Fitness Seller

Turkije roert zich: lesbisch NL stel ondergedoken na commotie over Turks pleegkind

Ik haat alle Marokkanen die crimineel zijn en/of geen normen en waarden hebben. Edit: Een grote meerderheid van de Marokkanen voldoet aan deze eis.
Ben ik nu racistisch?

(Geldt uiteraard ook voor Nederlanders, Turken, Chinezen, Joden, Palestijnen, etc.)

Je snapt het echt niet he? Het ging om de woordkeuze "smerig volk " en de opmerking daarna die ook Bryce "generaliserend " vond.

racist: iemand die discrimineert

discrimineren: dis - cri - mi` ne - ren
(«Frans«Latijn) (discrimineerde, h. gediscrimineerd)
onderscheid maken ten ongunste van

als je even je ogen goed gebruikt lees je dat discrimineren onderscheid maken ten ongunste van inhoud.
wat wil zeggen dat dit niet alleen met afkomst te maken heeft.
vrouwen bijv. worden ook gediscrimineerd dus ben je een racist tegenover de vrouw.
zo ook met geloof, huidskleur enz

Zo zo, dat is een mooie "spin " dat je daar aan geeft. Een carrière voor de politiek ligt in het verschiet!

Ik denk dat je het zo echt moet opvatten. Als er bij voetbal rellen zijn geweest en je zegt "wat een smerig volkje is het ook" bedoel je een bepaalde groep mensen. Het ras kan daar buiten beschouwing gelaten worden.

Overigens is in aanraking met politie geweest zijn wel heel iets anders dan een veroordeling of het hebben van een strafblad. Dit vergeten vaak een hoop mensen. Mensen tillen hier vaak een beetje te zwaar aan. Hoewel 60% natuurlijk wel iets zegt.

Ik denk dat je het zo echt moet opvatten. Als er bij voetbal rellen zijn geweest en je zegt "wat een smerig volkje is het ook" bedoel je een bepaalde groep mensen. Het ras kan daar buiten beschouwing gelaten worden.

Overigens is in aanraking met politie geweest zijn wel heel iets anders dan een veroordeling of het hebben van een strafblad. Dit vergeten vaak een hoop mensen. Mensen tillen hier vaak een beetje te zwaar aan. Hoewel 60% natuurlijk wel iets zegt.

Dat laatste is tevens wat criminologen bestempelen als de strafrechtelijke trechter.
Als ik als 17 jarige, domme dingen uithaal op straat, en ik door de politie opgepakt word, dan is de kans voor mij groter dan voor een laaggeschoolde allochtoon, om door de politie terug "vrij " gelaten te worden en er met een waarschuwing van af te komen (hahah, is ook zoooooooooooooo vaak gebeurd). Als allochtoon is die kans kleiner, en is de kans dus ook groter dat je voor een rechter moet verschijnen. Die rechter zal strenger zijn voor een laaggeschoolde allochtoon dan voor een autochtoon die een "goed sociaal vangnet" heeft en "ouders die streng en hoger opgeleid" (de rechter kan zich ook beter identificeren met de huilende blanke moeder dan met de hysterisch schreeuwende "fatima"). En zijn enkele redenen waarom de allochtonen sterker vertegenwoordigd zijn in de cijfers;
EN ja, allochtonen plegen meer geweldsdelicten, maar autochtonen meer witteboordencriminaliteit; EN dat laatste is voor ons minder zichtbaar, dus staren we ons daar niet op blind.

Je bent zo ver heen, dat je niet beseft hoe racistisch je bent; Je tracht er een sausje over te gieten, maar het gerecht blijft hetzelfde.

onder racisme verta ik een waardeoordeel over rassen. dus je kan vb gerust bepaalde culturen minderwaardig vinden zonder per se racist te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dezelfde soort discussie al ergens gehad met Yasmine die maar niet kan verkroppen dat allochtonen in Nederland veel vaker crimineel zijn. Als je dat dan zegt komt'ie aan met beweringen over wittenboordencriminaliteit en als je daar weer over heen gaat ben je 'zo ver heen dat je zelf niet ziet dat je een racist bent'.

Yasmine is een wederopstanding van correcte politiek.

Als allochtoon is die kans kleiner, en is de kans dus ook groter dat je voor een rechter moet verschijnen.

Die rechter zal strenger zijn voor een laaggeschoolde allochtoon dan voor een autochtoon die een "goed sociaal vangnet" heeft en "ouders die streng en hoger opgeleid" (de rechter kan zich ook beter identificeren met de huilende blanke moeder dan met de hysterisch schreeuwende "fatima").

