Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.701
Wat is deze.
zfZNqIxl.jpg

Ja hoor, een docent geschiedenis en maarschappijleer.

Weer eentje. Wat is dat toch. Hang maar een camera op in de klaslokalen.

Dat gaat nog leuk worden als die van mij dat soort leraren krijgen.

Als student kan ik jullie geruststellen, zo is de situatie daadwerkelijk. De dingen die je soms hoort zijn eigenlijk schandalig.

• #3.705
Als student kan ik jullie geruststellen, zo is de situatie daadwerkelijk. De dingen die je soms hoort zijn eigenlijk schandalig.
Zijn in de afgelopen jaren toch ook voorbeelden voorbij gekomen van zowel docenten als wat er in bepaalde boeken staat. Soms staat het er niet letterlijk maar elk persoon die tussen de regels kan lezen ziet dat het er wel staat. Met name denk ik bij geschiedenis en maatschappijleer. Zou mij niet verbazen als daar ook de meest linkse figuren rondlopen binnen de groep docenten. Die toch al niet bekend staat als rechts.

Zijn in de afgelopen jaren toch ook voorbeelden voorbii gekomen van zowel docenten als wat er in bepaalde boeken staat.
Het is vooral een hele sfeer die ze creëren, alles moet pro eu zijn en anti Rusland/Trump/stoute landen. Met het tellen van ‘grapjes’ over Baudet en met name Trump ben ik al lang gestopt.

Het ergste was nog wel dat ik dit jaar geen onderzoek MOCHT uitvoeren naar links extremisme in Nederland. Dat bestaat niet volgens die docent, ‘we weten toch allemaal dat het gevaar van rechts komt’.

Dat is niet het moeilijkste. Even over laarzen. Glimmend tarwebruin, meer richting cognac, truffel of gaan we voor een mooie kastanje bruin met glans? En kiezen we daarbij een 2 cm hak of meer? Van rubber of een ander materiaal? Gaan we voor duurzaam en verzolen of weggooien als de zool op is?

Maakt me allemaal niet zoveel uit, als ze maar lekker klinken onder het marcheren.

Ik vraag me af of het dankzij of ontdanks de linkse indoctrinatie op school en in msm is dat populisme zo populair is.

Hoe zou de stemming zijn als universiteiten en msm allemaal FvD zouden preken? Zou er dan uberhaupt nog links gestemt worden? Of zou er dan een linkse opstand komen zoals we nu zien met Forum? Zijn we het vooral beu dat we continue die vermoeiende linkse boodschap om de oren krijgen?

Dat laatste is een retorische vraag want ik beschouw de argumenten van Forum wel als rationele waarheid. Maar toch.

Can confirm, docenten hier ook links, met name Klaver stemmers

• #3.711
Vermoeidheid speelt denk ik wel mee ja. Maar als ik ga vissen en ik probeer een poosje een bepaalde methode die niet voldoende werkt of je denkt voor hetzelfde betere resultaten te kunnen boeken, dan ga je toch over op een andere of gecombineerde methode lijkt mij. Ik ben best voor sociaal gebeuren, kunst en meer. Het kan tegelijkertijd ook hier en daar wel een tandje minder. En dan gaat het bij sommigen al snel schuren, en pas je niet meer in het rode bolwerk.

Ik denk dat juist dit soort mensen de FvD stemmer voedt.
Jongeren van tegenwoordig schoppen overal tegenaan, zeg je dat iets niet mag, doen ze het.
Al die opmerkingen van "verloren stem" "je maakt het land kapot", ik lag erom.
Alle politici hadden kunnen leren van wat er in Amerika gebeurde met Trump, hoe verder je mensen in een hoek drijft en ze bestempeld als "dom", hoe harder ze tegen gaan werken.
FvD en PVV zeggen wat een groot deel van de bevolking wil horen. Mensen durfden er eerst niet op te stemmen, maar het constante gebash, het wegwuiven, het wegzetten van, dat heeft er mijn inziens voor gezorgd dat stemmers naar FvD gingen.
Zegt genoeg dat je zonder programma, de grootste bent geworden.

Ipv de FvD stemmers weg te zetten als nazi's en domme mensen, wees boos op degene waar je op gestemd heeft die de koerswijziging gemist en weggewuifd heeft.

Door het nu niet te erkennen, ga ik ervan uit dat over 2 jaar FvD nog groter zal worden bij de 2e kamer verkiezingen.

En ik zeg: mooi!

Het zegt genoeg dat in het villadorp van Nederland, Rosendaal, ik dacht 80%(?) gestemd heeft op de VVD.
De "beneden en middenklasse" heeft ook zijn weg gevonden naar de stembanken en dat resultaat zie je nu.

Wat ik ook zo mooi vind is het totale onvermogen van linksmensen om lering te trekken uit een gebeurtenis als Trump, Brexit, etc. Gewoon niet doorhebben dat die ‘deplorables’ methode zo een beetje de hoofdreden is dat veel mensen links uitkotsen.

