Fitness Seller

Turkije roert zich: lesbisch NL stel ondergedoken na commotie over Turks pleegkind

Iemand die zaken beweert zoals je eerste reactie in dit topic die vervolgens selectief gaat shoppen in de CBS cijfers. FAAL!

Wat denk je zelf? Omdat een te groot deel van de Turken een bekrompen mening heeft over homo's in relatie tot pleegouderschap/adoptie moeten we als reactie daarop maar aan het verbieden slaan? Een tekort aan vrijzinnigheid bij een bepaalde groep los je niet bepaald op door radicale vrijzinnigheid beperking zoals het opheffen van de vrijheid van religie zoals verankerd in onze grondwet. Vrijheid van religie is net zo'n vaststaande vrijheid in dit land als vrijheid van geaardheid. Turken de boodschap geven dat je dit soort vrijheden kan verbieden geeft totaal de verkeerde boodschap. Religie is a fact of live net als geaardheid, live with that!
Cijfers liegen niet. Zijn ook 2 hele andere opmerkingen.

Gaan we wel flink off-topic maar ach... Ik ben tegen geloof, zoveel was je waarschijnlijk wel duidelijk, om een goede reden, namelijk dat religie zoals dit artikel weer eens bewijst een te grote rol speelt in onze maatschappij. Daarbij is het barbaars en achtergesteld en verwonderd het mij nog dat iemand in meerdere boekjes kan trappen (bijbel,koran) die allemaal op elkaar lijken, maar een andere 'god' benoemen.

Mooiste voorbeeld is hoe de katholieke kerk en de vorige paus tegen homo's zijn en dit OPENLIJK laten blijken. Belachelijk, beschamend en ronduit dom. De Turkse cultuur is net zoals de Nederlandse cultuur voor een groot deel gebouwd op normen en waarden en deze hebben vaak met religie te maken. Een daarvan is dus homo haat, want laten we eerlijk zijn dit kun je toch niet anders benoemen? Nou die homohaat komt dus voort uit religie en dankzij religie is homohaat er. Dat dit heden ten daag nog wordt gepromoot maakt het nog verschrikkelijker., daarom mijn eerste reactie.

Waarom ik mijn mening toen zo kort heb gehouden kan ik heel makkelijk over zijn, dit is een bodybuildingforum, geen discussiegroep.

@MikoB
Cijfers liegen niet maar met selectief shoppen in CBS kan je heel goed pseudo wetenschappelijk liegen. Ik haalde je eerste comment aan omdat je heel bevooroordeeld kijkt naar cijfers en in die cijfers vervolgens het bewijs ziet voor je vooroordelen.

Je hoeft mij niet te overtuigen wat er barbaars en achtergesteld is aan geloof, daarover zijn we het snel eens wat mijn persoonlijke opinie daarover betreft. Maar mijn persoonlijke opinie daarover heeft niks te maken met mijn standpunt wat vrijheid van religie betreft. Omdat ik niks heb met sprookjesboeken ga ik anderen nog niet hun sprookjes afpakken!

Persoonlijke opinie vs anderen de norm opleggen.

Een turk heeft de vrijheid om homo's vies te vinden en ongeschikt als pleegouders, dat is vvm. Maar die turk heeft niet het recht die opinie op te leggen als norm voor iedereen of te bepalen dat het lesbische stel geen pleegouder behoort te zijn.

Zaken verbieden als religie of homohaat werkt altijd averechts. Bekrompenheid moet je niet met bekrompenheid bestrijden.

@MikoB
Cijfers liegen niet maar met selectief shoppen in CBS kan je heel goed pseudo wetenschappelijk liegen. Ik haalde je eerste comment aan omdat je heel bevooroordeeld kijkt naar cijfers en in die cijfers vervolgens het bewijs ziet voor je vooroordelen.

