Fitness Seller

Nieuws Turkije: Europeanen zeggen ‘neen!’

• Topic Starter Topic Starter
En een christelijke regering dan? Hier in Nederland hebben we de CDA en de christenunie in het kabinet. Of is dat toch anders?
Hoewel ik voorstander ben van een totaal seculiere politiek realiseer ik me ook dat dit niet voor morgen is. In afwachting daarvan heb ik alvast geen zin in een versterking van de religieuze politiek binnen Europa. Zeker niet als het over de islam gaat. Turkije kan vele voordelen bieden voor Europa, op dit moment echter wegen die niet op tegen de nadelen IMO.

Wat zijn die nadelen nu precies ?
Ik hoor enkel maar 'islamitische regering' en 'islamitisch' turkije.

Turkije heeft al van in het begin serieuze veranderingen doorgevoerd in om binnen te mogen in de EU en is nog steeds goed op weg om binnen de kader van de EU te passen. De EU heeft bepaalde criteria's opgesteld voor de toelating van Turkijemeen ik . Daar hou je je eraan.
De mening van boer charel of skater mathias boeit mij niet en dat is omdat hun capaciteit niet reikt tot de eu. Op dat vlak geef ik Corazon gewoonweg gelijk. Ik denk helemaal niet dat de gemiddelde mens de voor-en nadelen goed opgewogen heeft, alsof de mensen zich daarmee bezig houden. Men gaat liever bodybuilden, kip met rijst eten en dan gaan slapen.

Pff democratie, wie gelooft daar nog in...

Haha kijk de paranoia hier.
Turkije heeft de EU niet nodig, we krijgen al geld toegeschoten voor verscheidene dingen.
Zolang de toeristen blijven komen blijven we groot op de kaart staan.

Turkije heeft de EU niet nodig, we krijgen al geld toegeschoten voor verscheidene dingen.

haha je spreekt jezelf hier nu even flink tegen,

waar denk je dat al die toeristen vandaan komen ??? EU iemand ...... :p

Nu Turkije, straks Marokko, Syrië, Irak?

Het is tijd om eerst eens de zaakjes op orde te krijgen, en zeker niet nog meer landen te laten toetreden. Wat heeft Europa te winnen met Turkije? Weegt dat op tegen de vele nadelen? Europa is al log genoeg zo, en het percentage arme landen met analfabetisme, corruptie enzovoort is al hoog genoeg. Als dat nog meer wordt stort de boel in. Kijk hoeveel oosteuropeanen nu al richting het westen trekken, het is hier al druk zat.

Wat zijn die nadelen nu precies ?
Ik hoor enkel maar 'islamitische regering' en 'islamitisch' turkije.
Nee ik had het ook over de schending van mensenrechten, en hier is een contra lijstje geplukt van wiki:

1. Turkije ligt hoofdzakelijk in Azië en is daarmee geen Europees land, slechts 13% van Turkije ligt in Europa. Dit argument wordt evenwel deels ontkracht doordat Cyprus, volledig in Azië, al is toegetreden. Ook liggen enkele Griekse eilanden in Azië.
2. Turkije weigert in sommige opzichten het EVRM te respecteren.
3. Turkije discrimineert etnische en religieuze minderheden, zoals Koerden, Armeniërs en Alevieten.
4. Turkije beperkt de vrijheid van meningsuiting. Zo kan iemand die de unitaire visie op de Turkse staat kritisch bespreekt worden vervolgd (zoals met betrekking tot de genocide op de Armeniërs en de Koerdische kwestie).
5. Turkije is deels geen westers land. Het ondertekende islamitische verklaringen waarin de Koran expliciet als een 'hogere' norm wordt beschouwd dan de mensenrechten zoals vastgelegd in het EVRM.
6. De Turkse toetreding gaat, omwille van de omvang van het land en de nu nog veel lagere BNP per inwoner, de huidige EU-landen veel geld kosten aan subsidies.
7. Turkije gedraagt zich naar Armeense mening incorrect tegenover Armenië doordat het vasthoudt aan een economische blokkade tegenover dat land. Turkije doet dit omdat Armenië het Verdrag van Kars niet erkent.
8. Als groot land krijgt Turkije veel invloed binnen de EU. Turkije zal deze macht kunnen gebruiken om te proberen de voorwaarden die worden gesteld bij toetreding tot de EU ongedaan te maken.
9. Na de Turkse toetreding worden Syrië, Irak en Iran buurlanden van de EU.
10. Toetreding tot de EU maakt immigratie van Turken naar Europa makkelijker.
11. Het leger van Turkije is de enige stabiele factor in het land. Volgens de Europese wetgeving zou het leger niet zo'n grote rol moeten spelen.

Turkije heeft al van in het begin serieuze veranderingen doorgevoerd in om binnen te mogen in de EU en is nog steeds goed op weg om binnen de kader van de EU te passen.
Als jij dat goed op weg noemt is het erg gesteld met je normen en waarden...

