tief is op man.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gozer of meisje...
Wie wil jij hier overtuigen als ik vragen mag? Je bereikt er niks mee, En wekt alleen maar irritatie tegenover je zelf op. Verspil je energie en zuurstof voor zulke zielloze mensen niet.
Iedereen zult anders lullen van ze bek.
Ken zelf zat 100e nederlanders die kinderen hebben en het zelf niet eens normaal vinden.
Hier heeft niemand bijna een kind, En als het over een turk of marokkaan gaat word elke behandeling goed waargenomen.
Hoe ver mag dit gaan?
Mag ik als ik een winkel heb ook moslims vies vinden en ze buiten mijn deur houden als ik dit wil? Mag ik in het openbaar zeggen dat n*gers stinken en vies zijn? Want dat zou mijn mening kunnen zijn.
@MikoB
Cijfers liegen niet maar met selectief shoppen in CBS kan je heel goed pseudo wetenschappelijk liegen. Ik haalde je eerste comment aan omdat je heel bevooroordeeld kijkt naar cijfers en in die cijfers vervolgens het bewijs ziet voor je vooroordelen.
Je hoeft mij niet te overtuigen wat er barbaars en achtergesteld is aan geloof, daarover zijn we het snel eens wat mijn persoonlijke opinie daarover betreft. Maar mijn persoonlijke opinie daarover heeft niks te maken met mijn standpunt wat vrijheid van religie betreft. Omdat ik niks heb met sprookjesboeken ga ik anderen nog niet hun sprookjes afpakken!
Persoonlijke opinie vs anderen de norm opleggen.
Een turk heeft de vrijheid om homo's vies te vinden en ongeschikt als pleegouders, dat is vvm. Maar die turk heeft niet het recht die opinie op te leggen als norm voor iedereen of te bepalen dat het lesbische stel geen pleegouder behoort te zijn.
Zaken verbieden als religie of homohaat werkt altijd averechts. Bekrompenheid moet je niet met bekrompenheid bestrijden.
Nee, dat is regelrechte HOMOHAAT en dit is verboden... discriminatie noemt men dat!
Net zoals ik een sollicitant niet mag afwijzen, omdat deze een niet-westers allochtoon is.
Daarbij opgeteld dat de persoon die dit zegt premier van een ANDER land is... mompelt iets over voorbeeld functie.
Voor de rest vind ik dat je best de vrijheid van religie uit het wetboek mag schrappen, evolutie heet dat. Kerken niet meer subsidieert en harder optreedt tegen deze geldklopperij.
Ja en? Deze rechter is ervoor opgeleid neutraal te zijn en de juiste strafmaat toe te passen die binnen de wetten en regels vallen. Wie ben jij om te zeggen dat hij niet weet wat het beste is?
Gozer of meisje...
Wie wil jij hier overtuigen als ik vragen mag? Je bereikt er niks mee, En wekt alleen maar irritatie tegenover je zelf op. Verspil je energie en zuurstof voor zulke zielloze mensen niet.
Ken zelf zat 100e nederlanders die kinderen hebben en het zelf niet eens normaal vinden.
Hier heeft niemand bijna een kind, En als het over een turk of marokkaan gaat word elke behandeling goed waargenomen.
Echter denk ik dat we als Europeanen, als Belgen, als Nederlanders, niet te hypocriet moeten zijn en eens naar onze eigen handelen kijken van de afgelopen 30 jaar (give or take).
Turkije klaagt ook in België over pleegouders
Turkije vraagt de Belgische overheid om Turkse kinderen niet meer bij Belgische pleegouders onder te brengen. België zegt niet aan de eis te kunnen voldoen. ''Ten eerste beslissen niet wij dat een kind moet worden weggehaald uit een gezin.
''Ten tweede is onze voornaamste opdracht geschikte pleeggezinnen te vinden, die opleidingen gevolgd hebben en aan onze eisen voldoen.
Dit is totaal irrelevant aan de diskussie. Kernpunt is dat de Turkse regering en een deel van het volk (ja de seculieren zijn het vast eens met NL) het onaanvaadbaar vindt dat een jongetje dreigt zijn Turkse identiteit te verliezen. Het is ongewenst om te gaan hameren op het behouden van je identiteit en zelfs druk gaat uitoefenen op NL.
Overigens nu ook Belgie op de vingers getikt door de Turken:
nu.nl
Erdogan blijf weg !
