MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.561

• #2.562

Usual suspects

• #2.564
https://www.elsevierweekblad.nl/opi...utm_medium=social&utm_campaign=share_facebook

Gemakzuchtig geroep van Laurentien en Youp van ’t Hek over Lili en Howick
Allereerst is het standpunt van Youp en Laurentien gemakzuchtig en kortzichtig. Natuurlijk is het zielig, en je wilt liever als kinderredder te boek staan dan als de gemenerik die ‘onschuldige kinderen’ het land uit schopt, maar Youp noch Laurentien doordenkt blijkbaar de gevolgen van dit standpunt. Het is gratis verontwaardiging.

Het gebeurt geregeld dat gezinnen met jonge kinderen moeten worden uitgezet, ook als die kinderen al een paar jaar in Nederland wonen, Nederlands spreken en niet of nauwelijks weten hoe het land van hun ouders eruitziet. Misschien dat Youp en Laurentien zeggen: we moeten al die kinderen helpen, ook als het er honderden of duizenden zijn. Dan is er in elk geval gelijke behandeling.

Maar dan is er nog de precedentwerking. Mensen die met kleine kinderen het land binnenkomen, ook als zij uit niet-oorlogsgebieden komen, hebben blijkbaar meer kans dan kinderloze asielzoekers. Het zou zelfs slim kunnen zijn nog even snel een kind te verwekken. Iedereen weet dat asielprocedures lang kunnen duren, zeker als je keer op keer in beroep gaat tegen afwijzing.

Een eerlijk proces is een grondrecht, dat mogen we niet aantasten, maar dat betekent wel dat je een andere lijn moet trekken: jarenlang procederen mag, maar aan het einde van de rit blijft terugkeer gewoon terugkeer.

En ja, dat klinkt ontstellend hardvochtig, dat snapt iedereen. Het is ook een helse afweging. Maar dat betekent niet dat je Sinterklaas moet spelen met paspoorten die jou niets kosten, zoals Youp en Laurentien doen.
Mee eens. Maar in de praktijk gaat er wel meer scheef. Waarom heeft die rare kraker na 16 jaar een verblijfsvergunning cadeau gekregen? Zie: https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-mark-harbers/

Net als u er onlangs voor koos om de uitgeprocedeerde woordvoerder van het criminele krakerscollectief We Are Here, de 34-jarige Soedanese uitvreter Khalid Abdoe Jone, na zestien jaar wél een verblijfsvergunning te geven.

Als je in dit land maar een grote muil hebt, je toeëigent wat niet van jou is en lang genoeg verdomt om uitvoering te geven aan een uitspraak van de rechter, word je door een VVD-staatssecretaris beloond. Als je een keurig kind bent van een moeder die dankzij onze belachelijke regels jaren en jaren kan procederen tegen uitzetting, krijg je van een VVD-staatssecretaris de middelvinger.

Laatst bewerkt:
  • #2.565
Jesse Klaver jat speech Vincent Bijlo
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ofzang-van-cabaretier-vincent-bijlo~bdbe3815/
De veelbesproken ode van Jesse Klaver, die de GroenLinks-politicus vorige week bracht aan de gewone, hardwerkende Nederlander, vertoont opvallende gelijkenissen met een eerdere lofzang van Vincent Bijlo. De cabaretier, die zijn eigen ode wijdde aan de Nederlandse verpleegkundigen, is door Klaver niet om toestemming gevraagd voor het gebruik. Zelf ontkent GroenLinks het idee te hebben gekopieerd.
Klavers speech ‘leunt heel zwaar’ op de tekst van Bijlo, zegt de cabaretier zelf. Mogelijk heeft de politicus niet om toestemming gevraagd omdat Bijlo openlijk GroenLinks-lid is, speculeert hij. ‘In dit geval vind ik het niet zo erg, maar dat komt ook doordat hij van dezelfde politieke kleur is. Was het niet Klaver maar Thierry Baudet die mijn tekst had gebruikt, dan had ik dat wel veel minder gevonden.’

Leeg vat

• #2.567
'Ik ben zoon van een Nederlands-Indische moeder en een Marokkaanse vader, maar ik ben zonder hem opgegroeid, dus ik heb mijn moeders achternaam. Ik ken de beste man niet. Het is allemaal prima, maar dit is mijn echte naam: Jesse Feras Klaver.'

Jesse Klaver slaat wild om zich heen, nu is gebleken dat hij zijn levensverhaal heeft opgepoetst. Deze krant publiceerde vanochtend een artikel waarin duidelijk wordt dat er heel wat valt af te dingen op Klavers verhalen over zijn jeugd, op de start van zijn carrière en op de beloftes die hij doet.

