans met beiden handen vast, want het zou mij niet verbazen moest het zijn laatste zijn in het buitenland. ALs hij het deze keer verknalt, mag hij zijn carriere afsluiten in belgie. Hopelijk haalt hij zijn oude niveau van 3,4 jaar geleden.

Toch slim van M'Penza dat hij ff gemakkelijk een hoop poen is gaan scheppen in Quatar. Bij Manchester City zal hij weer wel goed verdienen.
Mislukt het kan hij nog altijd bij Standard poen gaan pakken. Daarna zal hij wel ruim binnen zijn. Want ik zie in hem niet echt een trainer of geschikt voor een andere functie in het voetbal...

Ik geef hem 1.5 jaar , daarna mag hij terug opkrassen :roflol:

De supporters van AC Milan mogen komend seizoen hoge verwachtingen hebben van Ronaldo. De Braziliaan zegt vandaag in een interview met Gazzetta dello Sport dat hij volgend seizoen weer de enige echte nummer 1 in spitsenland wil zijn.

"Ik zit nu nog niet tegen mijn topvorm aan," aldus Ronaldo. "Ik train echter hard en kom dagelijks achter kleinigheidjes die mijn fysieke gesteldheid beinvloeden. Deze leg ik dan voor aan de mensen van het MilanLab en op deze wijze hoop ik volgend seizoen weer helemaal terug te zijn."

"Deze kleine pijntjes zijn gelukkig normaal. Ik hou mij eraan vast dat ik aan het einde van dit medische proces weer helemaal topfit ben. Volgend seizoen, na afloop van de belangrijke trainigskampen zal ik weer in topvorm zijn. Dan wordt ik weer de absolute nummer 1."

"Ik ben ervan overtuigd dat ik nog veel bij kan dragen aan deze sport. Ik ben in dezelfde week geboren als Francesco Totti en Andrei Shevchenko, maar ik hoor niemand praten over hun lichamelijke gesteldheid. Ik ben niet oud en nog lang niet klaar. Dat moeten de mensen in de voetbalwereld zich goed realiseren."

"Ik heb eveneens besloten dat ik mijn carriere hier wil beëindigen. Milan wordt mijn laatste club. Ik weet nog niet hoelang ik nog doorspeel, maar ik kan veel goeds doen voor deze club. Bijvoorbeeld door Silvio Berlusconi te helpen met het binnenhalen van Ronaldinho. Dat zou fantastisch zijn."

Stel je voor de Ronaldinho daar gaat spelen :eek:

C. Metzelder ( B. Dortmund) centrale verdediger verkast volgend seizoen naar real.

Al iets langer bekent Salihamidzic ( B. Munchen) gaat volgend seizoen voor Juventus spelen.

Voronin ( leverkusen) gaat hoogswaarschijnlijk naar Liverpool.

C. Ronaldo tekende onlangs bij Man.Utd, nogal een geluk dat ie niet naar real gaat.

Het gaat weer beginnen :D

Ajax heeft interesse in Thiago Motta die weg mag bij barcelona, met de hulp van Gabri hoopt ten Cate Motta over te halen om naar amsterdam te komen. Dat zou eg te bruut zijn :eek: Ajax wordt echt weer een topclub, de donkere jaren lijken definitief voorbij

Salcido wil weg bij PSV, in januari had ie al aangegeven graag naar Engeland te gaan, nou laat maar gaan zeg ik als ie zo begint :dunno:

en t volgende was wss al bekend maar PSV heeft verregaande interesse in de spitsen van Bayern nu daar een grote schoonmaak wordt gehouden. Luca Toni zou al zijn aangetrokken en Makaay, Pizarro en Santa Cruz staan id uitverkoop. Pizarro heeft al aangegeven dat hij geen trek heeft om zijn landgenoot Farfán te helpen id eindhovense aanval :)

we wachten af

berichtje voor Santino :)

Kluivert wil door: 'Het liefst bij PSV'

6/5/2007 10:20

Patrick Kluivert heeft de hoop nog niet opgegeven dat hij ook volgend seizoen onder contract staat bij PSV. De dertigjarige spits, die dit seizoen vanwege blessures nauwelijks aan spelen toekwam, voelt zich nog allerminst versleten.
'Ik wil nog twee jaar doorvoetballen', vertelde Kluivert aan De Telegraaf. 'Het liefst bij PSV, maar anders zijn er nog genoeg clubs die interesse hebben.'

Kluivert kwam afgelopen zomer binnen bij PSV. Vanwege onder meer een knie- en een rugblessure kwam hij in Eindhoven slechts tot zestien competitieoptredens en drie doelpunten.

Op de momenten dat de spits wél fit was, liet coach Ronald Koeman hem vaak op de bank beginnen. Kluivert schikte zich in die rol, maar na het 1-1 gelijkspel bij FC Utrecht kwam het toch tot een botsing tussen trainer en speler.

PSV zal binnenkort bekendmaken of het de samenwerking met Kluivert wil voortzetten. Dan zal ook worden besloten of Michael Reiziger, die lange tijd was uitgeschakeld met een slepende buikblessure, langer mag blijven. Beiden hebben een aflopende verbintenis.

voor mij mag ie gaan hoor :o

Ajax heeft interesse in Thiago Motta die weg mag bij barcelona, met de hulp van Gabri hoopt ten Cate Motta over te halen om naar amsterdam te komen. Dat zou eg te bruut zijn :eek: Ajax wordt echt weer een topclub, de donkere jaren lijken definitief voorbij

nieuws:

Thiago Motta houdt de deur open voor Ajax

7/5/2007 22:00

Thiago Motta zegt niet bij voorbaat nee tegen een overgang naar Ajax. De Braziliaanse middenvelder met het Italiaanse paspoort is zelfs gevleid door de interesse uit Amsterdam.
'De belangstelling doet me deugd', vertelde de speler van Barcelona aan de Catalaanse sportkrant El Mundo Deportivo. 'Ik houd alle deuren open.'