Ik kan me echt verbazen over zoiets. Niets leren.

Wat ik ook zo mooi vind is het totale onvermogen van linksmensen om lering te trekken uit een gebeurtenis als Trump, Brexit, etc. Gewoon niet doorhebben dat die ‘deplorables’ methode zo een beetje de hoofdreden is dat veel mensen links uitkotsen.

Ik kan me echt verbazen over zoiets. Niets leren.
Ze zijn te druk bezig met verbinden en deugen.

• #3.716
Het gevaar voor FvD ligt wel op de loer. Dat de partij de groei niet voldoende in goede banen kan leiden en/of mensen voor zichzelf gaan of niet echt voor het politieke willen gaan. Daar ben ik wel benieuwd naar komend jaar.

Dit denk ik ook, ik hoop dat dit alles de ogen van de VVD opent en weer wat naar rechts opschuift.

Een goede docent houdt z'n politieke voorkeur uit het klaslokaal, je kan alleen niet dit helemaal weggummen. Ik heb docenten die ik ook later bij de klimaatmars zie? Zijn dat dan linkse docenten en wordt ik geïndoctrineerd? Nee. Onderwijs leert je als eerste kritisch te denken, ook over wat de leraar zijn mening is. In onderwijs hoort er dus juist ruimte te zijn voor andere meningen en dat is er ook in het gros van de gevallen. Dat het als linkse indoctrinatie wordt gezien is vaak imo meer dat mensen een standpunt horen waar ze het niet mee eens zijn en dan dichtklappen.

En over linkse indoctrinatie in de media;
De claims dat media "zo links" zijn komt alleen van mensen die zo rechts zijn dat het midden (waar de NPO zit) en centrumrechts (waar RTL zit) links lijken. Die twee zijn het grootst in NL (als merk) en er is wel wat diversiteit in de rest. Zeker omdat uitzenden goedkoper dan ooit is vanwege het internet. Sommige media zijn links t.o.v. het midden, maar extreemlinkse media zie je minder dan extreemrechtse.

De Amerikaanse professor Noam Chomsky heeft dit mechanisme uitgebreid beschreven in Manufacturing Consent .

En met mij gaat het goed, ik had dit al zien aankomen. Precies de punten die worden genoemd, tegenstem, arrogant reageren van gevestigd partijen (dat stuk van van Rossem zorgt juist voor bevestiging van FvD stemmers)

Dat ik niet mee ga in de holle retoriek en de leugens is aan mij. Dat mensen echt die onvrede hebben en snakken naar verandering geloof ik zeker, dat dit dan moet op zo'n populistische liegende charlatan vind ik alleen jammer.

Wat ik verder denk
FvD gaat in tegen onze consensus democratie waarin de vele regerende partijen concessies moeten doen en iedereen een "beetje" z'n zin krijgt. Het profileert zich tegen het "partij kartel" en tegen de rest. Het zet zich dus bewust als een machtsblok buiten alle ander politieke partijen (die onderling in vergelijking met FvD weinig verschillen, D66 en GL hebben veel dezelfde punten)

Juist door zo'n totaal ander blok te zijn scharen zich een heleboel mensen zich achter FvD.

FvD neigt dus meer naar een VK-achtige democratie met een paar grote partijen, de vraag is hoe andere partijen moeten reageren, moeten zij als kleine partijen vasthouden aan die consensus democratie met veel verschillende partijen of moeten zij ook een groot machtsblok vormen tegen FvD.

• Like
Waarderingen: 040B
En dat was meer mijn reactie aangezien ik begrijp dat mensen wachten en genieten van de reactie van de "verliezende" partij. Ik kruip niet in de slachtoffer-rol, ik ga niet wijzen met het vingertje, ik ga het schuiven op X of Y. Ik vind het wel zorgelijk.

En daarmee zullen jullie het moeten doen

• #3.720
Onderwijs leert je als eerste kritisch te denken, ook over wat de leraar zijn mening is. In onderwijs hoort er dus juist ruimte te zijn voor andere meningen en dat is er ook in het gros van de gevallen.
Succes daarmee op de basis- en middelbare school.
die zo rechts zijn dat het midden (waar de NPO zit) en centrumrechts (waar RTL zit) links lijken
:roflol: Probeer niet lullig te doen. Maar deze botst wel echt met mijn kijk erop. Als je RTL centrumrechts en NPO midden vindt zegt dat wellicht meer over je eigen politieke voorkeur. Als iemand heel heel links is dan komt de NPO misschien in het midden uit en RTL centrumrechts maar anders? Evengoed bedankt.

Disclaimer: kijk zelden meer teevee. Dus mijn post is gebaseerd op tv tot pakweg 2016.

Terug
Naar boven