Fitness Seller

Trekgewicht

xvmlx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
69kg
Hallo,

Ik weet niet precies hoe het in Nederlands genoemd wordt maar in Engelse taal wordt het in ieder geval draw weight genoemd. Nou heeft dit niet echt veel met bodybuilding te maken maar toch is het iets waarvoor ik mijn armen moet gaan trainen.

Het gaat om boogsport. Ik heb momenteel een recurve boog van een maximale draw weight tussen 30 - 60# lbs. 30 pond klinkt misschien niet zo veel maar voor mij was dat als een beginner toch enorm zwaar om het te trekken. Ik heb twee dagen proberen te oefenen door steeds aan het touw van boog te trekken maar al na twee dagen zijn mijn spieren gescheurd en heb ik 6 dagen er veel last van gehad.

Ik wil niet opgeven maar moet dus wel mijn spieren ervoor gaan trainen. Weet toevallig iemand wat voor materiaal ik kan gebruiken om mijn trek gewicht op te bouwen? Dus wanneer mijn linker arm helemaal gestrekt staat moet mijn spieren zodanig sterk zijn dat ik er geen last van krijg. Ook mijn rechterarm omdat ik daarmee het touw moet trekken.

Ik hoop dat ik geen boze reacties krijgen omdat dit weinig met bodybuilding te maken heeft maar toch heb ik mijn kans gewaagd. Heb helaas op internet niet veel kunnen vinden.

Mvg

Ik heb er geen ervaring mee maar als ik het zo lees dat ik dat je meer aan de allround pull oefeningen moet denken. Als alternatief kan je eens proberen een handdoek over een horizontale stang te leggen en jezelf zo optrekken. Krijg je niet alleen kracht in je armen van maar ook meer grip in je handen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er geen ervaring mee maar als ik het zo lees dat ik dat je meer aan de allround pull oefeningen moet denken. Als alternatief kan je eens proberen een handdoek over een horizontale stang te leggen en jezelf zo optrekken. Krijg je niet alleen kracht in je armen van maar ook meer grip in je handen.

Heey inderdaad daar had ik dus helemaal niet aan gedacht! Maar de vraag is nu even natuurlijk waar ik zo n balk moet vinden of zo n stang moet plaatsen.

Maar dit heeft me in ieder geval wel op ideeën gebracht bedankt!

Je kan een optrek stang kopen of anders in een speeltuintje over een koprol rek of over een schommelrek. In de avonduren heb je toch vaak geen kinderen die er spelen.

Blijven trekken!!!.....aan die touw dan ;)

Je spieren gescheurd? Ik hoop dat je dan naar het ziekenhuis bent geweest.

The usual upperbody-oefeningen maken je wel sterk genoeg om met een boog te kunnen schieten. Denk aan BORs en bankdrukken.

Terug
Naar boven