? Dude, tracht eens begrijpend te lezen en een thread correct te volgen. Ik postte dit naar aanleiding van de clip over de weeshuizen in Turkije. Ik zei dat het schandalig was maar dat wij ook niet zonder fouten zijn. IS het duidelijk nu? Moet ik er een tekeningetje bij plaatsen?Hij zegt net dat turken die mening mogen hebben maar ze NIET mogen opleggen aan anderen.
Neen ik hou het liever op wettelijk bestraffen wanneer er aanzet is tot haat of andere zaken die niet stroken met de wet.
En zorgen dat deze bekrompen visies op geen enkele manier invloed hebben bij het opstellen van wetten.
Zeer simpel dus.
Voor de rest doen ze maar op en mogen ze de paashaas aanbidden als ze willen.
Zolang ze de rechten van de mens maar respecteren.
Idem voor die islamieten.
Irrelevant? Dude, tracht eens begrijpend te lezen en een thread correct te volgen. Ik postte dit naar aanleiding van de clip over de weeshuizen in Turkije. Ik zei dat het schandalig was maar dat wij ook niet zonder fouten zijn. IS het duidelijk nu? Moet ik er een tekeningetje bij plaatsen?
Echter zijn er heel wat zaken daar die me zwaar tegen de borst stoten.
Echter denk ik dat we als Europeanen, als Belgen, als Nederlanders, niet te hypocriet moeten zijn en eens naar onze eigen handelen kijken van de afgelopen 30 jaar (give or take).
Deze vrijheid en vrijblijvendheid gaat je op termijn de kop kosten. Je ziet het al gebeuren dat alles iedereen weet dat op basis van onze vrijheid kennelijk alles mag en kan. Turkije eist goede pleegouders, Marokkanen dreigen dat de Pvda met stemverlies en islamieten vertellen dat ze hier toch vrijheid van geloof hebben.
Heeft dan ook verder niks te maken met bekrompen visies maar als jij niet vanuit een basis werkt met grenzen kun je ook geen grenzen aanduiden voor anderen.
Nederland is dat land zonder grenzen wanneer het geloof en identiteit betreft, jij gaat dan wijzen op de wet maar wat als de wet niet toereikend is ?
Normaal heb je dit probleem niet vaak maar je leest TOTAAL niet wat ymir schreef.
Hij zegt net dat turken die mening mogen hebben maar ze NIET mogen opleggen aan anderen.
Ja dat begreep ik. Misschien kwam het over alsof ik er oneens mee ben maar dat ben ik niet. Integendeel.
Wat ik mij af vraag is hoe ver je mag gaan als je een bepaalde mening hebt zonder dat je anderen ook zo ver zou willen krijgen deze mening over te nemen. In hoe verre mag je deze mening uitdragen.

Don't do drugs, they are bad mkay?Gozer of meisje...
De vrijheid van meningsuiting bedoel je. Die gaat heel ver. De overheid mag in geen geval vooraf de inhoud beperken. Verder zijn specifiek; aanzetten tot haat, smalende teksten, leugens en belediging van gezagdragers achteraf strafbaar. Een turk mag dus een poster ophangen achter zijn raam met daarop een tekst als "Allah heeft een hekel aan homo's" Hij mag met zo'n tshirt door de stad lopen of een bord.
Ik heb een tijdje rechten gestudeerd dus je kan het rustig van me aannemen, voor de duidelijkheid![]()
Maar begint deze turk een winkel, mag hij geen homo's weren. En je mag dan weer niet in een shirt lopen dat je een hekel hebt aan Allah.

De vrijheid van meningsuiting bedoel je. Die gaat heel ver. De overheid mag in geen geval vooraf de inhoud beperken. Verder zijn specifiek; aanzetten tot haat, smalende teksten, leugens en belediging van gezagdragers achteraf strafbaar. Een turk mag dus een poster ophangen achter zijn raam met daarop een tekst als "Allah heeft een hekel aan homo's" Hij mag met zo'n tshirt door de stad lopen of een bord.
Ik heb een tijdje rechten gestudeerd dus je kan het rustig van me aannemen, voor de duidelijkheid![]()
Maar begint deze turk een winkel, mag hij geen homo's weren. En je mag dan weer niet in een shirt lopen dat je een hekel hebt aan Allah.
Ik zeg niet dat je dat zou moeten doen.......maar ik vermoed niet dat het je juridische problemen zou opleveren:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering#Nederland
Lees vooral het "Ezelsproces" van Reve eens, interessant
---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 15:28 ----------
Zo eenvoudig ligt dat niet, hangt van de verdere omstandigheden af:
Artikel 137c
- 1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homocoïtusuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
- 2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd