- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op plek twee en drie eindigden Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib, ook van de PvdA, en voormalig GroenLinks-leider Femke Halsema. Net als Bos kregen ze 14 procent van de stemmen. Andere kandidaten blijven ver achter deze top-3.
Uit de antwoorden blijkt dat de 54-jarige Bos populair is onder aanhangers van verschillende partijen. De huidige bestuursvoorzitter van het VUmc-ziekenhuis in Amsterdam staat er niet alleen goed op bij PvdA-kiezers, maar ook bij mensen die voor GroenLinks, D66 en VVD stemden. Dat zijn de grootste partijen in de hoofdstad.
Daarnaast wordt hij als voornaamste kandidaat genoemd door mannen en vrouwen, jongeren en ouderen en Amsterdammers mét en zonder migratieachtergrond.
Met de jaren-zestig-revolutie begon de zendelingendrang van Nieuw Links wat resulteerde in 'positieve' discriminatie en vooringenomen antiracismeburo's. Gerrit Komrij, NRC 1986 'een en ander'. Over antiracisme en linkse intolerantie tegen andersdenkenden:
Daar is Marcel van Dam weer, 2016.Nieuw Links strijdt in de jaren zestig voor meer inspraak van het volk in het democratisch stelsel. Dat lukt voor een deel. Maar Van Dam concludeert dat politieke partijen in 2016 inspraak van het volk als hinderlijk ervaren, en dat het volk in de weg loopt in de democratie van tegenwoordig.
De PvdA neemt niet deel aan een regering, tenzij vaststaat dat de ontwikkelingshulp in 1970 2% van het nationale inkomen bedraagt.
De belasting op erfenissen en schenkingen moet progressief oplopen en boven de honderdduizend gulden negenennegentig procent bedragen.

Even een stomme vraag omdat ik serieus met die morele stelling in de knoop zit: Waarom precies zouden rokers wel het recht hebben om niet-rokers hun frisse lucht te vervuilen?
Ik weet niet hoe ver men was qua onderzoeken hieromtrent. En of duidelijk was of en in welke mate rooklucht vervuilend was. En of de lucht zonder rook zoveel minder schadelijk was, welke factoren en omstandigheden daarop mogelijke invloed hadden. Mijn indruk is dat daarom dit voorbeeld over C. Kramers werd aangehaald.Even een stomme vraag omdat ik serieus met die morele stelling in de knoop zit: Waarom precies zouden rokers wel het recht hebben om niet-rokers hun frisse lucht te vervuilen?
.
Dat hebben zij donderdagavond duidelijk gemaakt tijdens een ledenvergadering. Fractievoorzitter Tjitske Biersteker legde daar verantwoording af over het akkoord dat zij had gesloten met PVV, Beter voor Den Helder, Seniorenpartij, Stadspartij en Behoorlijk Bestuur.
,,De leden vinden wel dat we een volgende keer expliciet in een eventueel akkoord moeten opnemen welke vrije kwestie er zijn en hoe wij daar als ChristenUnie mee omgaan’’, aldus Biersteker.
Een week geleden riep landelijk voorzitter Piet Adema van de CU de Helderse afdeling op om de besprekingen met PVV af te breken. Volgens hem staan de twee partijen op belangrijke punten lijnrecht tegenover elkaar.
De Helderse afdeling legt die oproep dus naast zich neer. In een verklaring zeggen de fractie en het bestuur van de Helderse afdeling dat het landelijk bestuur de eigen verantwoordelijkheid van de afdeling erkent.
daar zitten we in Europa echt op te wachten ,arbeidsethos en IQ below zero,Dan kan je je lol op, vanavond NPO2 21.05, over rechtse figuren. Wordt natuurlijk erg sneu. Ben wel benieuwd wanneer er een dergelijk programa over linkse figuren komt. Verder ben ik het ten dele met je eens, als je alleen die accounts volgt. Maar dit geldt eigenlijk voor elke kant, die vergroten min of meer op twitter de "core-business" uit. Zo ontstaat er wel een balans op de tijdlijn als je van verschillende hoeken accounts volgt.Sinds enige tijd heb ik ook een twitter (troll) account en volg ik wat van die zogenaamde rechtse journalisten als Wierd Duk en Joost Niemoller. Ik moet zeggen dat ik ook vrij snel klaar ben met die shit. Alleen maar retweets van van die krantenkopjes over wat een moslim nu weer gedaan heeft. Continu dezelfde stoom aan ‘rechts nieuws’, TPO treurigheid. Wat een leven is dat als je bij iedere verkeerde scheet die een moslim laat dat weer met zijn allen moet gaan zitten retweeten. Als ik dan mijn twitter open wordt ik weer helemaal dood gesmeten met die shit. Hoe erg op zoek naar ellende kan een mens zijn? Ik ben zelf echt niet zo’n voorstander van de multi culturele samenleving maar als je een tijdje deze gasten gaat volgen dan ben je met die anti shit ook vrij snel klaar.
VPRO Tegenlicht duikt in de online cultuuroorlog die er momenteel woedt. Speciale aandacht gaat uit naar Pepe the Frog, de mascotte van de luidruchtige, veelal jonge mannen die zich tegen het establishment keren en elkaar vinden op platforms als 4chan en Reddit. 'Een maffe, onschuldige hippiekikker die houdt van frisdrank, tv-kijken en telefoneren', zo omschreef illustrator Matt Furie zijn geesteskind in 2005. Tot zijn spijt moest hij later aanzien hoe extreemrechts de kikker kaapten en die hem afbeeldden als nazi en Ku Klux Klan-lid. Aanhangers van Donald Trump en Thierry Baudet omarmen Pepe, maar voor anderen geldt hij als een haatsymbool. Hoe kon een ironisch bedoeld stripfiguurtje zo eindigen? En is het stempel 'haatsymbool' wel terecht?
Immigratie is een hele goede manier om voldoende nieuwe arbeidskrachten binnen te halen, en de bevolkingsgroei op peil te houden. Stukje rem op de vergrijzing.daar zitten we in Europa echt op te wachten ,arbeidsethos en IQ below zero,
laat dan maar liever al die boeren uit Zuid-Afrika hier naar toe komen
Alleen al het stukje waarin aangekondigd wordt waar het over zal gaanDan kan je je lol op, vanavond NPO2 21.05, over rechtse figuren. Wordt natuurlijk erg sneu. Ben wel benieuwd wanneer er een dergelijk programa over linkse figuren komt.