voetbal international zei:Gaspart lokte Ronaldo weg bij PSV als ober
31/1/2007 17:30
Bijna elf jaar na dato deed Joan Gaspart uit de doeken op welke slinkse manier hij er voor heeft gezorgd dat Ronaldo in de zomer van 1996 PSV verruilde voor Barcelona. De toenmalige vice-voorzitter van de Catalanen moest zich vermommen om de Eindhovense deadline niet te overschrijden.
Op de laatste dag voordat het akkoord over de transfer zou verlopen, zat Ronaldo met de Braziliaanse nationale ploeg opgesloten in een hotel. 'Ik heb me toen voorgedaan als ober om in de kamer van Ronaldo te komen', legde Gaspart uit op Radio Barcelona. 'Met een cola op een dienblad - speciale bestelling van een Braziliaanse speler - heb ik de boel in de maling genomen. Op zijn bed heeft Ronaldo uiteindelijk getekend.'
Gaspart vertelde verder dat Ronaldo na een succesvol jaar bij Barça zelf niet wilde vertrekken naar Internazionale, dat de hoofdprijs voor hem uittrok. Bovendien stond Louis van Gaal in 2002 een terugkeer van Ronaldo bij de Blaugranas in de weg. De toenmalige coach van Barcelona wilde hem niet hebben. Gaspart blies vervolgens de op handen zijnde komst van Fernando Morientes van Real Madrid naar Barcelona af omdat Real anders met het geld van Barcelona Ronaldo naar Madrid kon halen.
lol