XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ambtenaren zijn ook mensen...

Ik weet niet of jouw broer het beste voorbeeld is.
Klopt, maar je kan hier alle kanten mee op. Ook dat de winst die de ene belegger laat liggen ten goede komt aan de ander.

Daarnaast is de bewering over het beheerd vermogen van ABP volgens mij niet waar, alleen als je heel kortstondig kijkt voor beleggingsbegrippen zou je dat kunnen zeggen.

Laatst bewerkt:
1742058952883.png

Niet verwacht dat het ooit zou komen, maar een soort nieuw respect en waardering voor Ad Melkert die goede vragen stelt aan Frans Timmermans over de fusie.

Timmermans heeft geen antwoorden en ook dat valt Melkert op. Melkert komt met feiten, Timmermans met fabels en fantasieën.

Melkert: "Vlees eten en parkeren, gaat dat lukken met GroenLinks?"
Vs.
Timmermans: "Hoe goed het samen besturen gaat in deze stad (bedoeld wordt: Amsterdam) en Utrecht..."
:roflol:

Laatst bewerkt:
Er is werk voor dat meest rechtse kabinet ooit.

Dit land wordt met de dag vrouwelijker en zwakzinniger.
Wat heeft een verplichte fietshelm, als je kijkt naar de ongelukken die ervan komen met "vrouwelijker" en "zwakzinniger" te maken?

Het lijkt mij een vrij rationele oplossing die veel ellende kan voorkomen. Op de autogordel was eerst ook zoveel kritiek, nu is het ook normaal. De kritiek is vaak tweede orde kritiek die na verloop van tijd verdwijnt.

Dit weekend nog een MTB'er en een wielrenner op elkaar zien knallen. De helm van de wielrenner was helemaal stuk na de val. Zonder helm was het een stuk slechter afgelopen.

Wat heeft een verplichte fietshelm, als je kijkt naar de ongelukken die ervan komen met "vrouwelijker" en "zwakzinniger" te maken?

Het lijkt mij een vrij rationele oplossing die veel ellende kan voorkomen. Op de autogordel was eerst ook zoveel kritiek, nu is het ook normaal. De kritiek is vaak tweede orde kritiek die na verloop van tijd verdwijnt.

Dit weekend nog een MTB'er en een wielrenner op elkaar zien knallen. De helm van de wielrenner was helemaal stuk na de val. Zonder helm was het een stuk slechter afgelopen.
Ja, maar waar ligt de grens, mogen we straks bij temperaturen onder nul alleen nog maar naar buiten met winterschoeisel?

Op onze (Noordbikers) trails in de duinen geldt een helmdraag plicht.

Jij bent zeker ook voorstander van rubberen fietspaden. Je vergelijkt nu een MTB'er en een wielrenner (die op hoge snelheid rijden en vaak trouwens ook al een helm dragen) met mensen die rustig met 20km max op de fiets zitten, aka het overgrote merendeel van de fietsers.

Ik word zo ontzettend zwakzinnig van de betutteling in dit land.

Ja, maar waar ligt de grens, mogen we straks bij temperaturen onder nul alleen nog maar naar buiten met winterschoeisel?
Het verschil bij een autogordel en fietshelm is dat het daar veel minder van je eigen voorzichtigheid afhangt en ook van het onvoorspelbare gedrag van anderen. Ook heb je op de fiets en met de auto een veel grotere snelheid.

Deze vergelijking of drogreden van het hellend vlak (al kan je erover discussiëren of dat vaak niet een bewuste taktiek is in de politiek) gaat wmb niet op.

Jij bent zeker ook voorstander van rubberen fietspaden. Je vergelijkt nu een MTB'er en een wielrenner (die op hoge snelheid rijden en vaak trouwens ook al een helm dragen) met mensen die rustig met 20km max op de fiets zitten, aka het overgrote merendeel van de fietsers.

Ik word zo ontzettend zwakzinnig van de betutteling in dit land.
Ik ben haast de enige die geen e-bike heeft en ook haast de enige die max 20km fietst als ik niet aan het trainen ben.

Laatst bewerkt:
Het verschil bij een autogordel en fietshelm is dat het daar veel minder van je eigen voorzichtigheid afhangt en ook van het onvoorspelbare gedrag van anderen. Ook heb je op de fiets en met de auto een veel grotere snelheid.

Deze vergelijking of drogreden van het hellend vlak (al kan je erover discussiëren of dat vaak niet een bewuste taktiek is in de politiek) gaat wmb niet op.
Niet waar. Een autogordel draag je namelijk niet alleen voor jezelf. Bij een aanrijding blijf je in je stoel zodat je controle over het voertuig houdt. Niet vergelijkbaar met een helm.

Ik stel voor dat we kentekens op fietsen zetten en de fietspaden in dit land voltyfen met flitspalen.

Fietst u harder dan 30km/u? Boete
Draagt u geen helm? Boete
Fietst u harder dan 40km/u? Inbeslagname fiets en 2 maanden voorwaardelijke rijontzegging.

Terug
Naar boven