De mening van boer charel of skater mathias boeit mij niet en dat is omdat hun capaciteit niet reikt tot de eu.
De EU bestaat uit landen/staten en die bestaan weer uit mensen, die weer de democratie bepalen. Via referenda kan de EU kijken hoe landen tegenover toetreding van andere landen staan. Zijn die negatief dan is de mening van 'boer charel' en 'skater mathias' net wat belangrijker dan die paar pipo's van de EU in hun ivoren toren die geen reet snappen van hoe de harde realiteit in elkaar zit. Meerderheid tegen toetreding = pech gehad voor Turkije.

Op dat vlak geef ik Corazon gewoonweg gelijk. Ik denk helemaal niet dat de gemiddelde mens de voor-en nadelen goed opgewogen heeft, alsof de mensen zich daarmee bezig houden. Men gaat liever bodybuilden, kip met rijst eten en dan gaan slapen.
Minachting van de bevolking is een b*ch. Mensen weten goed wat er mis is met Turkije, anders zouden ze niet tegen stemmen.

Ze staan juist te springen om erbij te mogen :rolleyes:

Klopt. Graag zelfs. Maar het is niet nodig. Met EU bedoel ik TOETREDING TOT he.
Handelen/toerisme/bereikbaarheid enz. is altijd nodig, anders stort het land in.

Klopt. Graag zelfs. Maar het is niet nodig. Met EU bedoel ik TOETREDING TOT he.
Handelen/toerisme/bereikbaarheid enz. is altijd nodig, anders stort het land in.
"De Turkse toetreding gaat, omwille van de omvang van het land en de nu nog veel lagere BNP per inwoner, de huidige EU-landen veel geld kosten aan subsidies."

Die subsidies zullen ze met open armen ontvangen anders.

Maar om even samen te vatten: kijk Europa groter en sterker willen maken kan ik begrijpen, maar puur imperialisme zonder naar de gevolgen te kijken is dom.

Het wordt tijd dat we de 'mening' van de burgers gewoon dooddoen. Diezelfde figuren geloven dat de joden/amerikanen schuldig zijn voor 9/11. Zegt veel over hun 'capaciteiten' :p

Vind turkije ook niet klaar voor de eu, maar dat was bulgarije en romenië evenmin. Turkije staat op dat vlak veel verder dan hen.

ben ik met je eens

Ik kan ook makkelijk alle voordelen van wikipedia kopiëren. Zullen we dan punt per punt discusieren welk punt hoger staat dan de andere ?
Men zal altijd wel nadelen vinden, zelfs de kleinste nadelen zullen ze uitvergroten.
Zo kent spanje ook mensenrechtenschendingen...ik hoor niemand daarover ???

Turkije is even klaar als bulgarije en roemenië, Turkije's conditie is veel gezonder. Roemenië en bulgarije opnemen in de EU was een grote fout, maar het is wel hypocriet dat men turkije niet aanvaard. Enigste en valide reden is omdat het een 'islamitisch' land is. Velen struikelen daarover, ook al durven ze het niet zeggen omdat het nogal racistisch(of discriminerend in het minste) is.

ikzelf ben voorstander van de toetreding van turkije bij de EU, zo kan de situatie in dat land mss enorm verbeteren en heeft europa mss in de toekomst er een welvarend islamitisch land bij.
Alle moslims in europa naar dat land verplaatsen zou dan ideaal zijn :D

Nee ik had het ook over de schending van mensenrechten, en hier is een contra lijstje geplukt van wiki:

1. Turkije ligt hoofdzakelijk in Azië en is daarmee geen Europees land, slechts 13% van Turkije ligt in Europa. Dit argument wordt evenwel deels ontkracht doordat Cyprus, volledig in Azië, al is toegetreden. Ook liggen enkele Griekse eilanden in Azië.
2. Turkije weigert in sommige opzichten het EVRM te respecteren.
3. Turkije discrimineert etnische en religieuze minderheden, zoals Koerden, Armeniërs en Alevieten.
4. Turkije beperkt de vrijheid van meningsuiting. Zo kan iemand die de unitaire visie op de Turkse staat kritisch bespreekt worden vervolgd (zoals met betrekking tot de genocide op de Armeniërs en de Koerdische kwestie).
5. Turkije is deels geen westers land. Het ondertekende islamitische verklaringen waarin de Koran expliciet als een 'hogere' norm wordt beschouwd dan de mensenrechten zoals vastgelegd in het EVRM.
6. De Turkse toetreding gaat, omwille van de omvang van het land en de nu nog veel lagere BNP per inwoner, de huidige EU-landen veel geld kosten aan subsidies.
7. Turkije gedraagt zich naar Armeense mening incorrect tegenover Armenië doordat het vasthoudt aan een economische blokkade tegenover dat land. Turkije doet dit omdat Armenië het Verdrag van Kars niet erkent.
8. Als groot land krijgt Turkije veel invloed binnen de EU. Turkije zal deze macht kunnen gebruiken om te proberen de voorwaarden die worden gesteld bij toetreding tot de EU ongedaan te maken.
9. Na de Turkse toetreding worden Syrië, Irak en Iran buurlanden van de EU.
10. Toetreding tot de EU maakt immigratie van Turken naar Europa makkelijker.
11. Het leger van Turkije is de enige stabiele factor in het land. Volgens de Europese wetgeving zou het leger niet zo'n grote rol moeten spelen.