Je hoeft mij niet te overtuigen wat er barbaars en achtergesteld is aan geloof, daarover zijn we het snel eens wat mijn persoonlijke opinie daarover betreft. Maar mijn persoonlijke opinie daarover heeft niks te maken met mijn standpunt wat vrijheid van religie betreft. Omdat ik niks heb met sprookjesboeken ga ik anderen nog niet hun sprookjes afpakken!

Een turk heeft de vrijheid om homo's vies te vinden en ongeschikt als pleegouders, dat is vvm. Maar die turk heeft niet het recht die opinie op te leggen als norm voor iedereen of te bepalen dat het lesbische stel geen pleegouder behoort te zijn.

Zaken verbieden als religie of homohaat werkt altijd averechts. Bekrompenheid moet je niet met bekrompenheid bestrijden.

Hoe ver mag dit gaan?
Mag ik als ik een winkel heb ook moslims vies vinden en ze buiten mijn deur houden als ik dit wil? Mag ik in het openbaar zeggen dat n*gers stinken en vies zijn? Want dat zou mijn mening kunnen zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 13:57 ----------

Dat laatste is tevens wat criminologen bestempelen als de strafrechtelijke trechter.
Als ik als 17 jarige, domme dingen uithaal op straat, en ik door de politie opgepakt word, dan is de kans voor mij groter dan voor een laaggeschoolde allochtoon, om door de politie terug "vrij " gelaten te worden en er met een waarschuwing van af te komen (hahah, is ook zoooooooooooooo vaak gebeurd). Als allochtoon is die kans kleiner, en is de kans dus ook groter dat je voor een rechter moet verschijnen. Die rechter zal strenger zijn voor een laaggeschoolde allochtoon dan voor een autochtoon die een "goed sociaal vangnet" heeft en "ouders die streng en hoger opgeleid" (de rechter kan zich ook beter identificeren met de huilende blanke moeder dan met de hysterisch schreeuwende "fatima"). En zijn enkele redenen waarom de allochtonen sterker vertegenwoordigd zijn in de cijfers;
EN ja, allochtonen plegen meer geweldsdelicten, maar autochtonen meer witteboordencriminaliteit; EN dat laatste is voor ons minder zichtbaar, dus staren we ons daar niet op blind.

Kortom, ook de rechter is een racist volgens jou? Nee niet een rechter, je spreekt voor rechters in het algemeen.Dus het gros van de rechters is racistisch. Alleen rechters dan? Lijkt me naief en niet reëel dat dit dan alleen om rechters zou gaan. Als jij dit echt van mening bent dan denk ik eigenlijk gewoon dat het gros van de autochtonen racistisch is. Mogen we dat zo stellen?

Nog een keer... Als je na de GEGEVENS/CIJFERS kijkt zie je dit bij vermogensmisdrijven, wat ik aanneem dat jij witteboordencriminaliteit noemt, 23 per 10.000 bij autochtonen en 78 per 10.000 bij turken....

Nee, ik gebruik 2 verschillende bronnen om te laten zien dat het probleem al op jonge leeftijd begint en zich voortzet op volwassen leeftijd. Cijfers liegen niet, jouw subjectieve mening daarintegen....

P.S. er staat geweldsmisdrijven of vermogensmisdrijven? Moet het nog specifieker en wat heeft dit voor nut?

Man, als je met cijfers wil spelen, leer dan eens de bron en de definities goed te analyseren; Volgens cbs is :
"Vermogensmisdrijven maken bijna 60 procent uit van de 1,2 miljoen geregistreerde misdrijven. Deze categorie misdrijven omvat onder andere diefstal, inbraak, bedrog en beroving".