Hij reageert verbeten op de onthullingen in deze krant, waaruit blijkt dat zijn verleden minder dramatisch is dan hij zijn toehoorders graag voorspiegelt. Zo overdreef de linkse politicus de weerzin bij de Katholieke Kerk om hem als baby te dopen, jokte hij over zijn 'zware' schoolcarriere en schetste hij een onjuist beeld over de wijk waarin hij opgroeide.

Klaver, kennelijk in het nauw gedreven, voelde zich vandaag genoodzaakt te reageren. Hij spreekt van een 'zuur' stuk. „Inmiddels is GroenLinks zo sterk dat vanochtend wij aan de beurt waren.” Hij beweert: „Ik ben altijd open en transparant geweest.”

Bij GroenLinks brak de afgelopen dagen blijkbaar paniek uit over het verhaal, nadat deze krant wederhoor had gevraagd aan Klaver.

Exponent van de rubbertegelgeneratie. Lijkt me zo een typetje met een heel gaaf huidje zonder een schrammetje of litteken ergens te bekennen :o

• #2.569

“Het is beschamend hoe deze prominente politicus mij geestelijk heeft mishandeld. Hij dwong me zelfs tot abortus.

Alexander heeft me in een dusdanig onplezierige siituatie gebracht dat ik geestelijk helemaal stukzit.

Alexander heeft het mij onmogelijk gemaakt langer in de gemeenteraard te blijven. Het lidmaatschap van D66 heb ik ook opgezegd.

Mijn ouders maakten zich grote zorgen om mij en de kinderen. Alexander kan enorm tekeer gaan.

Toen ik Alexander vertelde zwanger te zijn van een tweeling raakte hij volledig in paniek.

Ik merkte dat Alexander soms zelfs depressieve neigingen had.

Hij slikt en rookt allerlei rotzooi, je wilt niet weten hoe ik hem soms aantrof.

Alexander smeekte me om abortus te plegen. Op zeker moment schreeuwde hij zelfs: ‘Ik maak je helemaal kapot als je de baby laat komen!’

Hij liet me achter als oud vuil.”
:roflol:
Aan het woord Anne Lok, ex-D66-raadslid in Meppel en ex-minnares van Alexander Pechtold (D66). In een zeer lang en zeer uitgebreid ONTLUISTEREND interview over de ware Alexander Pechtold achter dat moralistische domineesmasker van normen en waarden in het kwaliteitsjournalistieke printmedium Prive.
Of het waar is of niet, gewoon leuk vanwege het kereltje Pechtold.

https://www.ad.nl/politiek/raadslid-d66-stapt-op-na-gestrande-relatie-met-pechtold~a4a2c022/
Pechtold zegt zich niet te herkennen in de geschetste beelden die ex-raadslid Anne Lok opwerpt in weekblad Privé over hun relatie en het beëindigen ervan. Verder 'betreurt' hij dat zij heeft besloten om op te stappen als raadslid.

Laatst bewerkt:
  • #2.571

Pechtold en Klaver eisen van Blok dat hij geen van de uitspraken meende, en hij moet beloven te geloven in de kracht van de multiculturele samenleving. :roflol:

Dat hij als minister die uitspraken heeft gedaan is gewoon oliedom, ook al geloof ik dat hij meer waarheid sprak dan leugens. Dat kost hem vast de kop.

Kzie het helemaal voor me

pechtold.png

• #2.575
Liefhebber van abortus op tweelingen:
Fw6Dswal.jpg

Hij had het beter op de verwarming kunnen spuiten dan was het met een sisser afgelopen, in plaats daarvan zag het er waarschijnlijk ongeveer zo uit toen het moment daar was;

KPS2MfVl.jpg

Het kan best zo zijn dat die vrouw buiten Pechtold zijn medeweten om zwanger is geworden. En dat toen de bom ontplofte. Ze zijn beide oud genoeg om te weten hoe het werkt. Het feit dat ze met toestemming allerlei foto's van zichzelf en kinderen in de Prive laat plaatsen is twijfelachtig. Volgens mij wilde ze zelf die tweeling ook niet joh ze heeft al 3 kids, en dan nog 2 van het kereltje? Ze loopt 'm gewoon te fucken :roflol:

7LmjMzTY_t.jpg RXneR8Dt_t.jpg ahb9Vmuz_t.jpg LhDJBJVj_t.jpg MwSO4WHD_t.jpg

Laatst bewerkt:
  • #2.579

Zznrqogl.jpg

Bovenstaande is wat je in het Trump topic ook voorbij zag komen. Niet zozeer de inhoud van het item wordt bekritiseerd maar de bron.

Laatst bewerkt:
  • #2.580

Terug
Naar boven