Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Die stripjes moeten best kunnen ik vind mensen ook beetje butthurt reageren. Hypocrisie is niet alleen iets van links ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.602
Ik ga toch iets posten, (ben van plan minder hier in het politiek deel van het forum actief te worden, kost me veel tijd, ga ik liever logjes lezen)

@Roethof
Vindt je het niet een beetje hypocriet?
Je hebt je in het verleden hard gemaakt dat mensen een toets zouden moeten maken voordat ze mogen stemmen zodat ze niet uit gewoonte op een partij en niet inhoudelijk stemmen (voorbeeld was ''PvdA stemmen omdat je het al jaren doet maar niet weten wat hun standpunten zijn'')

en nu deel je allerlei filmpjes bijvoorbeeld om d66 klein te maken die politiek inhoudelijk niks betekenen en alleen maar op de man politici kleineren. Dat zorgt toch ook dat mensen niet inhoudelijk maar door andere motieven stemmen?

Ik ben zelf groot fan van onze politiek, zelfs met al zijn gebreken, maar vind het wel een nadeel dat eerlijk gezegd het gros van de mensen geen idee heeft waarom ze wat stemmen maar dit puur op onderbuik gevoel doen en/ of wat ze lezen en zien in de media zonder zich te verdiepen. Dat voedt jij nu wel een beetje

En over cartoons, Klaver, Jetten, Rutte en alle andere politici worden net zo hard aangepakt door de VK, maar dat past zeker niet in het plaatje van de media die tegen Baudet zou zijn. En waren wij niet voor de vrijheid van meningsuiting? Mohammed cartoons moeten toch ook kunnen? En Baudet staat het toch vrij om zich zo na de aanslag uit te speken of het netjes is of niet?
Ik weet niet wat voor gebrabbel dit allemaal is. Sodemieter op met je gedachtenpolitie. Wat is dit voor gek.

Ik weet niet wat voor gebrabbel dit allemaal is. Sodemieter op met je gedachtenpolitie. Wat is dit voor gek.
Het fanaatje beschuldigt mensen wel vaker van dingen waaraan hij zelf schuldig is. Speelt hier continu op de man (zij het sLinks), en is verontwaardigd als anderen de draak met hem steken.
Typische linkse rakker eigenlijk.

Het was niet aanvallend bedoeld maar oke….
Ik meende echt dat jij hier vaak het over hebt gehad, misschien dat ik het totaal mis heb. In dat geval verwar ik je met iemand anders of begin ik echt gek te worden.

Het fanaatje beschuldigt mensen wel vaker van dingen waaraan hij zelf schuldig is. Speelt hier continu op de man (zij het sLinks), en is verontwaardigd als anderen de draak met hem steken.
Typische linkse rakker eigenlijk.

Hé je hebt een woordgrapje gevonden, wat goed met jouw intelligentie. Normaal reageren is ook heel moeilijk eh.

• #3.606
Het was niet aanvallend bedoeld maar oke….
Ik meende echt dat jij hier vaak het over hebt gehad, misschien dat ik het totaal mis heb. In dat geval verwar ik je met iemand anders of begin ik echt gek te worden.
Sterker nog, sommige mensen zou het stemrecht ontnomen moeten worden. En niet alleen het stemrecht, ook de kans op kinderen. Heb ik allemaal gepost. Maar dan kan ik nog wel lachen om bepaalde tweets, of mij verbazen over bepaalde andere zaken. Als jij dan de vrijheid van meningsuiting erbij haalt, vindt dat ik anderen voedt of daarin hypocriet ben- prima. Maar dat vind ik lijken op de gedachtenpolitie en daarmee per definitie gebrabbel. Je staat vrij om te posten wat je wilt maar het is hier geen kerkbijeenkomst met de bijbel op schoot en de broek op de enkels.

Je gaat je ook echt gedragen als de persoon naar wie je je vernoemd. :thumb:

Fair point, was niet aanvallend bedoeld o.i.d.

Je staat vrij om te posten wat je wilt maar het is hier geen kerkbijeenkomst met de bijbel op schoot en de broek op de enkels.