DIT IS DUS GEEN WITTEBOORDENCRIMINALITEIT. ALs je mee wil debatteren, zal je echt wel bij de les moeten blijven.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 14:18 ----------

Hoe ver mag dit gaan?
Mag ik als ik een winkel heb ook moslims vies vinden en ze buiten mijn deur houden als ik dit wil? Mag ik in het openbaar zeggen dat n*gers stinken en vies zijn? Want dat zou mijn mening kunnen zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 13:57 ----------

Kortom, ook de rechter is een racist volgens jou? Nee niet een rechter, je spreekt voor rechters in het algemeen.Dus het gros van de rechters is racistisch. Alleen rechters dan? Lijkt me naief en niet reëel dat dit dan alleen om rechters zou gaan. Als jij dit echt van mening bent dan denk ik eigenlijk gewoon dat het gros van de autochtonen racistisch is. Mogen we dat zo stellen?

Maar neen, rechters zijn niet racistisch. Denk toch niet altijd zo zwart wit. Rechters leven in onze samenleving. Ze kijken in welke mate de dader terug op het rechte pad kan komen. De rechter denkt dat de allochtone dader meer kans maakt om te hervallen omdat hij uit een lagere sociale klasse komt en dus een kleiner, minder efficient sociaal vangnet heeft dan de "rijkere autochtone dader". Heeft niks met racisme te maken, mss wel met vastgeroeste vooroordelen.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 14:18 ----------

[/COLOR]

Maar neen, rechters zijn niet racistisch. Denk toch niet altijd zo zwart wit. Rechters leven in onze samenleving. Ze kijken in welke mate de dader terug op het rechte pad kan komen. De rechter denkt dat de allochtone dader meer kans maakt om te hervallen omdat hij uit een lagere sociale klasse komt en dus een kleiner, minder efficient sociaal vangnet heeft dan de "rijkere autochtone dader". Heeft niks met racisme te maken, mss wel met vastgeroeste vooroordelen.

Ik denk niks, ik vraag hoe jij denkt. Dus de manier op hoe rechters dan oordelen volgens jou is terecht of niet?
Iemand een hardere straf geven op basis van afkomst is gewoon racisme hoor.

Ik denk niks, ik vraag hoe jij denkt. Dus de manier op hoe rechters dan oordelen volgens jou is terecht of niet?
Iemand een hardere straf geven op basis van afkomst is gewoon racisme hoor.

Ik begrijp je logica maar je ziet ergens verkeerd. De rechter geeft de allochtoon geen hogere of strengere straf omdat hij een MArokkaan is of zo. Neen, hij denkt: "ik zie hier een 16 jarige, die opgroeit in een liefdevol gezin, waar beide ouders voltijds werken", en kijkt welke maatregel er het beste van toepassing zal zijn.
Ziet hij echter een jongere, 16 jaar, die enkel door zijn ma is vergezeld, die de taal niet spreekt,die geen werk heeft, dan denkt die dat een taakstraf misschien wel gepast zal zijn.

Begrijp je wat ik bedoel?

@MikoB

Nee, dat is regelrechte HOMOHAAT en dit is verboden... discriminatie noemt men dat!
Net zoals ik een sollicitant niet mag afwijzen, omdat deze een niet-westers allochtoon is.
Daarbij opgeteld dat de persoon die dit zegt premier van een ANDER land is... mompelt iets over voorbeeld functie.

Voor de rest vind ik dat je best de vrijheid van religie uit het wetboek mag schrappen, evolutie heet dat. Kerken niet meer subsidieert en harder optreedt tegen deze geldklopperij.
Ik begrijp je logica maar je ziet ergens verkeerd. De rechter geeft de allochtoon geen hogere of strengere straf omdat hij een MArokkaan is of zo. Neen, hij denkt: "ik zie hier een 16 jarige, die opgroeit in een liefdevol gezin, waar beide ouders voltijds werken", en kijkt welke maatregel er het beste van toepassing zal zijn.
Ziet hij echter een jongere, 16 jaar, die enkel door zijn ma is vergezeld, die de taal niet spreekt,die geen werk heeft, dan denkt die dat een taakstraf misschien wel gepast zal zijn.

Begrijp je wat ik bedoel?
Ja en? Deze rechter is ervoor opgeleid neutraal te zijn en de juiste strafmaat toe te passen die binnen de wetten en regels vallen. Wie ben jij om te zeggen dat hij niet weet wat het beste is?

