AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Het verschil bij een autogordel en fietshelm is dat het daar veel minder van je eigen voorzichtigheid afhangt en ook van het onvoorspelbare gedrag van anderen. Ook heb je op de fiets en met de auto een veel grotere snelheid.

Deze vergelijking of drogreden van het hellend vlak (al kan je erover discussiëren of dat vaak niet een bewuste taktiek is in de politiek) gaat wmb niet op.
Mij vader is 30 jaar geleden ook al fietsend geschept door een auto terwijl hij voorrang had en is toen met aan gapende hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht, had een helm hem daarbij beschermd, zeer waarschijnlijk wel. Zelf draag ik ook altijd een helm als ik ga mountainbiken of naar mijn werk fiets, als we deze zomer op vakantie weer veel gaan fietsen met de kinderen zullen we ze ook weer dragen op lange stukken. Maar voor de dagelijkse fietsverplaatsingen naar school of de winkels draag ik geen helm, en mijn kinderen ook. Ik wil zelf die keuze kunnen maken alles in het leven brengt risico’s met zich mee en veel dingen moet je als individu zelf mogen bepalen.

Ik stel voor dat we kentekens op fietsen zetten en de fietspaden in dit land voltyfen met flitspalen.

Fietst u harder dan 30km/u? Boete
Draagt u geen helm? Boete
Fietst u harder dan 40km/u? Inbeslagname fiets en 2 maanden voorwaardelijke rijontzegging.
En dan nog drukker op de weg en qua parkeren. Goed plan. Laat mensen lekker zelf bepalen

Ik stel voor dat we kentekens op fietsen zetten en de fietspaden in dit land voltyfen met flitspalen.

Fietst u harder dan 30km/u? Boete
Draagt u geen helm? Boete
Fietst u harder dan 40km/u? Inbeslagname fiets en 2 maanden voorwaardelijke rijontzegging.
Wat als je bmi ongezond is? Ook een bekeuring? :trollface:

Wat als je bmi ongezond is? Ook een bekeuring? :trollface:
1000103970.jpg

Ik ben tegen :roflol:

Een snelle berekening toont aan dat als elke Nederlandse fietser om de 4 jaar zijn helm vervangt er zo’n 1650 ton kunststoffen per jaar nodig zijn, ik ben voor.

Jij bent zeker ook voorstander van rubberen fietspaden. Je vergelijkt nu een MTB'er en een wielrenner (die op hoge snelheid rijden en vaak trouwens ook al een helm dragen) met mensen die rustig met 20km max op de fiets zitten, aka het overgrote merendeel van de fietsers.

Ik word zo ontzettend zwakzinnig van de betutteling in dit land.
Ga dann wegg.

Een e bike gaat al gauw 25km per uur en dan vallen... wat relatief veel gebeurd is te duur aan ziekenhuis kosten. Daarom een helm.

Fatbikers moeten een helm met een Oranje Dildo erop naar het schijnt :thumb:

Ga dann wegg.

Een e bike gaat al gauw 25km per uur en dan vallen... wat relatief veel gebeurd is te duur aan ziekenhuis kosten. Daarom een helm.

Fatbikers moeten een helm met een Oranje Dildo erop naar het schijnt :thumb:
E bike? Ik heb het over fietsen. Je weet wel, die dingen waar je moet trappen.
Een helm voor een ebike heb ik minder problemen mee.

Waar moet ik heen?

Mij vader is 30 jaar geleden ook al fietsend geschept door een auto terwijl hij voorrang had en is toen met aan gapende hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht, had een helm hem daarbij beschermd, zeer waarschijnlijk wel. Zelf draag ik ook altijd een helm als ik ga mountainbiken of naar mijn werk fiets, als we deze zomer op vakantie weer veel gaan fietsen met de kinderen zullen we ze ook weer dragen op lange stukken. Maar voor de dagelijkse fietsverplaatsingen naar school of de winkels draag ik geen helm, en mijn kinderen ook. Ik wil zelf die keuze kunnen maken alles in het leven brengt risico’s met zich mee en veel dingen moet je als individu zelf mogen bepalen.
Vandaar dat ik vind dat je met risico-groepen een begin zou moeten maken.

Ergens is het wel triest dat dit een soort alternatief is voor de aanvak van fatbikes.

Het is op het fietspad met e-bikes, fatbikes en dergelijk spul wel duurder geworden.

Ergens is het wel triest dat dit een soort alternatief is voor de aanvak van fatbikes.

Het is op het fietspad met e-bikes, fatbikes en dergelijk spul wel duurder geworden.
Gaan we homo’s dan ook een condoomplicht opleggen. Laat fietsers het gewoon lekker zelf bepalen.

Jij zou dus met helm op moeten fietsen

Terug
Naar boven