En zijn enkele redenen waarom de allochtonen sterker vertegenwoordigd zijn in de cijfers;
EN ja, allochtonen plegen meer geweldsdelicten, maar autochtonen meer witteboordencriminaliteit; EN dat laatste is voor ons minder zichtbaar, dus staren we ons daar niet op blind.

Wat een stukje onzin weer van de bovenste plank.

Jij gaat hier net doen alsof we in Nederland een soort nazi regime kennen waarin allochtonen geen kans hebben en krijgen.

Het tegendeel is waar. Allochtonen zijn gruwelijk gepamperd de afgelopen tig- jaren. Financieel en sociaal en de balans is totaal doorgeschoten geraakt en dat merk je nu ook terug in de politiek.

Rechter strenger voor laaggeschoolde allochtoon ? Er is verdomme de afgelopen 50 jaar gruwelijk veel begrip geweest voor gastarbeiders en hun nazaten en alle soorten immigranten.

Laatst bewerkt:
onder racisme verta ik een waardeoordeel over rassen. dus je kan vb gerust bepaalde culturen minderwaardig vinden zonder per se racist te zijn.

Een open tolerante cultuur acht ik een hoger waardeoordeel toe dan een cultuur die anders denkenden of mensen vanwege hun geaardheid buiten sluiten. In die zin is een waardeoordeel over cultuur niet racistisch. Maar om dit te generaliseren dat Nederlanders altijd open en tolerant zijn en Turken altijd xenofoob?

In dit soort discussies komen figuren, als die Pioneer in dit topic, onder hun steen vandaan en profileren zich als Turk en moslim en bewijzen hun xenofobie en daarmee hun minderwaardigheid (puur imo) Maar ergens heb ik het naïeve vertrouwen dat niet de hele Turkse cultuur zo extreem veel moeite heeft om homofilie als onderdeel van de samenleving te kunnen insluiten ipv buitensluiten.

Ik denk daarbij ook aan de discussie over Turkse homo's en lesbische vrouwen. Zag gisteren weer een Turkse homo op tv die heel liefdevol over zijn ouders sprak maar in de discussie eerst deed of er contact was maar moest toegeven dat zijn ouders hem al jaren niet wilde zien. Hij bleef zeggen Inshallah dat het contact weer goed zou komen. Geloof in een Allah die ouders en kinderen wil samen brengen en niet uit elkaar drijft.

Ga niet alle Moslims en Turken over een kam scheren maar er is wel werk aan de winkel in eigen cultuur op dit punt. Het is ook een beetje van dat de Turken die ik ken zo ontzettend zelfverzekerd zich trots en perfect voelen als onderdeel zijnde van de Turkse cultuur....in plaats van wat zelfreflectie als groep en het onder ogen zien van eigen taboes en aan de slag gaan met die taboes in plaats van ze zo fanatiek te ontkennen.

Begrijpend lezen, even leren!!
Ik zei reeds dat ik de cijfers niet ontken!
Ik citeerde in mijn vorige post nogmaals wat ik racistisch vond;

---------- Post toegevoegd Sun 17 Mar 2013 om 19:42 ----------

Inderdaad, maar dat zou het debat teveel nuancering geven en voor velen is het nu al te moeilijk.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...3-9&D5=l&HD=130301-1626&HDR=G4,G1,G2,T&STB=G3

Wat valt je op als je na deze gegevens kijkt? Mij eigenlijk 2 dingen.

1. Allochtonen zorgen gem. voor de meeste misdaad per 10.000 bewoners. turkse(263) 305% meer dan autochtonen(86)
2. Als gekeken wordt na geweldsmisdrijven is dit nog vele malen hoger.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...3-9&D5=l&HD=100630-0938&HDR=G4,G2,T&STB=G1,G3

Halt jongeren, kijk ook weer hier na per 10.000 bewoners. Zie je al een trend?

Laatst bewerkt:

DAt is wat jij er onder verstaat, zoals je zelf aangeeft. De meest gangbare definitie vandaag de dag is ruimer.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 09:11 ----------

Al begrijp ik wel wat je bedoelt. Ook kan dit principe botsen met vrijheid van meningsuiting, maar dat is dan weer een ander debat.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 09:13 ----------

Ik heb dezelfde soort discussie al ergens gehad met Yasmine die maar niet kan verkroppen dat allochtonen in Nederland veel vaker crimineel zijn. Als je dat dan zegt komt'ie aan met beweringen over wittenboordencriminaliteit en als je daar weer over heen gaat ben je 'zo ver heen dat je zelf niet ziet dat je een racist bent'.

Yasmine is een wederopstanding van correcte politiek.