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp je logica maar je ziet ergens verkeerd. De rechter geeft de allochtoon geen hogere of strengere straf omdat hij een MArokkaan is of zo.

Je hebt hierboven gezegd dat een rechter bij een huilende Fatima minder symphatie zou opwekken dan een huilende Helga dus je impliceert wel degelijk dat afkomst een rol zou spelen.

Je bent het spoor bijster als je juist denkt dat rechters buitenlanders groffer straffen of straften dan Nederlanders of welke tegenstelling je in deze wilt gebruiken.

Weeshuizen in Turkije:

http://www.youtube.com/watch?v=hF9mxlp-OH8

4-delig.

Zie hoe ze in Turkije met weeskinderen omgaan.
En dan komen ze zich hier in Nederland bemoeien met hoe wij kinderen opvangen !! Stelletje hypocrieten!

Allemaal beweringen inderdaad, zo word ook beweerd dat hitler homo is.
Tuurlijk, valt allemaal moeilijk te bewijzen achteraf. Gaat meestal om geruchten die starten bij mensen die ermee samengewerkt hebben. Zegt wel veel over de Turkse overheid als je ziet hoe die er op reageert, zoals Ymir al aangaf :rolleyes:

Meer nieuws...
Turken lijken bepaald niet eensgezind in hun mening over het lot van de 9-jarige Yunus, die uit een Turks-Nederlands gezin bij lesbische pleegouders werd geplaatst. De kwestie wordt in Turkse media breed uitgemeten en de zaak dreigt een schaduw te werpen over het aanstaande bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan aan Nederland. Een groot item lijkt de kwestie in Turkije overigens niet te zijn. Veel mensen kennen het verhaal niet, of hebben er alleen vaag over gehoord en willen er meer van weten voor ze een oordeel vellen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...13/03/17/Turken-verdeeld-over-lot-Yunus.dhtml

Nooit mee samen gaan in EU.

• Like
Waarderingen: mat
Nee, dat is regelrechte HOMOHAAT en dit is verboden... discriminatie noemt men dat!
Net zoals ik een sollicitant niet mag afwijzen, omdat deze een niet-westers allochtoon is.
Daarbij opgeteld dat de persoon die dit zegt premier van een ANDER land is... mompelt iets over voorbeeld functie.

Voor de rest vind ik dat je best de vrijheid van religie uit het wetboek mag schrappen, evolutie heet dat. Kerken niet meer subsidieert en harder optreedt tegen deze geldklopperij.

Ja en? Deze rechter is ervoor opgeleid neutraal te zijn en de juiste strafmaat toe te passen die binnen de wetten en regels vallen. Wie ben jij om te zeggen dat hij niet weet wat het beste is?

Jij interpreteert de zaken op een wel heel vreemde wijze. Ik zeg net dat de rechter een appreciatieruimte heeft en kijkt naar wat de beste straf voor ieder geval apart is. En in het geval van de autochtoon met goed sociaal vangnet daar zal derechter zien dat een verwittiging voldoende is maar bij de allochtoon met slecht sociaal vangnet, en bijv mss al een broer heeft die in het gevang zit, zal de rechter inzien dat een taakstraf beter is in dit specifieke geval.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 18:57 ----------

Weeshuizen in Turkije:

http://www.youtube.com/watch?v=hF9mxlp-OH8

4-delig.

Zie hoe ze in Turkije met weeskinderen omgaan.
En dan komen ze zich hier in Nederland bemoeien met hoe wij kinderen opvangen !! Stelletje hypocrieten!

Dit is de beste post in het hele topic en doet alle andere argumenten in het niet verdwijnen, ook de mijne.

[Link niet meer beschikbaar]

Joost Lagendijk is universiteir docent in Turkije en voormalig-europarlementariër van GroenLinks. Kan hij uitleggen waarom dit een rel is geworden?
Vanavond ook bij nieuwsuur.