Toch wil Motta, die nog tot medio 2008 onder contract staat, een beslissing uitstellen tot na de competitie. 'Het is zaak om de tafel te gaan zitten en te kijken wat het beste voor de club en voor mij is.'

Vriend van mij kwam net terug van Sicilië, de interesse van Juventus voor Huntelaar is nog steeds aanwezig, juve zou 15miljoen overhebben voor de spits.

giovani dos santos ramirez (18) of hoe ik het ook schrijf, mexicaanse talentje, staat id belangstelling van ajax. Hij speelt momenteel in het 2e van Barca maar zit dicht tegen eerste elftal aan, speelt vaker mee in vriendschappelijke wedstrijden. Schijnt zeer technische middenvelder te zijn en Barca zou hem 1 of 2 jaar willen laten rijpen in Amsterdam,

Ook ezquerro, aanvaller van Barca zou id belangstelling staan bij Ajax. De 30jarige spits wil weg bij barca omdat hij niet aan spelen toekomt.

Motta schijnt overigens te duur te zijn voor Ajax..[Afbeelding niet meer beschikbaar]

berichtje voor Santino :)

voor mij mag ie gaan hoor :o

Kluivert blijft mijn held!
kluivert_oranje3.jpg

Er is een kleine kans dat hij terug naar Ajax gaat , anders denk ik dat hij volgend jaar niet meer in NL speelt. Is iig geval goed dat hij vertrekt , in Einhoven had hij last van een koemankement.

giovani dos santos ramirez (18) of hoe ik het ook schrijf, mexicaanse talentje, staat id belangstelling van ajax. Hij speelt momenteel in het 2e van Barca maar zit dicht tegen eerste elftal aan, speelt vaker mee in vriendschappelijke wedstrijden. Schijnt zeer technische middenvelder te zijn en Barca zou hem 1 of 2 jaar willen laten rijpen in Amsterdam,

Ook ezquerro, aanvaller van Barca zou id belangstelling staan bij Ajax. De 30jarige spits wil weg bij barca omdat hij niet aan spelen toekomt.

Motta, Gio, Ezquerro, Bojan, Dos Santos... zijn inderdaad allemaal grote namen vooral Bojan (16 jaar) is een parel, als ze die voor 2-3 seizoenen zouden kunnen huren :thumb:

Alves word trouwens genoemd bij Barçelona als vervanger van het duo Saviola/Ezquerro.

Motta, Gio, Ezquerro, Bojan, Dos Santos... zijn inderdaad allemaal grote namen vooral Bojan (16 jaar) is een parel, als ze die voor 2-3 seizoenen zouden kunnen huren :thumb:

Laat ze allemaal maar komen :D Dan mogen er ook weer een paar spelers vertrekken.. De Mul en Maduro bijv. :)

jip, zijn allemaal positieve berichten uit amsterdam. Nu maar voor hun hopen dat ze CL halen, 1-0 verlies van Heerenveen :o
Overigens ondergaat Bakiricioglu of hoe je dat ook schrijft vandaag medische keuring bij Ajax, hij komt van Twente

en dan PSV, ze gaan voor mike zonneveld , ook geweldige berichten :rolleyes:

Kluivert blijft mijn held!
kluivert_oranje3.jpg

Er is een kleine kans dat hij terug naar Ajax gaat , anders denk ik dat hij volgend jaar niet meer in NL speelt. Is iig geval goed dat hij vertrekt , in Einhoven had hij last van een koemankement.

Alves word trouwens genoemd bij Barçelona als vervanger van het duo Saviola/Ezquerro.

nieuws..

PSV zegt Kluivert en Reiziger de wacht aan

10/5/2007 15:49

PSV-trainer Ronald Koeman heeft Patrick Kluivert en Michael Reiziger laten weten dat zij niet in aanmerking komen voor contractverlenging. Echt verrassend is die beslissing niet, want de twee oud-internationals kwamen dit seizoen nauwelijks in actie bij de Eindhovense kampioen.
Kluivert werd vorige zomer vlak voor het sluiten van de transfermarkt aangetrokken en tekende een contract voor één seizoen. De dertigjarige spits had lange tijd nodig om wedstrijdfit te worden en toen dat eenmaal het geval was, viel hij van de ene in de andere blessure. Zijn inbreng bleef uiteindelijk beperkt tot zestien competitiewedstrijden, waarin hij drie keer scoorde.

Ook Reiziger werd vlak voor het verstrijken van de transferdeadline vastgelegd door PSV, maar dan een jaar eerder dan Kluivert. De 34-jarige verdediger liep in zijn derde wedstrijd voor de Eindhovenaren al een spierscheuring op en kampte ook daarna met veel blessures. In twee seizoenen kwam hij slechts 24 keer in actie.

Laurent Delorge verkast ook naar Ajax. Als hij zich daar kan doorzetten, lost hij mss wel het probleem van onze nationale elf op, op de rechtermidden positie.

Terug
Naar boven