Deze redenen zijn al genoeg om te zeggen dat we het met een halve eeuw uit moeten stellen !

Als je naar alle andere punten kijkt zeg ik, NOOIT!

Ik kan ook makkelijk alle voordelen van wikipedia kopiëren. Zullen we dan punt per punt discusieren welk punt hoger staat dan de andere ?
Men zal altijd wel nadelen vinden, zelfs de kleinste nadelen zullen ze uitvergroten.
Zo kent spanje ook mensenrechtenschendingen...ik hoor niemand daarover ???

Turkije is even klaar als bulgarije en roemenië, Turkije's conditie is veel gezonder. Roemenië en bulgarije opnemen in de EU was een grote fout, maar het is wel hypocriet dat men turkije niet aanvaard. Enigste en valide reden is omdat het een 'islamitisch' land is. Velen struikelen daarover, ook al durven ze het niet zeggen omdat het nogal racistisch(of discriminerend in het minste) is.

Spanje met turkije vergelijken is de planeet mars vergelijken met de aarde :roflol:

Turkije zal nooit klaar zijn voor de EU en zorgt voor meer turken in dit land.En je weet dat we er minder willen.

Ik vergelijk spanje niet als een geheel met Turkije. Ik zeg dat spanje hier en daar ook steken laat (qua mensenrechten) en sommige oost-europese landen ook. Je hoort wel zeer weinig daarover, terwijl turkije's minpunten tot ongekende proporties wordt uitvergroot.
En, wat ik persoonlijk geloof, is dat het allemaal te maken heeft omwille van het feit dat het een 'islamitisch' land is. Daarover struikelt men. Moest Turkije een christenland zijn, zouden weinigen daar problemen mee hebben en turkije met alle plezier aanvaarden. Turkije kan heel wat voordelen bieden voor de EU, zolang Turkije wat sleutelt aan hun land. Dat zien de hoge pieten in de EU wel in, maar de kleine man struikelt om de woorden 'moslim' en 'turk'.

Hoe kan een land in godsnaam nooit klaar voor de EU zijn ? Turkije groeit de laatste jaren enorm goed. Ik ga er om de 2 jaar heen en het is werkelijk opmerkelijk hoe snel ze daar evolueren.

En waarop baseer je dat er veel immigranten naar hier zullen komen ? Trek geen conclusies van one liners dat je op wikipedia leest die nog spreken met 'tis mogelijk'

Ik vergelijk spanje niet als een geheel met Turkije. Ik zeg dat spanje hier en daar ook steken laat (qua mensenrechten) en sommige oost-europese landen ook. Je hoort wel zeer weinig daarover, terwijl turkije's minpunten tot ongekende proporties wordt uitvergroot.
En, wat ik persoonlijk geloof, is dat het allemaal te maken heeft omwille van het feit dat het een 'islamitisch' land is. Daarover struikelt men. Moest Turkije een christenland zijn, zouden weinigen daar problemen mee hebben en turkije met alle plezier aanvaarden. Turkije kan heel wat voordelen bieden voor de EU, zolang Turkije wat sleutelt aan hun land. Dat zien de hoge pieten in de EU wel in, maar de kleine man struikelt om de woorden 'moslim' en 'turk'.

Hoe kan een land in godsnaam nooit klaar voor de EU zijn ? Turkije groeit de laatste jaren enorm goed. Ik ga er om de 2 jaar heen en het is werkelijk opmerkelijk hoe snel ze daar evolueren.

En waarop baseer je dat er veel immigranten naar hier zullen komen ? Trek geen conclusies van one liners dat je op wikipedia leest die nog spreken met 'tis mogelijk'

Indd, daar geef ik je gelijk in !

En omdat het een islamitisch land is krijg je dus de punten die Big T hierboven neerzette, als het christelijk was geweest had je die punten waarschijnlijk niet allemaal gehad.

Het feit dat er meer mensen makkelijk europe (nederland ook dus) in kunnen komen kan geen enkel voordeel waard zijn.

En dat weet jij ook wel, er zijn best goede turken in nederland die een toekomst opbouwen en werk hebben maar als we naar het totaal plaatje kijken van het aantal turkse werkenden en het gedrag kunnen we ze missen als kiespijn.

Kijk hier eens hoeveel turken in de buurt (turkse vrouwen) niet werken maar het wel kunnen en de hele dag om de moskee's heen liggen te chillen.Het lijkt of ze het allemaal vanzelfsprekend vinden dat hun uitkering aangevult word.

Zijn er in nederland uitzonderlijk veel bulgaren en romenen bijgekomen toen ze lid waren van de EU?

Zijn er in nederland uitzonderlijk veel bulgaren en romenen bijgekomen toen ze lid waren van de EU?

Zeker weten, en dan moet ik zeggen dat nederland nog meevalt, kijk bijvoorbeeld italie, een half miljoen in een jaar.

Stel je voor als dit gebeurd, en dat zou heel goed waar kunnen zijn.Zitten wij met de gebakken peren.

Terug
Naar boven