Over die documentaire die Bryce poste; ik kan heel slecht tegen die beelden, ik houd het voor gezien na deel 1. Wordt er zo kwaad en verdrietig van. Die reflex van de Turken met gerechtelijke stappen is heel erg tekenend. Shoot the messenger en ontken de boodschap. Totaal misplaatste trots van de Turkse natie en een totaal gebrek aan zelfreflectie.

Ik had een aantal jaren geleden een heel slecht beeld over Turkije, maar dat veranderde nadat ik een aantal keren Turkije bezocht, en me meer begon in te lezen in hun geschiedenis.
Echter zijn er heel wat zaken daar die me zwaar tegen de borst stoten.
Echter denk ik dat we als Europeanen, als Belgen, als Nederlanders, niet te hypocriet moeten zijn en eens naar onze eigen handelen kijken van de afgelopen 30 jaar (give or take).

Hier is toch helemaal geen discussie over? Allereerst gaat het hier denk ik over Nederlandse staatsburgers. Erdogan moet dus gewoon zn bek houden. Ten tweede ben ik ervan overtuigd dat de pleegouders het kind beter opvoeden dan de ouders. Ten derde, als de Turkse gemeenschap zo graag wilt dat verwaarloosde kinderen in een gezin komen met dezelfde normen en waarden, dan moeten ze zich massaal aanmelden om pleegouder te worden.
En anders niet zeiken, en moeten wij als Nederland(ers) ons er ook niets van aantrekken.

Edit: En wat willen wij liever, een turk die is opgegroeid in een liberaal want gay gezin, of door amper Nederlands sprekende ouders? Iets met kansen tot criminaliteit.

• Like
Waarderingen: mat
DAt is wat jij er onder verstaat, zoals je zelf aangeeft. De meest gangbare definitie vandaag de dag is ruimer.

Dan is die hangbare definitie niet echt consistent. Want dan zou je ofwel een racist zijn of een cultuurrelativist. En om dus geen racist te zijn zou je er plicht moeten zijn om te stellen dat alle culturen evenwaardig zijn. Je hebt vb bepaalde Afrikaanse stammen waar het eten van albino's wordt aangemoedigd, zoiets moet je zoiets dan ook maar goedkeuren omdat yhet nu eenmaal tot hun cultuur behoort?

Dan is die hangbare definitie niet echt consistent. Want dan zou je ofwel een racist zijn of een cultuurrelativist. En om dus geen racist te zijn zou je er plicht moeten zijn om te stellen dat alle culturen evenwaardig zijn. Je hebt vb bepaalde Afrikaanse stammen waar het eten van albino's wordt aangemoedigd, zoiets moet je zoiets dan ook maar goedkeuren omdat yhet nu eenmaal tot hun cultuur behoort?

Daar kan ik je zeker geen ongelijk in geven.

Daar kan ik je zeker geen ongelijk in geven.

Gozer of meisje...
Wie wil jij hier overtuigen als ik vragen mag? Je bereikt er niks mee, En wekt alleen maar irritatie tegenover je zelf op. Verspil je energie en zuurstof voor zulke zielloze mensen niet.
Iedereen zult anders lullen van ze bek.
Ken zelf zat 100e nederlanders die kinderen hebben en het zelf niet eens normaal vinden.
Hier heeft niemand bijna een kind, En als het over een turk of marokkaan gaat word elke behandeling goed waargenomen.

Laatst bewerkt:
Gozer of meisje...
Wie wil jij hier overtuigen als ik vragen mag? Je bereikt er niks mee, En wekt alleen maar irritatie tegenover je zelf op. Verspil je energie en zuurstof voor zulke zielloze mensen.
Iedereen zult anders lullen van ze bek.
Ken zelf zat 100e nederlanders die kinderen hebben en het zelf niet eens normaal vinden.
Hier heeft niemand bijna een kind, En als het over een turk of marokkaan gaat word elke behandeling goed waargenomen.

Que?

Terug
Naar boven