MuscleMeat

Turkse voetbalclub uit Zaandam geschorst na aanval op scheidsrechter. (recidivisten)

Jongeren van allochtone komaf zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, dat valt helaas niet te ontkennen.
Wat we wél nooit mogen vergeten, is dat 90-95 % van de mensen van allochtone komaf géén criminelen zijn.

Jij bent er zeker ook zo 1 die de statistieken omtrent criminaliteit onder allochtonen niet aanneemt ?

Of zo 1 die de makers van opsporing gemist als racisten bestempeld ? Omdat naar grove schatting 75% van de zaken met daders van niet-Nederlandse te doen heeft ?

Neen, ik behoor niet tot die mensen.
Wel moet je je de vraag stellen waarom er meer criminaliteit is onder de allochtonen. Misschien omdat de criminaliteit die voor de burgers het meest zichtbaar is, geweldsdelicten, het vaakst voorkomt bij die groep mensen met een lage socio-economische status, en daartoe behoren nu eenmaal vaker de allochtonen.

Neemt niet weg dat wie een misdrijf pleegt, gestraft moet worden, ongeacht zijn origine of socio-economische status.

"Opsporing gemist", is dat de correcte titel van het programma?
Ik denk wel dat ik weet op welk programma je het hebt en ik ben er fan van. Vind dat zo'n programma's op alle zenders zou moeten bestaan. Wel vind ik je "grove schatting " van 75 % uit de lucht gegrepen. Het kan best kloppen, maar het kan minder zijn, of meer.
Het programma richt zich vooral op gewelds- en vermogensdelicten. Echter zijn er heel wat delicten die de burger meer schade berokkenen, maar die niet zo zichtbaar zijn. Witteboordencriminaliteit wordt dan vaker door de autochtone Belg of Nederlander gedaan, dus ik geloof niet dat een bepaalde groep crimineler is dan een andere; Wel is de ene meer vertegenwoordigt dan de andere in een bepaalde soort criminaliteit.

Die schatting is idd slecht, het is ruim 90%, en nobody cares about witteboordencriminaliteit.

Bovendien, stel ik woon in Rotterdam en mensen zeggen 90% vd rotterdammers is achterlijk, dan ga ik niet wijzen op de gebrekige statistiek erachter, maar zeg gewoon je hebt gelijk en care ik ben slim.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 15:56 ----------

Nobody cares? Is het daarom minder erg? Minder maatschappijontwrichtend?

Dat is het idd, bovendien wordt er vanuit justitie niet minder aandacht aan besteed (relatief).

Bovendien, stel ik woon in Rotterdam en mensen zeggen 90% vd rotterdammers is achterlijk, dan ga ik niet wijzen op de gebrekige statistiek erachter, maar zeg gewoon je hebt gelijk en care ik ben slim.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 15:56 ----------

Dat is het idd, bovendien wordt er vanuit justitie niet minder aandacht aan besteed (relatief).

Minder maatschappijontwrichtend?? Meen je dat? Witteboordencriminaliteit infiltreert zich in alle lagen van de maatschappij. Het is minder zichtbaar en wordt tevens minder vaak aangepakt.
En erger nog, sommige zaken zouden strafbaar moeten zijn, maar zijn jet niet omdat de mensen die de wetten voorstellen en goedkeuren hun eigen daden niet vervolgd willen zien. Zoals bijvoorbeeld als senator handelen met voorkennis is als senator toegestaan. Maar doe je dat als bankier, dan ben je de klos.
En zo zijn er veel zaken.

Hoeveel last ervaren mensen van beiden? Dat is het antwoord op je vraag.

Minder maatschappijontwrichtend?? Meen je dat? Witteboordencriminaliteit infiltreert zich in alle lagen van de maatschappij. Het is minder zichtbaar en wordt tevens minder vaak aangepakt.
En erger nog, sommige zaken zouden strafbaar moeten zijn, maar zijn jet niet omdat de mensen die de wetten voorstellen en goedkeuren hun eigen daden niet vervolgd willen zien. Zoals bijvoorbeeld als senator handelen met voorkennis is als senator toegestaan. Maar doe je dat als bankier, dan ben je de klos.
En zo zijn er veel zaken.

misschien moede vaneerste keer in ulder hol gaan kruipen?

Waarom hebben we 'Turkse' voetbalverenigingen, we zijn toch in Nederland?