Je blijkt het nog niet te snappen he. Het is nochtans niet moeilijk: autochtonen plegen meer geweldsdelicten, autochtonen meer wittteboordencriminaliteit. Simpel.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 09:15 ----------

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...3-9&D5=l&HD=130301-1626&HDR=G4,G1,G2,T&STB=G3

1. Allochtonen zorgen gem. voor de meeste misdaad per 10.000 bewoners. turkse(263) 200% meer dan autochtonen(86)

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...3-9&D5=l&HD=100630-0938&HDR=G4,G2,T&STB=G1,G3

Je tracht cijfers van "verdachten" te vergelijken met cijfers van misdrijven van jongeren.
Ook is het soort misdrijf niet gespecifieerd. FAIL!

Je blijkt het nog niet te snappen he. Het is nochtans niet moeilijk: autochtonen plegen meer geweldsdelicten, autochtonen meer wittteboordencriminaliteit. Simpel.

Je tracht cijfers van "verdachten" te vergelijken met cijfers van misdrijven van jongeren.
Ook is het soort misdrijf niet gespecifieerd. FAIL!
Nog een keer... Als je na de GEGEVENS/CIJFERS kijkt zie je dit bij vermogensmisdrijven, wat ik aanneem dat jij witteboordencriminaliteit noemt, 23 per 10.000 bij autochtonen en 78 per 10.000 bij turken....

Nee, ik gebruik 2 verschillende bronnen om te laten zien dat het probleem al op jonge leeftijd begint en zich voortzet op volwassen leeftijd. Cijfers liegen niet, jouw subjectieve mening daarintegen....

P.S. er staat geweldsmisdrijven of vermogensmisdrijven? Moet het nog specifieker en wat heeft dit voor nut?

Silentio zei:
Vreemde jongens die Turken, aan de ene kant wel 1 van de bekendste pikzuigers uit de geschiedenis verheerlijken alsof het god was (Ataturk) , maar wel moeilijk doen als lesbo's bereid zijn om voor hun kinderen te zorgen :roflol:
Gek of niet. T zal wel zijn, aangezien de huidige regering anti ataturk is. Waar haal je dat homoverhaal vandaan?
Aangezien Silentio zelf niet reageert;

Er zijn verschillende bronnen die dat beweren, oa de biografie van Kinross.

Allochtonen zul je bedoelen.

Waarom wil je alles specificeren ? Het boeit me niks wie wat voor criminaliteit uitvoert. Dat ik geen wittenboordencriminaliteit opmerk maakt me net zo min uit dat ik nog nooit een schietpartij van dichtbij heb meegemaakt.

Allochtonen gaan relatief vaak de fout in.

Ik zie aan al je berichten dat je ook vanalles bedenkt waarom allochtonen vaker veroordeeld worden, het ligt aan de rechters en aan laaggeschoolde allochtonen en aan meer symphatie voor huilende blanke moeders. Je draait de hele tendens gewoon om...

Helaas weer redelijk van het onderwerp af in deze toch belangrijke discussie over inmeninging van Turkije en Erdogan in de Nederlandse samenleving.

Daarom de vrijheid van geloof de prullenbak in. Het onzinnige geloof moeten ze verbieden.

1. Allochtonen zorgen gem. voor de meeste misdaad per 10.000 bewoners. turkse(263) 305% meer dan autochtonen(86)

Iemand die zaken beweert zoals je eerste reactie in dit topic die vervolgens selectief gaat shoppen in de CBS cijfers. FAAL!

Wat denk je zelf? Omdat een te groot deel van de Turken een bekrompen mening heeft over homo's in relatie tot pleegouderschap/adoptie moeten we als reactie daarop maar aan het verbieden slaan? Een tekort aan vrijzinnigheid bij een bepaalde groep los je niet bepaald op door radicale vrijzinnigheid beperking zoals het opheffen van de vrijheid van religie zoals verankerd in onze grondwet. Vrijheid van religie is net zo'n vaststaande vrijheid in dit land als vrijheid van geaardheid. Turken de boodschap geven dat je dit soort vrijheden kan verbieden geeft totaal de verkeerde boodschap. Religie is a fact of live net als geaardheid, live with that!

Aangezien Silentio zelf niet reageert;

Er zijn verschillende bronnen die dat beweren, oa de biografie van Kinross.

Voor mij is het beste bewijs hiervoor de reactie van Turkije. Blijkbaar is het zo dat via youtube fimpjes die dit beweren over Ataturk gecensureerd worden en vervangen door een tekst van de turkse regering.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mxYuZDyNHj4

In dit filmpje zit ook het punt over de dagboeken van de vrouw waarvan hij gescheiden is. Verboden vanaf 1980 en opnieuw verboden in 2005.

Censuur is altijd zo achterlijk in dit soort gevallen. 100% backfire effect.

Terug
Naar boven