Bron van dit artikel maakt niets uit, de info is gebaseerd op onafhankelijk onderzoek. Als jij de mening van het volk dom vindt (over veralgemening gesproken) dan kan je misschien beter in een dictaruur gaan leven. In een democratisch land regeert het volk.
in onze democratie regeert het volk helemaal niet, in ons land kiest het volk de regeerders.
Stel dat Turkije bij de EU hoort en een decennia later stemt de bevolking voor een nationaal Islamitisch parlement.
Wat ga je dan doen...
7 jarige meisjes nken? dat mag volgens de koran
Ik ben het hiermee niet eens. De meeste mensen zijn op de hoogte van de contra argumenten van een toetreding van Turkije. Niet in het minste de schending van de mensenrechten. Of de islamitische regering, die ingaat tegen een eerdere stroming van de seculiere ideologie. Ik huiver van mensen die het volk dom noemen en dan enkele leiders kiezen die dat domme volkje wel even tonen wat de juiste richting is. Als dat de manier van denken is dan heb je een duidelijke minachting voor het democratisch systeem, als alternatief kan ik dan weinig anders bedenken dan de dictatuur.
de meeste mensen weten niet waar ze het over hebben, onderzoek wijst ook dat uit.
het volk is niet per se dom, maar zeer irrationeel en blind. je kunt mensen alleen ook niet volkomen negeren, daarvoor is ons huidige systeem prima. opzich is dictatuur ook niet slecht, het is gewoon een wat ander systeem, een systeem waar amerika meestal een hekel aan heeft.... ga daar maar eens over nadenken.
Een islamitische regering zal altijd zijn weerslag hebben op het land dat zij regeren. Zolang dat zo is vind ik het geen goede zaak om dit land op te nemen in de EU. Bulgarije en Roemenië liggen nu eenmaal centraler, grote nadelen aan hun toetreding zie ik ook niet direct.
turkije heeft geen islamitische regering
De EU bestaat uit landen/staten en die bestaan weer uit mensen, die weer de democratie bepalen. Via referenda kan de EU kijken hoe landen tegenover toetreding van andere landen staan. Zijn die negatief dan is de mening van 'boer charel' en 'skater mathias' net wat belangrijker dan die paar pipo's van de EU in hun ivoren toren die geen reet snappen van hoe de harde realiteit in elkaar zit. Meerderheid tegen toetreding = pech gehad voor Turkije.
Minachting van de bevolking is een b*ch. Mensen weten goed wat er mis is met Turkije, anders zouden ze niet tegen stemmen.
Ze staan juist te springen om erbij te mogen
hahahaha, die mensen snappen niet hoe de harde realiteit in elkaar zit?

denk dat ze het een stuk beter weten dan 95% van de eu, gewoon omdat ze vanwege hun positie toegang tot informatie hebben die anderen niet hebben, ook moeten ze er wel veel van weten voor hun functie. alleen bekijken deze mensen het vooral rationeel, dat is het volk niet.
minachting van de bevolking is prima. de gevolgen van een volk dat de macht heeft zijn in de griekse oudheid goed gedocumenteerd. lees maar wat werk van filosofen als plato.
Deze redenen zijn al genoeg om te zeggen dat we het met een halve eeuw uit moeten stellen !
Als je naar alle andere punten kijkt zeg ik, NOOIT!
die redenen zijn ook de reden dat ze nog niet toegelaten kunnen worden.
Cyan, ook in landen met een stabiele economie pakken veel mensen de koffers om in een ander land te gaan wonen.
Nederland wil MINDER turken, dus elke is teveel.
nederland wil mensen die zich gedragen, jij wil minder turken, dat is het verschil. de meeste turken kotsen die relturken hier ook uit.
Culturen mag je gewoon niet mengen, heeft nooit gelukt en zal ook nooit lukken
culturen zijn geen feiten, in die zijn bestaan er ook geen vaste culturen, culturen zijn dynamisch. in nederland leven al honderden jaren verschillende culturen naast elkaar. onze cultuur staat bekend om z'n tolerantie jegens buitenlanders. of is onze cultuur in ene toch veranderd uit de middeleeuwen?
Irritatie? Wat een homo's
wij hebben ook de sgp, what's the difference?