Wilders heeft er niks aan gedaan toen hij de kans had.
Wilders heeft nooit iets willen doen, net als De Wever bij ons.
Je gooit je stem weg door op zo'n populist te stemmen. Dan kan je evengoed op een nietsnut als Constant Kusters stemmen. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Neen, ik behoor niet tot die mensen.
Wel moet je je de vraag stellen waarom er meer criminaliteit is onder de allochtonen. Misschien omdat de criminaliteit die voor de burgers het meest zichtbaar is, geweldsdelicten, het vaakst voorkomt bij die groep mensen met een lage socio-economische status, en daartoe behoren nu eenmaal vaker de allochtonen.

Neemt niet weg dat wie een misdrijf pleegt, gestraft moet worden, ongeacht zijn origine of socio-economische status.

Job_Cohen_kopje_thee.jpg

Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en zijn (als dat wordt onderzocht) oververtegenwoordigd in het geweld op de amateurvelden.

Eerst moet dat erkend worden voordat je kan gaan nadenken over het oplossen ervan. Ben het ook niet eens dat je dat toeschrijft aan de
social-economische status maar dat is een ander verhaal.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 19:20 ----------

Wilders heeft er niks aan gedaan toen hij de kans had.

Wanneer heeft Wilders dan de kans gehad ? 9 Zetels, 24 zetels en nu 15.

Ik ben het met je eens dat Wilders niet bizar veel heeft kunnen doen maar dat hij echt de kans had...neeh dat ook niet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wilders heeft nooit iets willen doen, net als De Wever bij ons.
Je gooit je stem weg door op zo'n populist te stemmen. Dan kan je evengoed op een nietsnut als Constant Kusters stemmen. ;)

Wilders heeft nooit iets willen doen ? Stem op populist is weggegooid en dan kun je beter op een nietsnut stemmen ?

1)Waarom wil Wilders geen problemen aanpakken die hij zegt aan te willen pakken ? Wat is zijn doel ? Wilders is tegen de en meer islam in Nederland en ik heb het idee dat menig Nederlander meer of minder kritisch is op de islam dus toch doet Wilders iets ?

2)De PVV heeft wel degelijk zaken voor elkaar gekregen, los van indirecte invloed die Wilders (maar ook mensen als Fortuyn) heeft op andere politieke partijen die wel degelijk weten datgeen wat jij populisme noemt ook politiek is.

3)Kusters staat met zijn NVU voor zaken die totaal anders liggen dan Wilders dus is niet een degelijk alternatief.

Conclusie: je plaatst een onzin bericht om je mening te geven dat je Wilders/de Wever nietsnutten vindt. Had je ook gewoon zonder die domme redenen kunnen zeggen.

Laatst bewerkt:
Wilders heeft nooit iets willen doen ? Stem op populist is weggegooid en dan kun je beter op een nietsnut stemmen ?

1)Waarom wil Wilders geen problemen aanpakken die hij zegt aan te willen pakken ? Wat is zijn doel ? Wilders is tegen de en meer islam in Nederland en ik heb het idee dat menig Nederlander meer of minder kritisch is op de islam dus toch doet Wilders iets ?

2)De PVV heeft wel degelijk zaken voor elkaar gekregen, los van indirecte invloed die Wilders (maar ook mensen als Fortuyn) heeft op andere politieke partijen die wel degelijk weten datgeen wat jij populisme noemt ook politiek is.

3)Kusters staat met zijn NVU voor zaken die totaal anders liggen dan Wilders dus is niet een degelijk alternatief.

Conclusie: je plaatst een onzin bericht om je mening te geven dat je Wilders/de Wever nietsnutten vindt. Had je ook gewoon zonder die domme redenen kunnen zeggen.
Neen, ik vind Wilders/De Wever een opportunist. CK is een nietsnut.

1) Wilders ziet een probleem en melkt het uit. "Er zijn problemen met de Islam en het volk heeft er genoeg van. Laten we daar gebruik van maken om meer macht naar ons toe te halen." Hard roepen dat er oplossingen moeten komen maar vervolgens niets doen? Noem jij dat iemand dat problemen aanpakt?

2) Waarom betrek je hier Fortuyn bij? Ik zie niet direct een verband tussen hen.

3) Ik gaf CK als voorbeeld maar had even goed Jean-Marie Dedecker kunnen zeggen. Het gaat niet om de politieke ideologie maar over het feit dat deze mensen gedoemd zijn om te falen.

Terug
Naar boven