Ben zelf naast de begrafenis van m'n oma nooit bij een kerkdienst geweest naar misschien toch maar eens gaan als het echt zo wild is

• #3.609
Ben zelf naast de begrafenis van m'n oma nooit bij een kerkdienst geweest naar misschien toch maar eens gaan als het echt zo wild is
Daarmee bedoel ik dat het hier minder zwart wit kan zijn. En niet bang hoeven te zijn om vanuit meerdere perspectieven te reageren. Ik lees wel vaker dat je termen als "jullie" of "Baudet aanhangers zullen wel zus of zo" etc. Dat lijkt mij voor jezelf belemmerend werken.
en nu deel je allerlei filmpjes bijvoorbeeld om d66 klein te maken die politiek inhoudelijk niks betekenen en alleen maar op de man politici kleineren. Dat zorgt toch ook dat mensen niet inhoudelijk maar door andere motieven stemmen?

Ik ben zelf groot fan van onze politiek, zelfs met al zijn gebreken, maar vind het wel een nadeel dat eerlijk gezegd het gros van de mensen geen idee heeft waarom ze wat stemmen maar dit puur op onderbuik gevoel doen en/ of wat ze lezen en zien in de media zonder zich te verdiepen. Dat voedt jij nu wel een beetje
De invloed die je mij hier toedicht lijkt mij nogal schromelijk overdreven.

• #3.612
Je hapt ook meteen. Aas hoeft niet eens verpakt te worden.

giphy.gif

Fijn om al dat menselijk moois te zien opbloeien hierl

:emo:

wel opmerkelijk dat je als rechtse stemmer niet in staat word geacht om een partijprogramma te lezen en zelfs te snappen :thinking:

• #3.615

Arbeidsmigranten die werkloos worden mogen hun Nederlandse WW-uitkering voortaan zes maanden meenemen naar een ander land, in plaats van de huidige drie. Dat besluit is gisteren gevallen in Brussel na maanden van onderhandelingen. De verlenging van de termijn is tegen het zere been van het minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Wouter Koolmees en het Nederlandse kabinet.

Het exporteren van Nederlandse WW-uitkeringen leidt tot grootschalig misbruik in Polen, zo onthulde Nieuwsuur afgelopen maandag. Polen mogen hun WW-uitkering drie maanden exporteren op voorwaarde dat ze daar werk gaan zoeken. Maar ondanks een bloeiende economie en hoge werkgelegenheid, gaat minder dan één procent daar aan de slag. Een belangrijke reden is de hoogte van de uitkering, die vele malen hoger ligt dan de lonen daar.

De uitbreiding van de termijn van het exporteren van een WW-uitkering naar zes maanden is een deel van een groter pakket aan hervormingen van de Europese sociale zekerheid. Zo mogen arbeidsmigranten vanaf nu na een maand werken in Nederland al aanspraak maken op de WW-uitkering. Ze mogen hun arbeidsverleden in een ander EU-land daarbij optellen. Mensen kunnen in theorie jarenlang lage premies betalen in de ene EU-lidstaat en vervolgens jarenlang een hoge uitkering ontvangen in een ander EU-land. In de praktijk betekent dat dat Polen vaak over de jaren veel minder premie afdragen dan Nederlanders, en toch recht hebben op dezelfde WW-uitkering.

Tot nu toe was het zo geregeld dat arbeidsmigranten al na een dag (plus de duur van hun arbeidsverleden) aanspraak konden maken op de WW-uitkering. De termijn is nu dus verlengd naar een maand. Maar voor Nederland is die ene maand verre van voldoende.

In het regeerakkoord staat dat Nederland wil dat arbeidsmigranten minimaal zes maanden in Nederland hebben gewerkt en premies hebben betaald, voordat ze een beroep kunnen doen op de WW. Maar die afspraak in het regeerakkoord is dus gesneuveld.
giphy.gif

ben zo benieuwd naar de uitslag ,hier bij ons stembureau een zeer grote opkomst ,volle stembussen :eek:

(ik hoop van FvD kiezers)

Wie moet ik in godsnaam aankruisen voor het waterschap. Zag PVV of FVD er niet tussen staan :scratch:

Terug
Naar boven