Fitness Seller

tricpes overbelast

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
Waardering
4
Sinds ik begonnen ben met thai boksen zijn mijn triceps zwaar overbelast. Ik heb heel erg spierpijn. En tijdens borst, tricpes, en schouderoefningen doet het ontzetten zeer. Vandaar dat ik die even een tijdje niet train. Wat kan ik het beste doen?? Wachten tot ik aan de thai boks training gewend ben en dan weer gewoon borst, triceps en schouders trainen?? Ik ben wel aan het cutten dus ik ben bang dat als ik die spieren te lang niet train dat ik massa kwaijt raak...Advies a.u.b.!!

Ik zou wat stretchen na thaiboks en triceps voor de rest heel licht trainen. Volledig afschaffen in de cut lijkt me geen goed idee. Ben wel maar een beginnertje 8)

Ik heb zelf ook problemen met mijn triceps gehad, de aanhechtingen aan de elleboogkant waren langdurig overtraint. Ik zou voorzichtig te werk gaan en je triceps extra opwarmen door een paar setjes lichte pull downs te doen (veel herhalingen). Daarna je gewone tricep programma afwerken maar wel langzaam je gewichten verzwaren. Waarschijnlijk gaat het dan beter. Daarbij moet je altijd goed naar je lichaam luisteren...

En als je ze echt een tijd niet kan trainen, weer ff op onderhoud gaan eten.

train je borst, triceps en schouders op een dag???

Vooral je borst en schouders blijven trainen met isolatieoefeningen. Het zou zonde zijn als je die spieren door een tricepblessure niet zou trainen.

Verder warme douchestraal op je armen of in de sauna. Heb je last van je hele tricep? Ik heb zelf of last bij m'n elleboog of bij m'n schouder. Daar pas ik dan de training voor aan.

Groeten, Thorwulf

k heb er zelf ook ervaring mee. ik heb er nu al een jaar last van. Ik zou stoppen met bb en thai boksen hoe moeilijk het ook is. Wel doorgaan met een heel licht gewicht elke dag wat setjes van je trceps te maken.
k zou echt oppassen!!

lijkt me iets te veel van het goede. als je 3 groepen op 1 dag vol wil pakken ben je wel wat langer dan een uurtje bezig lijkt me

agtmael zei:
lijkt me iets te veel van het goede. als je 3 groepen op 1 dag vol wil pakken ben je wel wat langer dan een uurtje bezig lijkt me

De meesten doen daarom ook alleen maar voorkant schouders
omdat je die al aardig hard meepakt met benchen.
Ik merk zelf dat me schouders hierdoor beter herstellen. ;)

En aangezien ik met benchen totaal niet me triceps voel
en bij chinnen totaal niet me biceps doe ik doe op een aparte dag,
omdat ik anders zo weinig te doen heb doordeweeks. :D

Tjibbe zei:
Sinds ik begonnen ben met thai boksen zijn mijn triceps zwaar overbelast. Ik heb heel erg spierpijn. En tijdens borst, tricpes, en schouderoefningen doet het ontzetten zeer. Vandaar dat ik die even een tijdje niet train. Wat kan ik het beste doen?? Wachten tot ik aan de thai boks training gewend ben en dan weer gewoon borst, triceps en schouders trainen?? Ik ben wel aan het cutten dus ik ben bang dat als ik die spieren te lang niet train dat ik massa kwaijt raak...Advies a.u.b.!!

ik heb het zelfde gehad en ik ben naar een goede sport fyso gegaan
en die heeft me aan hetingen van me triceps helemaal los gemaakt
ik ben een paar keer geweest en het heeft goed geholpen.
train nooit door als het pijn doet !!!!!!

own

Terug
Naar boven