Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een land met een stabiele economie zal geen grote, noemenswaardige immigratie wave kennen.
1. Turkije ligt hoofdzakelijk in Azië en is daarmee geen Europees land, slechts 13% van Turkije ligt in Europa. Dit argument wordt evenwel deels ontkracht doordat Cyprus, volledig in Azië, al is toegetreden. Ook liggen enkele Griekse eilanden in Azië.
2. Turkije weigert in sommige opzichten het EVRM te respecteren.
3. Turkije discrimineert etnische en religieuze minderheden, zoals Koerden, Armeniërs en Alevieten.
4. Turkije beperkt de vrijheid van meningsuiting. Zo kan iemand die de unitaire visie op de Turkse staat kritisch bespreekt worden vervolgd (zoals met betrekking tot de genocide op de Armeniërs en de Koerdische kwestie).
)5. Turkije is deels geen westers land. Het ondertekende islamitische verklaringen waarin de Koran expliciet als een 'hogere' norm wordt beschouwd dan de mensenrechten zoals vastgelegd in het EVRM.
6. De Turkse toetreding gaat, omwille van de omvang van het land en de nu nog veel lagere BNP per inwoner, de huidige EU-landen veel geld kosten aan subsidies.
7. Turkije gedraagt zich naar Armeense mening incorrect tegenover Armenië doordat het vasthoudt aan een economische blokkade tegenover dat land. Turkije doet dit omdat Armenië het Verdrag van Kars niet erkent.
8. Als groot land krijgt Turkije veel invloed binnen de EU. Turkije zal deze macht kunnen gebruiken om te proberen de voorwaarden die worden gesteld bij toetreding tot de EU ongedaan te maken.
9. Na de Turkse toetreding worden Syrië, Irak en Iran buurlanden van de EU.
10. Toetreding tot de EU maakt immigratie van Turken naar Europa makkelijker.
11. Het leger van Turkije is de enige stabiele factor in het land. Volgens de Europese wetgeving zou het leger niet zo'n grote rol moeten spelen.
Wat is veel ?
En nederland wilt niet minder turken, dat wilt arnoldfan. Nederland wilt deftige turken.![]()

De Turkse toetreding gaat, omwille van de omvang van het land en de nu nog veel lagere BNP per inwoner, de huidige EU-landen veel geld kosten aan subsidies.
Turkijke een Europees land worden, lijkt mij geen goed idee..

Mag altijd, maar ik weet zeker dat de nadelen groter zijn. Voor ons Belgen en Nederlanders zal het iig totaal geen enkel voordeel bieden, integendeel zelfs.Ik kan ook makkelijk alle voordelen van wikipedia kopiëren. Zullen we dan punt per punt discusieren welk punt hoger staat dan de andere ?
Mag altijd, maar ik weet zeker dat de nadelen groter zijn. Voor ons Belgen en Nederlanders zal het iig totaal geen enkel voordeel bieden, integendeel zelfs.
Wat is veel ?
En nederland wilt niet minder turken, dat wilt arnoldfan. Nederland wilt deftige turken.![]()

Omdat je het graag hebt?

Betere economie bijvoorbeeld, minder staatsschuld... ik zie Turkije daarin nog niet meteen bijdragen. Iets dat me meer geld kost dan het opbrengt daar pas ik als rationeel/zakelijk mens sowieso makkelijker voor.
dus ik moet maar gaan scheiden volgens jou?Culturen mag je gewoon niet mengen, heeft nooit gelukt en zal ook nooit lukken

Betere economie bijvoorbeeld, minder staatsschuld... ik zie Turkije daarin nog niet meteen bijdragen. Iets dat me meer geld kost dan het opbrengt daar pas ik als rationeel/zakelijk mens sowieso makkelijker voor.